• Gebaseerd op het boek "The Host" van Stephanie Meyer.

    Zielen zijn buitenaardse wezens die naar planeten gaan om deze over te nemen. Ze nemen de lichamen van de inwoners van de planeet over en leven daar dan in harmonie met elkaar. De zielen zijn ook op aarde gekomen om beter gebruik te maken van deze prachtige wereld. Er zijn een paar mensen die het overleefd hebben en zich verschuilen in een grote grot. Daar leven ze samen van de dingen die ze nog hebben. Ze gaan zo nu en dan naar buiten om vers voedsel te stelen. Alles gaat om overleven. Natuurlijk ontstaat er van alles als je constant op elkaars lip zit. Haat, irritatie maar ook liefde en vriendschap.

    Part 1


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    We liepen de eetzaal binnen en zagen we James zitten.
    'Kom, we gaan het James vertellen,' zei ik enthousiast. Ik wist zeker dat hij blij voor ons zal zijn.
    'James!' zei ik. 'Wil jij onze getuigen zijn? We gaan trouwen.' Ik keek verliefd naar Katherina.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina sloeg haar armen om Dean's middel en keek afwachtend naar James.

    James keek naar de twee. Hij voelde hoe een oude wond langzaam opnieuw kapotscheurde, maar hij liet het niet merken. In plaats daarvan glimlachte hij. "Ik wil alles voor jullie doen." zei hij.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik keek glimlachend naar James. 'Dankjewel broertje.' Ik wreef door zijn haar. 'Ik ben je voor altijd dankbaar.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    James fakete een smile. "Daar doe ik het voor." zei hij. "Komen jullie erbij zitten? Er is nog genoeg soep voor twee personen."

    Katherina knikte. "Lekker." zei ze en ze nam naast James plaats zodat ze tegenover Dean zou zitten. Dan kon ze naar hem kijken.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik glimlachte. Ik had echt het geweldigste broertje ooit. Ik ging tegen over Katherina zitten en pakte haar hand beet over de tafel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katherina glimlachte en voelde Deans warme hand die de hare vasthield. "James, ik wil graag een trouwjurk, is er een mogelijkheid dat we die kunnen stelen bij de zielen?" vroeg ze glimlachend.

    "We kunnen 's nachts inbreken." glimlachte James. Hij zou het leuk vinden haar mee te nemen, haar te kunnen zien zonder Dean. Al kon hij natuurlijk niks doen, dat kon hij niet maken.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Kun je Dana en Jonathan dan mee nemen?' Ik zweeg even. 'Dana is bruidsmeisje en dan kan ze Katherina helpen met het kiezen van een jurk.' ik glimlachte naar James. Toch was er iets aan zijn blik, alsof hij niet blij was. Ach, ik verbeeldde het me vast.

    -zullen we ze uiteindelijk laten vechten? ^^


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ben er weer


    "Ignite, my love. Ignite."

    "Het spijt me Dean maar Dana en Jonathan mogen van mij niet naar buiten, ze zijn te jong." zei James en hij keek hem aan.

    -is goed-


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Kom op James. Ze zijn bijna 16. Ze kunnen alle twee overleven dat hebben ze wel bewezen.' Ik dacht aan de verhalen van James en Dana. 'Ze zijn sterker dan je denkt.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    James keek Dean uit. "Het zijn mijn regels Dean. Ik snap dat je een sprookjesbruiloft wil maar voor het geval dat je het niet doorhad kan dat niet. Katherina kan een jurk voor Dana uitzoeken en meenemen. Pastijd is er sowieso niet." hij viel een beetje uit.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    Ik keek James scherp aan. 'En wat is er met jou aan de hand?' vroeg ik geïrriteerd. Wat gaat hij nou opeens zo vreemd doen? Hij viel bijna nooit tegen me uit, alleen als ik iets stom deed.


    "Ignite, my love. Ignite."

    James keek hem fel aan. "Omdat jij denkt dat je hier de dienst kan uitmaken omdat je ouder bent, maar zo werkt het niet." zei hij


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dean
    'Dude, je ziet spoken,' reageerde ik fel. Ik liet Katherina's hand los pijn om haar pijn te doen. Ik had me eigen nooit in de hand als ik boos werd. 'Ik denk totaal niet hier iets te kunnen beslissen omdat ik ouder ben.' Ik haalde diep adem. 'Zeg nou eens eerlijk, wat is jouw probleem?'


    "Ignite, my love. Ignite."

    "Ik zeg precies wat mijn probleem is! Waarom moet je zo nodig de beste zijn?" vroeg James fel


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow