• Dat ik geen zin heb om kerst en uit op nieuw te vieren? Het liefst sla ik deze hele decembermaand gewoon over.Je verklaren mij nu ook waarschijnlijk voor gek, maar ik heb er gewoon niks mee.

    Kerst is me te schijnheilig. Nu opeens kunnen we wel vredelievend met mekaar omgaan maar een week geleden slaan we mekaar de hersenpan in. We willen zo graag iets goed doen, dus geven we wat geld en vreten ons daarna lekker vol, met een goed gevoel over onszelf.
    En ik heb helemaal niks met het Christendom, ergens ben ik er zelf een beetje op tegen( niet tegen de gelovige of Jezus zelf, maar wat er van geworden is). Ik weet dat kerst geen Christelijk feest is, maar je word er wel half mee dood gegooid dat het zo Christelijk is. je dag, ik ga geen feestdag van een ander geloof vieren. Ik vier wel Midwinter.Maar nee, dat mag niet, omdat ik daar geen vrij voor krijg van school, kut zooi en omdat mijn vader niet weet dat ik in Ásatrú geloof, waar hij ook vooral niet achter moet komen. Ik MOET kerst vieren, ik MOET na mijn oma en het liefst ook nog na de vriendin van mijn vader, daar ga ik dus echt niet heen. En er word even geen rekening met mij gehouden dat ik kerst haat of iets anders zou willen doen. Nee tuurlijk, zo moet je namelijk kerst vieren, en ja kerst moet je wel vieren toch?
    Ook met oud op nieuw, he liefst zou ik gewoon lekker alleen zitten. Ik vind oud op nieuw niet bijzonder, de aarde draait al miljarden jaren om de zon heen. Wow hij doet het nog een keer, knap zeg. Sowieso, waarom is 31-12 op 1-1 bijzonder en 25-9 op 26-9 niet? De aarde doet dan het zelfde.
    Dus ik wou lekker alleen thuis, met mijn honden, na het vuurwerk kijken. Maar nee, dat mag ook weer niet. Ik MOET wat geen doen, als ik alleen thuis zou blijven zou mijn zus bij me blijven. Waar ik al helemaal geen zin in had. Dus ik heb, half gedwongen, wat met vrienden geregeld. Wat ook wel leuk is, maar waarom het nou perse met oud op nieuw moest snap ik niet.
    Sinterklaas vieren we waarschijnlijk niet, dus dat is weer een plus punt.

    Dus mijn vraag is, is het zo vreemd dat ik geen zin heb om kerst of oud op nieuw te "vieren", dat ik liever gewoon lekker alleen thuis ben?

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 12:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Utoya schreef:
    (...)

    Ja dit, ik wist niet meer precies wanneer het was! & ik ben geen tegenstander, maar het is wel dikke bullshit dat het verplaatst is.

    Dat hebben ze gedaan zodat ze de heiden beter konden bekeren. Het is makkelijker iemand te bekeren na een andere geloof als er dingen van zijn eigen geloof er in zit, daarom zijn best veel Christelijke dingen te herleiden na het Heidendom.
    En toen ze door hadden dat dat niet werkte, gingen ze over op moorden(een van de reden waarom ik het Christendom niet mag)


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Achjoh, jij haat Kerstmis omdat je dan net dat beetje liever kan zijn voor je medemens, ik houd ervan.


    ars moriendi

    Frigga schreef:
    (...)
    Dat hebben ze gedaan zodat ze de heiden beter konden bekeren. Het is makkelijker iemand te bekeren na een andere geloof als er dingen van zijn eigen geloof er in zit, daarom zijn best veel Christelijke dingen te herleiden na het Heidendom.
    En toen ze door hadden dat dat niet werkte, gingen ze over op moorden(een van de reden waarom ik het Christendom niet mag)


    Jups, omdat velen midwinter vierden, dat toch? Ik heb dat ergens gelezen en ik vind het echt verschrikkelijk, vooral dat moorden ook (: Maar kijk, Christenen werden in het begin ook uitgemoord.


    Olive

    Ik vier Yule én kerst, ik vind het een stuk leuker zo. Ik denk dan toevallig iets meer aan mijn medemens dan anders en ik vind het wel goed zo. Hoef niet naar de kerk, daar willen ze me niet meer zien omdat ik een wiccan ben. NOU DAN NIET, suckers.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Utoya schreef:
    (...)

    Jups, omdat velen midwinter vierden, dat toch? Ik heb dat ergens gelezen en ik vind het echt verschrikkelijk, vooral dat moorden ook (: Maar kijk, Christenen werden in het begin ook uitgemoord.

    Ja klopt, midwinter valt altijd rond kerst(heeft met de stand van de aarde ten opzichte van de zon te maken), daarom valt kerst ook op die dag, ze hebben van midwinter kerst gemaakt. Heidenen vieren midwinter(of een feest met een andere naam, midwinter is echt Noors), maar ze moesten eigenlijk kerst vieren, deed je dat niet was je een ketter of een heks en werd je gemarteld en verband.

    Dat klop,daarom snap ik ook niet dat ze het zelf hebben gedaan, eeuwen lang.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Priemgetal schreef:
    Ik vier Yule én kerst, ik vind het een stuk leuker zo. Ik denk dan toevallig iets meer aan mijn medemens dan anders en ik vind het wel goed zo. Hoef niet naar de kerk, daar willen ze me niet meer zien omdat ik een wiccan ben. NOU DAN NIET, suckers.

    > Ook wiccan.
    > Boeit kerk niks.

    > Loopt rond met Amon Amarth.

    > Kerkverbod.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Notredame schreef:
    Achjoh, jij haat Kerstmis omdat je dan net dat beetje liever kan zijn voor je medemens, ik houd ervan.

    Nee ik haat de schijnheiligheid er van. Waarom zouden we met kerst opeens lief zijn en geen oorlog willen terwijl we de dag er voor nog gewoon fanatiek oorlog voeren of mekaar voor rot schelden. Dat klopt niet. Als je lief wil zijn voor je medemens moet je dat het hele jaar door doen, en neit alleen met kerst.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik ben het met jou eens hoor ik heb er ook niets mee, ik ben getraumatiseerd aan kerst omdat dan al mijn dieren enzo dood gaan. (vrede) gheehhumm. alleen sinterklaas is leuk voor mijn neefje ik moet een kut seprise maken, waar ik echt een bloedhekel aan heb. uit en nieuw is een beetje leuk, alleen als me crush dan ook buiten is anders is er niets aan en het stinkt en ik stink dan.
    oke ik ben echt een zeur ahhaahaha


    believe in your dreams, and follow them, in bad times stay strong. and find the power in yourself.

    Ergens snap ik je wel C:.
    Ik zelf hou van de december maand. Ik vier geen sinterklaas maar mijn ouders geven soms wat kleinen dingen. Kerst is gewoon gezellig. Wij thuis geloven in niks dus geloof speelt bij kerst geen rol.(Behalve op school en dan vindt ik het verschrikkelijk irritant)En oud en nieuw, gewoon leuk met vrienden laat op blijven , oliebollen met poedersuiker en andere lekkere dingen eten en natuurlijk vuurwerk.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Taize schreef:
    To be honest, ik vind dat je de negatieve kanten van deze feesten nogal overdrijft. Ook al heb je er niks mee, daarom kan het nog best leuk zijn.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Tsk, je noemt alleen maar negatieve punten.

    Ik MOET ook naar de kerk 1e kerstdag
    Ik MOET ook naar familie met sinterklaas, kerst, oudejaarsdag EN nieuwjaarsdag
    Ik MOET ook een surprise maken voor mn broer, die ik al voor de 3e keer getrokken heb

    Maar ik vind dat het ook een leuke maand is.
    Ik kijk altijd om 1 uur s nachts naar het Engelse nieuwjaar, echt heel erg mooi, op BBC
    Ik vind dat je net zo goed midwinter als kerst mag vieren. Dat hele kerst draait om de geboorte van Jezus en niks meer, vind ik niet waar, daar merk ik echt niet zo veel van, terwijl ik bij uitzondering vandaag gelukkig niet naar de kerk moest. Maar ik vind de kerstboom altijd heel mooi en dan is het wat minder donker en gezelliger in huis.
    En ik hou echt heel veel van kruitnoten, dus tegen sinterklaas heb ik ook weer niet zo veel. Alleen die liedjes die in elke winkel worden gedraaid kunnen hoogstens irritant worden.

    Het is niet vreemd ofzo dat je het geen leuke maand vind, ieder zn mening, maar ik vind wel dat je een beetje moet openstaan voor wat anderen belangrijk vinden.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Epitaph schreef:
    (...)
    > Ook wiccan.
    > Boeit kerk niks.

    > Loopt rond met Amon Amarth.

    > Kerkverbod.


    Ik kwam daar zo binnen, en ik draag bijna altijd een pentagram, werd die priester KWAAD joh! Satan dit en satan dat, blablabla. Toen was ik WÉG.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Wauw, overdrijven is ook een vak mensen.

    Wij vieren het niet zo heel groots ofzo, maar de sfeer is gewoon prettig en we doen leuke dingen samen. Well, what's wrong with that?

    Sinterklaas is leuk voor de kleine kinderen, dat vond jij vroeger vast ook geweldig. Kerst gaat gewoon om de goede sfeer die er dan hangt en oud&nieuw is gewoon gezellig.

    What's the problem with that? Kom op zeg.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oud naar nieuw is toch geen Christelijke feestdag?
    En Kerstmis, ik vier het niet door 'Jheej, Jezus is jarig!'. Nee, ik doe het om met de familie samen te kunnen zijn. Is gezellig.


    Owl you need is love.

    dance4ever schreef:
    Tsk, je noemt alleen maar negatieve punten.

    Ik MOET ook naar de kerk 1e kerstdag
    Ik MOET ook naar familie met sinterklaas, kerst, oudejaarsdag EN nieuwjaarsdag
    Ik MOET ook een surprise maken voor mn broer, die ik al voor de 3e keer getrokken heb

    Maar ik vind dat het ook een leuke maand is.
    Ik kijk altijd om 1 uur s nachts naar het Engelse nieuwjaar, echt heel erg mooi, op BBC
    Ik vind dat je net zo goed midwinter als kerst mag vieren. Dat hele kerst draait om de geboorte van Jezus en niks meer, vind ik niet waar, daar merk ik echt niet zo veel van, terwijl ik bij uitzondering vandaag gelukkig niet naar de kerk moest. Maar ik vind de kerstboom altijd heel mooi en dan is het wat minder donker en gezelliger in huis.
    En ik hou echt heel veel van kruitnoten, dus tegen sinterklaas heb ik ook weer niet zo veel. Alleen die liedjes die in elke winkel worden gedraaid kunnen hoogstens irritant worden.

    Het is niet vreemd ofzo dat je het geen leuke maand vind, ieder zn mening, maar ik vind wel dat je een beetje moet openstaan voor wat anderen belangrijk vinden.

    Lieve schat, die kerstboom is van midwinter, niet van de geboorte van Jezus. Ik mag, of kan, geen midwinter vieren omdat ik dan na school moet. En omdat Ásatrú geen officieel geloof is in Nederland, krijg ik geen vrij.
    Ik vind het best dat andere het willen vieren, maar ik snap niet dat ik gedwongen word het te vieren, ik dwing anderen toch ook niets? Waarom zou ik niet alleen mogen/willen zijn met oud op nieuw of kerst? Ik vind het veel fijner om alleen te zijn, niet alleen met deze dagen maar in het algemeen.
    Ik noem misschien alleen negatieve dingen, omdat die er voor mij eigenlijk alleen maar zijn. Op de kerstverlichting(wat dus Heidens van midwinter is) en het vuurwerk na is er voor mij niks positief.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall