• Dat ik geen zin heb om kerst en uit op nieuw te vieren? Het liefst sla ik deze hele decembermaand gewoon over.Je verklaren mij nu ook waarschijnlijk voor gek, maar ik heb er gewoon niks mee.

    Kerst is me te schijnheilig. Nu opeens kunnen we wel vredelievend met mekaar omgaan maar een week geleden slaan we mekaar de hersenpan in. We willen zo graag iets goed doen, dus geven we wat geld en vreten ons daarna lekker vol, met een goed gevoel over onszelf.
    En ik heb helemaal niks met het Christendom, ergens ben ik er zelf een beetje op tegen( niet tegen de gelovige of Jezus zelf, maar wat er van geworden is). Ik weet dat kerst geen Christelijk feest is, maar je word er wel half mee dood gegooid dat het zo Christelijk is. je dag, ik ga geen feestdag van een ander geloof vieren. Ik vier wel Midwinter.Maar nee, dat mag niet, omdat ik daar geen vrij voor krijg van school, kut zooi en omdat mijn vader niet weet dat ik in Ásatrú geloof, waar hij ook vooral niet achter moet komen. Ik MOET kerst vieren, ik MOET na mijn oma en het liefst ook nog na de vriendin van mijn vader, daar ga ik dus echt niet heen. En er word even geen rekening met mij gehouden dat ik kerst haat of iets anders zou willen doen. Nee tuurlijk, zo moet je namelijk kerst vieren, en ja kerst moet je wel vieren toch?
    Ook met oud op nieuw, he liefst zou ik gewoon lekker alleen zitten. Ik vind oud op nieuw niet bijzonder, de aarde draait al miljarden jaren om de zon heen. Wow hij doet het nog een keer, knap zeg. Sowieso, waarom is 31-12 op 1-1 bijzonder en 25-9 op 26-9 niet? De aarde doet dan het zelfde.
    Dus ik wou lekker alleen thuis, met mijn honden, na het vuurwerk kijken. Maar nee, dat mag ook weer niet. Ik MOET wat geen doen, als ik alleen thuis zou blijven zou mijn zus bij me blijven. Waar ik al helemaal geen zin in had. Dus ik heb, half gedwongen, wat met vrienden geregeld. Wat ook wel leuk is, maar waarom het nou perse met oud op nieuw moest snap ik niet.
    Sinterklaas vieren we waarschijnlijk niet, dus dat is weer een plus punt.

    Dus mijn vraag is, is het zo vreemd dat ik geen zin heb om kerst of oud op nieuw te "vieren", dat ik liever gewoon lekker alleen thuis ben?

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 12:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Tl;Dr: Verschilt per persoon.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    -Loopt topic uit voordat ze mensen gaat beldigen-

    Ik ken dat gevoel ook, alleen vier ik geen kerst. Maar ik zou wel gewoon een avond alleen thuis willen blijven, zonder al die drukte om me heen.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 12:17 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik haat die hele decembermand, echt waar. Ik kan niet tegen dat stomme sinterklaasfeest, het schijnheilige kerstmis en het opgeblazen nieuwjaar jeetje. Urgh, kutmaand.


    Olive

    To be honest, ik vind dat je de negatieve kanten van deze feesten nogal overdrijft. Ook al heb je er niks mee, daarom kan het nog best leuk zijn.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Iedereen heeft er natuurlijk een andere belevenis bij, bij de feestdagen... Kerst vind ik ook niet zo bijzonder, zou ik eigenlijk ook wel over willen slaan omdat ik me dan toch nooit vermaak.
    Maar als Oud&Nieuw, Sinterklaas en Kerst niet zouden bestaan en al die andere feestdagen ook niet, dan zou het jaar wel een saaie boel worden, of niet?


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Hale schreef:
    -Loopt topic uit voordat ze mensen gaat beldigen-

    Nee, zeg maar. Ik kan veel hebben. Anders had ik het topic niet geopend, want ik verwacht wel commentaar(zeker met dat Christelijken).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Defensive schreef:
    Iedereen heeft er natuurlijk een andere belevenis bij, bij de feestdagen... Kerst vind ik ook niet zo bijzonder, zou ik eigenlijk ook wel over willen slaan omdat ik me dan toch nooit vermaak.
    Maar als Oud&Nieuw, Sinterklaas en Kerst niet zouden bestaan en al die andere feestdagen ook niet, dan zou het jaar wel een saaie boel worden, of niet?

    Klopt, maar ik vier liever de feestdagen van mijn geloof en op mijn manier. I.p.v. gedwongen te worden het te vieren zoals andere het willen.

    @Taize
    Nee, ik vind het niet leuk. Dat is het probleem. Ik haat het om in een grote groep mensen te zijn of om na mijn oma te gaan(ze is lief hoor, maar, ik weet het niet, ik voel me er niet zo op mijn gemak).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Nee, zeg maar. Ik kan veel hebben. Anders had ik het topic niet geopend, want ik verwacht wel commentaar(zeker met dat Christelijken).


    Goed.

    Jezus is geboren op 25 december.

    En dat is voor ons kerst. Het vieren van de geboorte van here jezus.

    Hale schreef:
    (...)

    Goed.

    Jezus is geboren op 25 december.

    En dat is voor ons kerst. Het vieren van de geboorte van here jezus.


    Jezus is eigenlijk geboren ergens in mei, april ofzoiets. De Christenen hebben dit verplaats naar 25 december. Dit is wetenschappelij bewezen, maarja, niemand neemt nog de moeite om het te veranderen. So, speak again?


    Olive

    Hale schreef:
    (...)

    Goed.

    Jezus is geboren op 25 december.

    En dat is voor ons kerst. Het vieren van de geboorte van here jezus.

    Jezus is geboren in de zomer. 17 juni. Dus dit is bullshit.


    En dat zeg ik als tegenstander van kerkelijke shit.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik hou van december, ik hou van die hele sfeer. Maar ik vind je er niet vreemd om als jij er niet van houdt. Het is allemaal wat melo-dramatisch en daar moet je maar net zin in hebben.


    i put the fun in funeral

    Hale schreef:
    (...)

    Goed.

    Jezus is geboren op 25 december.

    En dat is voor ons kerst. Het vieren van de geboorte van here jezus.

    Is goed, dat mogen jullie ook doen, heb ik helemaal geen problemen mee. Maar waarom moet ik, iemand die niet in de heren Jezus, als de zoon van God, gelooft, kerst dan op die manier vieren? Waarom zou ik niet Midwinter mogen vieren? Ik vind dat ik daar ook gewoon vrij voor zou moeten mogen krijgen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Epitaph schreef:
    (...)
    Jezus is geboren in de zomer. 17 juni. Dus dit is bullshit.


    En dat zeg ik als tegenstander van kerkelijke shit.


    Ja dit, ik wist niet meer precies wanneer het was! & ik ben geen tegenstander, maar het is wel dikke bullshit dat het verplaatst is.


    Olive

    Het is inderdaad verschillend per persoon. Sinterklaas, tja.. Leuk voor de jonge kinderen ( vond het zelf natuurlijk ook altijd erg leuk dat een oude man kadootjes in me schoen stopte en we een zak vol kadootjes kregen ).
    Kerst vind ik gezellig vanwege de sfeer die er op dat moment is, de gezelligheid, het lekker eten en kletsen. En oud en nieuw ook vanwege de gezelligheid, lekker met vrienden ( of familie ) onderling.

    Het is natuurlijk iets wat je buiten die dagen ook om kunt doen maar vind hetm op die dagen dan toch net anders.

    Overigens heb ik totaal NIKS met het geloof, dus daar doe ik het iig niet voor.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'