• De laatste tijden heb ik zóveel pijn aan mijn hart. Nou ja, ik weet niet of het mijn hart is of wat anders, maar het is daar in de buurt.
    Dan loop ik bijvoorbeeld naar mijn kamer of zo, en dan lijkt het net of er tientallen messen in mijn borst steken. En dat dan meer dan/ongeveer 5 keer op een dag. Dat is echt kut, want ik heb het ook op school en dan lig ik helemaal in elkaar gedoken. D:
    Herkenbaar? Of weet iemand misschien wat dit is?


    We accept the love we think we deserve.

    Eyelash schreef:
    (...)
    Ah, bedankt voor het opzoeken! Ik ga ook even kijken of je daar iets tegen kan doen.


    Medicijnen alleen.
    Angina pectoris, ook wel hartkramp genoemd, wordt veroorzaakt door zuurstofgebrek van de hartspier.

    Er zijn verschillende oorzaken voor zo'n zuurstofgebrek:
    Het aanbod van zuurstof is te laag
    Bijv:
    bij verblijf op grote hoogte (minder zuurstof in de lucht)
    bij astma/copd patienten
    Dit laatste komt als oorzaak vaak voor. De kransslagaderen voorzien de hartspier zelf van bloed.
    Het verbruik van zuurstof is te hoog
    Bijv:
    bij slecht werkende hartkleppen (het hart functioneert hierdoor minder effectief en probeert dit door maximale activiteit weer goed te maken
    bij decompensatio cordis (hier is de activiteit van het hart ook maximaal)
    Angina pectoris komt aanvalsgewijs voor. Tijdens zo’n aanval heb je een hevige pijn op de borst en kan je moeilijk ademhalen. De behandeling wordt daarom onderverdeeld in:

    behandeling om een aanval direct te stoppen
    behandeling om aanvallen te voorkomen


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Medicijnen alleen.
    Angina pectoris, ook wel hartkramp genoemd, wordt veroorzaakt door zuurstofgebrek van de hartspier.

    Er zijn verschillende oorzaken voor zo'n zuurstofgebrek:
    Het aanbod van zuurstof is te laag
    Bijv:
    bij verblijf op grote hoogte (minder zuurstof in de lucht)
    bij astma/copd patienten
    Dit laatste komt als oorzaak vaak voor. De kransslagaderen voorzien de hartspier zelf van bloed.
    Het verbruik van zuurstof is te hoog
    Bijv:
    bij slecht werkende hartkleppen (het hart functioneert hierdoor minder effectief en probeert dit door maximale activiteit weer goed te maken
    bij decompensatio cordis (hier is de activiteit van het hart ook maximaal)
    Angina pectoris komt aanvalsgewijs voor. Tijdens zo’n aanval heb je een hevige pijn op de borst en kan je moeilijk ademhalen. De behandeling wordt daarom onderverdeeld in:

    behandeling om een aanval direct te stoppen
    behandeling om aanvallen te voorkomen


    Misschien komt het omdat ik astma heb en ook sneller benauwd wordt? I don't really know. Dit is een beetje hinderlijk, want ik had het net weer. Maar, nogmaals, bedankt voor het helpen en zo. Je bent echt een schat.


    We accept the love we think we deserve.