• Dat ik geen zin heb om kerst en uit op nieuw te vieren? Het liefst sla ik deze hele decembermaand gewoon over.Je verklaren mij nu ook waarschijnlijk voor gek, maar ik heb er gewoon niks mee.

    Kerst is me te schijnheilig. Nu opeens kunnen we wel vredelievend met mekaar omgaan maar een week geleden slaan we mekaar de hersenpan in. We willen zo graag iets goed doen, dus geven we wat geld en vreten ons daarna lekker vol, met een goed gevoel over onszelf.
    En ik heb helemaal niks met het Christendom, ergens ben ik er zelf een beetje op tegen( niet tegen de gelovige of Jezus zelf, maar wat er van geworden is). Ik weet dat kerst geen Christelijk feest is, maar je word er wel half mee dood gegooid dat het zo Christelijk is. je dag, ik ga geen feestdag van een ander geloof vieren. Ik vier wel Midwinter.Maar nee, dat mag niet, omdat ik daar geen vrij voor krijg van school, kut zooi en omdat mijn vader niet weet dat ik in Ásatrú geloof, waar hij ook vooral niet achter moet komen. Ik MOET kerst vieren, ik MOET na mijn oma en het liefst ook nog na de vriendin van mijn vader, daar ga ik dus echt niet heen. En er word even geen rekening met mij gehouden dat ik kerst haat of iets anders zou willen doen. Nee tuurlijk, zo moet je namelijk kerst vieren, en ja kerst moet je wel vieren toch?
    Ook met oud op nieuw, he liefst zou ik gewoon lekker alleen zitten. Ik vind oud op nieuw niet bijzonder, de aarde draait al miljarden jaren om de zon heen. Wow hij doet het nog een keer, knap zeg. Sowieso, waarom is 31-12 op 1-1 bijzonder en 25-9 op 26-9 niet? De aarde doet dan het zelfde.
    Dus ik wou lekker alleen thuis, met mijn honden, na het vuurwerk kijken. Maar nee, dat mag ook weer niet. Ik MOET wat geen doen, als ik alleen thuis zou blijven zou mijn zus bij me blijven. Waar ik al helemaal geen zin in had. Dus ik heb, half gedwongen, wat met vrienden geregeld. Wat ook wel leuk is, maar waarom het nou perse met oud op nieuw moest snap ik niet.
    Sinterklaas vieren we waarschijnlijk niet, dus dat is weer een plus punt.

    Dus mijn vraag is, is het zo vreemd dat ik geen zin heb om kerst of oud op nieuw te "vieren", dat ik liever gewoon lekker alleen thuis ben?

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 12:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Reloaded schreef:
    Bekijk het eens anders. Kerst is meer een familiemoment. Het gaat niet precies om vrede op aard hoor. Dat is onmogelijk. En het is toch mooi, dat mensen toch nog op 1 dag is proberen aan anderen te denken. En denk je nu echt dat de meerderheid van mensen denkt dat ze iets goeds hebben gedaan na kerst gevierd te hebben? Daarbij ik heb nog niemand echt hun ruzies weten bij te leggen op kerst)

    En oud op nieuw is wel een 'speciale' gebeurtenis. Het oud jaar wordt afgesloten en een nieuw begint. Jij viert toch ook jouw verjaardag? Ik wil niet zeggen dat het echt zo speciaals is. Maar als je echt niets wil doen ga die avond werken, verdien je eens zoveel mee omdat het een feestdag is en er is vraag genoeg naar werkmensen op die dagen..

    Ik heb niks met mijn familie, ben liever zonder dan met ze.
    Ik vind mijn verjaardag ook niet speciaal, ik vier hem ook liever niet. Omdat ik het onzinnig vind om zulke dingen te vieren.
    Ik kan niet werken, ik werk bij TNT die werken alleen overdag.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind kerst juist leuk omdat het de enige dag in het jaar is dat we allemaal echt de tijd voor elkaar hebben en we gezellig kunnen eten zonder snel weg te moeten of zo, dat we allemaal ons best doen en het gewoon iets leuks heeft. -2e kerstdag vieren wij niet want dan is mijn tante jarig-


    SLOAN.

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik heb niks met mijn familie, ben liever zonder dan met ze.
    Ik vind mijn verjaardag ook niet speciaal, ik vier hem ook liever niet. Omdat ik het onzinnig vind om zulke dingen te vieren.
    Ik kan niet werken, ik werk bij TNT die werken alleen overdag.


    Ik werk ook bij TNT brofist. (headbang)


    SLOAN.

    Utoya schreef:
    (...)

    Ja dit, ik wist niet meer precies wanneer het was! & ik ben geen tegenstander, maar het is wel dikke bullshit dat het verplaatst is.


    Ik ben zelf christelijk, niet eens heel sterk eigenlijk, en ik ben het met je eens.


    26 - 02 - '16

    Frigga schreef:
    (...)
    Is goed, dat mogen jullie ook doen, heb ik helemaal geen problemen mee. Maar waarom moet ik, iemand die niet in de heren Jezus, als de zoon van God, gelooft, kerst dan op die manier vieren? Waarom zou ik niet Midwinter mogen vieren? Ik vind dat ik daar ook gewoon vrij voor zou moeten mogen krijgen.


    Dan vier jij toch lekker mindwinter in de kerstvakantie. Niemand die zegt dat je dat niet mag doen.

    Frigga schreef:
    (...)
    Nou bij mijn familie is het zo dat we met kerst goed met mekaar overweg kunnen en een week later we weer ruzie hebben. oftewel schijnheilig en ik kan niet tegen schijnheiligheid.
    Ik vind het goed dat jullie het leuk vinden en alles, maar ik heb er niks mee en ik kan er niet tegen dat ik gedwongen word het te vieren.

    Gedwongen? Niemand dwingt je, hoor. Als jij die avond gewoon gaat werken (en dubbel verdiend;)) of je opsluit in je kamer, mag je dat toch zelf weten?


    ars moriendi

    Frigga schreef:
    (...)
    Dat hebben ze gedaan zodat ze de heiden beter konden bekeren. Het is makkelijker iemand te bekeren na een andere geloof als er dingen van zijn eigen geloof er in zit, daarom zijn best veel Christelijke dingen te herleiden na het Heidendom.
    En toen ze door hadden dat dat niet werkte, gingen ze over op moorden(een van de reden waarom ik het Christendom niet mag)



    Je mag het Christendom niet?

    Hale schreef:
    (...)


    Je mag het Christendom niet?


    Is toch niks mis mee?


    Olive

    Hale schreef:
    (...)

    Dan vier jij toch lekker mindwinter in de kerstvakantie. Niemand die zegt dat je dat niet mag doen.

    Ik wil graag Midwinter vieren op de datum van Midwinter, de 22e. Maar dat gaat niet ik moet dan na school en ik krijg daar geen vrij voor(omdat mijn geloof niet officieel erkent is door de regering). Dus dat gaat niet.
    Daarbij moet ik kerst vieren van mijn vader, ik moet na mijn oma en als ik een kerstboom wil moet dat stalletje er ook bij. Dus ja, ik moet wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Utoya schreef:
    (...)

    Is toch niks mis mee?


    Ok, Heet dat niet Racisme?

    Notredame schreef:
    (...)
    Gedwongen? Niemand dwingt je, hoor. Als jij die avond gewoon gaat werken (en dubbel verdiend;)) of je opsluit in je kamer, mag je dat toch zelf weten?

    Kan niet werken(TNT bezorgt alleen overdag).
    Dan ken jij mijn vader nog niet, geloof me die kan mij dwingen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik wil graag Midwinter vieren op de datum van Midwinter, de 22e. Maar dat gaat niet ik moet dan na school en ik krijg daar geen vrij voor(omdat mijn geloof niet officieel erkent is door de regering). Dus dat gaat niet.
    Daarbij moet ik kerst vieren van mijn vader, ik moet na mijn oma en als ik een kerstboom wil moet dat stalletje er ook bij. Dus ja, ik moet wel.


    Je moet niets.

    In dit land is toch vrijheid van godsdienst.

    Hale schreef:
    (...)

    Ok, Heet dat niet Racisme?

    Nee, ik veroordeel niemand omdat hij/zij Christen is, een van mijn beste vriendinnen is Christen.
    Ik mag het geloof gewoon niet. Maar dat betekent niet dat ik iets tegen de gelovige of Jezus ofzo heb. Sterker nog, ik heb een diep respect voor Jezus, maar dan wel de zoon van de timmerman(zoals ik hem zie) en niet de zoon van God.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    (...)

    Ok, Heet dat niet Racisme?


    Nee. Racisme is eerder op kleur van de huid, uiterlijk, nationaliteit. & als het dan nog eens racisme is, wat maakt het uit? Ze is vrij om te doen wat ze wil.


    Olive

    Ik vind het wel leuk en gezellig (cat)


    As travars