• Dat ik geen zin heb om kerst en uit op nieuw te vieren? Het liefst sla ik deze hele decembermaand gewoon over.Je verklaren mij nu ook waarschijnlijk voor gek, maar ik heb er gewoon niks mee.

    Kerst is me te schijnheilig. Nu opeens kunnen we wel vredelievend met mekaar omgaan maar een week geleden slaan we mekaar de hersenpan in. We willen zo graag iets goed doen, dus geven we wat geld en vreten ons daarna lekker vol, met een goed gevoel over onszelf.
    En ik heb helemaal niks met het Christendom, ergens ben ik er zelf een beetje op tegen( niet tegen de gelovige of Jezus zelf, maar wat er van geworden is). Ik weet dat kerst geen Christelijk feest is, maar je word er wel half mee dood gegooid dat het zo Christelijk is. je dag, ik ga geen feestdag van een ander geloof vieren. Ik vier wel Midwinter.Maar nee, dat mag niet, omdat ik daar geen vrij voor krijg van school, kut zooi en omdat mijn vader niet weet dat ik in Ásatrú geloof, waar hij ook vooral niet achter moet komen. Ik MOET kerst vieren, ik MOET na mijn oma en het liefst ook nog na de vriendin van mijn vader, daar ga ik dus echt niet heen. En er word even geen rekening met mij gehouden dat ik kerst haat of iets anders zou willen doen. Nee tuurlijk, zo moet je namelijk kerst vieren, en ja kerst moet je wel vieren toch?
    Ook met oud op nieuw, he liefst zou ik gewoon lekker alleen zitten. Ik vind oud op nieuw niet bijzonder, de aarde draait al miljarden jaren om de zon heen. Wow hij doet het nog een keer, knap zeg. Sowieso, waarom is 31-12 op 1-1 bijzonder en 25-9 op 26-9 niet? De aarde doet dan het zelfde.
    Dus ik wou lekker alleen thuis, met mijn honden, na het vuurwerk kijken. Maar nee, dat mag ook weer niet. Ik MOET wat geen doen, als ik alleen thuis zou blijven zou mijn zus bij me blijven. Waar ik al helemaal geen zin in had. Dus ik heb, half gedwongen, wat met vrienden geregeld. Wat ook wel leuk is, maar waarom het nou perse met oud op nieuw moest snap ik niet.
    Sinterklaas vieren we waarschijnlijk niet, dus dat is weer een plus punt.

    Dus mijn vraag is, is het zo vreemd dat ik geen zin heb om kerst of oud op nieuw te "vieren", dat ik liever gewoon lekker alleen thuis ben?

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 12:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    (...)

    Je moet niets.

    In dit land is toch vrijheid van godsdienst.

    Van de wet niet nee, maar van mijn vader wel. Ze mogen mij geen vrij geven omdat mijn geloof niet erkent is, dus kan ik midwinter niet vieren op de 22e(en spijbelen is dan ook geen oplossing).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    (...)

    Je moet niets.

    In dit land is toch vrijheid van godsdienst.


    Ze MOET wel, ze MOET van haar ouders oke ja? Ik snap niet dat mensen dat niet kunnen begrijpen.


    Olive

    Ik vind Kerst alleen leuk omdat er dan leuke films op tv zijn, tbh.


    We bring our sons up to get gunned down.

    Frigga schreef:
    (...)
    Van de wet niet nee, maar van mijn vader wel. Ze mogen mij geen vrij geven omdat mijn geloof niet erkent is, dus kan ik midwinter niet vieren op de 22e(en spijbelen is dan ook geen oplossing).



    Waarom mag je het christendom dan niet?

    Wij of mijn geloof heeft jou niets aangedaan.

    Hale schreef:
    (...)


    Waarom mag je het christendom dan niet?

    Wij of mijn geloof heeft jou niets aangedaan.


    laat maar.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 16:16 ]


    Olive

    Utoya schreef:
    (...)

    laat maar.



    Zeg maar?

    Frigga schreef:
    (...)
    Kan niet werken(TNT bezorgt alleen overdag).
    Dan ken jij mijn vader nog niet, geloof me die kan mij dwingen.

    Maak het jezelf nou gewoon niet zo moeilijk en geniet gewoon van het samenzijn van je familie. Bij veel mensen gaat het nieteens om Jezus Christus maar om het samenzijn van de mensen die je liefhebt.


    ars moriendi

    Hale schreef:
    (...)


    Waarom mag je het christendom dan niet?

    Wij of mijn geloof heeft jou niets aangedaan.

    Jawel, jullie hebben mijn geloof bijna vermoord, en iedereen die mijn geloof aanhing vermoord.
    Daarbij heb ik het niet op al die regels die de kerk stelt, wat Jezus predikte ben ik voor, daarom heb ik ook een diep respect voor hem, maar die regels staan mij totaal niet aan. En is, na mijn mening, ook niet wat Jezus predikte. Het Christendom(en Islam en Jodendom ook trouwens) veroordelen iedereen die niet hun geloof aanhouden en zegt dat die of bekeert moeten worden of moeten sterven en branden in hel.

    Nee, z'n geloof mag ik niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Notredame schreef:
    (...)
    Maak het jezelf nou gewoon niet zo moeilijk en geniet gewoon van het samenzijn van je familie. Bij veel mensen gaat het nieteens om Jezus Christus maar om het samenzijn van de mensen die je liefhebt.

    Dat samenzijn vind ik ook niks, zo lief heb ik mijn familie niet. In tegendeel, zeker tijdens kerst(dat schijnheilige weer).


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Jawel, jullie hebben mijn geloof bijna vermoord, en iedereen die mijn geloof aanhing vermoord.
    Daarbij heb ik het niet op al die regels die de kerk stelt, wat Jezus predikte ben ik voor, daarom heb ik ook een diep respect voor hem, maar die regels staan mij totaal niet aan. En is, na mijn mening, ook niet wat Jezus predikte. Het Christendom(en Islam en Jodendom ook trouwens) veroordelen iedereen die niet hun geloof aanhouden en zegt dat die of bekeert moeten worden of moeten sterven en branden in hel.

    Nee, z'n geloof mag ik niet.

    Weet je vader ook dat je er zo over denkt? :W


    ars moriendi

    Nah is niet vreemd :'D

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 16:21 ]


    Shoganai i ne~

    Frigga schreef:
    (...)
    Jawel, jullie hebben mijn geloof bijna vermoord, en iedereen die mijn geloof aanhing vermoord.
    Daarbij heb ik het niet op al die regels die de kerk stelt, wat Jezus predikte ben ik voor, daarom heb ik ook een diep respect voor hem, maar die regels staan mij totaal niet aan. En is, na mijn mening, ook niet wat Jezus predikte. Het Christendom(en Islam en Jodendom ook trouwens) veroordelen iedereen die niet hun geloof aanhouden en zegt dat die of bekeert moeten worden of moeten sterven en branden in hel.

    Nee, z'n geloof mag ik niet.



    Ja, Maar denk je dat ik er voor ben, Dat ze iedereen die het heidendom aanhing vermoorde?. Ik vind dat ook vreselijk. Maar mijn geloof is ook heel rustgevend. Daarom ben ik ook trots op mijn geloof.

    Frigga schreef:
    (...)
    Jawel, jullie hebben mijn geloof bijna vermoord, en iedereen die mijn geloof aanhing vermoord.
    Daarbij heb ik het niet op al die regels die de kerk stelt, wat Jezus predikte ben ik voor, daarom heb ik ook een diep respect voor hem, maar die regels staan mij totaal niet aan. En is, na mijn mening, ook niet wat Jezus predikte. Het Christendom(en Islam en Jodendom ook trouwens) veroordelen iedereen die niet hun geloof aanhouden en zegt dat die of bekeert moeten worden of moeten sterven en branden in hel.

    Nee, z'n geloof mag ik niet.
    Komaan, dat was jaren geleden. Iedereen is nu wel ruimdenkender als ten tijde van kruistochten en weet ik veel wat. Er zijn zoveel verschrikkelijke dingen gebeurd in het verleden, we moeten niet alles gaan ophalen..
    Dat je het niet hebt met alle regels van de kerk, daar kan ik inkomen..


    Get outta my head!

    Notredame schreef:
    (...)
    Weet je vader ook dat je er zo over denkt? :W

    Mijn vader is geen Christen, hij is zwaar overtuigt atheïst en vind elk geloof belachelijk en dom.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    (...)


    Ja, Maar denk je dat ik er voor ben, Dat ze iedereen die het heidendom aanhing vermoorde?. Ik vind dat ook vreselijk. Maar mijn geloof is ook heel rustgevend. Daarom ben ik ook trots op mijn geloof.

    Je mag ook trots zijn, maar ik heb het gewoon niet zo op het Christendom, en de andere geloven van het boek.

    @Reloaded
    Weet ik, ze zei alleen dat haar geloof mij nooit iets had aangedaan, maar dat kopt niet helemaal. Daarom zette ik dat er bij.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall