• De stelling van deze week luidt:
    Een spitsheffing op een treinkaartje is een goed idee

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens,het is wel slim, zo reizen er minder mensen in de spits. Want als er spits is zijn de treinen gewoon echt te klein en iedereen zeurt daar altijd over, dan is dat ook weer deels opgelost. Maar ik denk dat andersom, dus korting geven/beloning geven als je niet in de spits reist, beter werkt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, als je meer moet gaan betalen voor het openbaar vervoer zullen er minder mensen met het openbaar vervoer gaan. Dan gaan bijvoorbeeld met de auto i.p.v. het openbaar vervoer. En dat is slecht voor het milieu, mensen moet juist gestimuleerd worden om met het openbaar vervoer te gaan en de auto te laten staan.


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Silvester schreef:
    Nee. Trein is al duur genoeg en de NS maken ook al meer dan genoeg winst.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Frigga schreef:
    Eens,het is wel slim, zo reizen er minder mensen in de spits. Want als er spits is zijn de treinen gewoon echt te klein en iedereen zeurt daar altijd over, dan is dat ook weer deels opgelost. Maar ik denk dat andersom, dus korting geven/beloning geven als je niet in de spits reist, beter werkt.


    Als er minder mensen tijdens de spits de trein nemen dan gaan er meer met de auto dat geeft meer filles en is slechter voor het milieu.
    Volgens mij is het beter gewoon meer/langere treinen in te zetten tijdens de spits.
    Korting geven zou wel leuk zijn, maar ik vermoed dat de kans klein is dat ze dat gaan doen...


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    dayxdreamer schreef:
    (...)

    Als er minder mensen tijdens de spits de trein nemen dan gaan er meer met de auto dat geeft meer filles en is slechter voor het milieu.
    Volgens mij is het beter gewoon meer/langere treinen in te zetten tijdens de spits.
    Korting geven zou wel leuk zijn, maar ik vermoed dat de kans klein is dat ze dat gaan doen...

    De bedoeling vcan zo'n spitsheffing, is dat mensen buiten de spits gaan rijzen, net zoals ze op de snelwegen ook doen. Die mensen nemen niet voor niets de trein. Dus ze zouden eerder buiten de spits om rijzen dan met de auto gaan. Waarom zouden ze om de spits in de trein te vermijden tijdens de spits met de auto gaan, dan sta je in een file, nee dat is handig.
    Meer/langere treinen gaan niet, dat hebben ze bij de NS heus wel bekeken.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 14:07 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Heel slecht idee. Treinkaartjes moeten juist goedkoper worden!


    Bad decisions make good stories.

    Frigga schreef:
    (...)
    De bedoeling vcan zo'n spitsheffing, is dat mensen buiten de spits gaan rijzen, net zoals ze op de snelwegen ook doen. Die mensen nemen niet voor niets de trein. Dus ze zouden eerder buiten de spits om rijzen dan met de auto gaan. Waarom zouden ze om de spits in de trein te vermijden tijdens de spits met de auto gaan, dan sta je in een file, nee dat is handig.
    Meer/langere treinen gaan niet, dat hebben ze bij de NS heus wel bekeken.


    Waarom reizen ze met de spits als ze klagen dat de treinen te vol zijn? Als het mogelijk was om buiten de spitsuren te reizen zouden ze dat dan ook kunnen doen. Ze zouden de auto kunnen nemen omdat ze vinden dat de treintickets te duur worden. En het is nu eenmaal spits omdat er op dat moment zoveel mensen die optijd op hun werk moeten raken dan reizen en ze kunnen moeilijk veel te vroeg of te laat aankomen.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Maakt mij niets uit eigenlijk.. ik haat het openbaar vervoer dus gebruik het ook niet ^^
    voor mij ook niet nodig ,me fietsje is prima hier

    Maaar voor de mensen die het wel gebruiken is het idd geen goed plan.. het is duur genoeg


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Nee dus? Ik reis hier niet mee, lekker met de fiets. Da's sowieso gratis. :]


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    no


    Jus drein jus daun

    Persoonlijk vind ik dat echt een achterlijk idee. Het openbaar vervoer zou de uitstoot van CO2 moeten verminderen, maar als het duurder word tijdens de spits, dus de tijd dat er het meest auto word gereden, gaan er minder mensen met het OV, en is het dus meer uistoot, wat er weer voor zorgt dat heel het doel van het OV weg is.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Stupide idee. Mensen moeten gemotiveerd worden om het OV te nemen, juist in de spits als de meeste mensen moeten reizen. Dit werkt dat dus juist tegen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Rembrandt schreef:
    Ben ik de enige die de stelling niet begrijpt?


    Nope, ik snap hem ook niet...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    NEENEENEENEENEENEENEENEENEENEENEENEENEENEENEENEE!

    [ bericht aangepast op 2 jan 2012 - 22:54 ]


    If you're going to hell, keep going

    wat een onzin


    start everyday with a new hope leave bad memories behind and have faith for a better tomorrow