• Zeven totaal verschillende meisjes met als enige overeenkomst hun bloedmooie verschijning en intelligentie dachten dat ze op hun twintigste eindelijk een zorgeloos leven konden leiden. Op en een dag krijgen ze allemaal een mysterieuze brief. Ergens ver van hun vertrouwde omgeving wacht er iets op hen. Ergens waar alles mogelijk lijkt, maar het niet is.


    Eigenlijk gaat het over een strijd tussen de Griekse goden en godinnen. Ze gebruiken hiervoor hun kinderen als een soort van pionnen in een spel. Ze handelen dan ook gelijkaardig zoals hun vader of moeder zouden handelen.
    Als je dus een rol neemt, moet het personage verwant zijn met zijn of haar goddelijke moeder of vader.


    Zeker lezen:
    - Na het begin zal ik de brief die ze krijgen in het topic zetten. Af en toe zal er opnieuw een brief verschijnen, maar dat zal je zelf wel merken.

    - Je kan tijdens het schrijven zeker verwijzen naar elementen uit de Griekse mythologie.

    - De bedoeling is wel dat als je schrijft je tekst niet vol fouten zit, je kan wel is spellingfouten maken, maar liefst niet de ene na de andere.

    - Het is ook geen 16+, dus houdt het een beetje deftig.

    - Het vertelperspectief en ook de tijd waarin je schrijft maakt niets uit.

    - Verder wil ik ook zeggen dat dit mijn eerste RPG is. Als je zelf wat meer ervaring hebt, zeg dan maar als ik iets fout doe of als iets beter zou kunnen.


    Lijst groep godinnen:
    - Penelope Goldwell | Craziness | Persephone
    - Juliet Hastings | AnnieCresta | Aphrodite
    - Danielle Siobhan McAllister | Chemist | Artemis
    - Maellis Valeria Sawyer | Cressida | Nyx
    - Elenore Gayla Carson | Minnesota | Demeter
    - Selena Claire Sensorene | HurtedHeart | Athena
    - Junipa Lucia Marino | Fae | Eris

    Lijst groep goden:

    - Findecáno Chayah | IloveKellinQ | Erebus
    - Tarí Chayah | IloveKellinQ | Erebus
    - Dev | Cressida | Hades
    - Luke Bryan Gilbert | Ahern | Poseidon
    - Juléan Quinten Happle | HurtedHeart | Zeus


    Andere topics:
    - Rollen


    Lijst brieven:
    Brief één | Groep godinnen
    Brief één | Groep goden


    Begin:
    De regen viel met bakken uit de lucht. Dit was typisch Engels weer en iedereen zou het omschrijven als strontweer. Maar ik hield ervan. Ik zocht mijn doorzichtige paraplu tussen al de rommel. Uiteindelijk viste ik het vantussen een stapel vuile kleren. 'Ik ben weg!'gilde ik. Een grom vanonder een bult in het bed verried dat Pippa nog leefde. 'Heb een goede dag, Pen!'antwoordde ik in haar plaats. Snel opende ik de paraplu terwijl ik de deur openduwde. Een hels lawaai kletterde overal om me heen. Ik neuriede een liedje om de weg naar de kapper een beetje aangenamer te maken. Mijn stemming was opperbest dankzij het leuke weer.
    'Penelope, Penelope, wacht even. Ik heb nog een brief voor je.' De postman rende met een druipende regenjas op me af. Hij had een envelop in zijn hand en hield het beschermend onder zijn jas. Nadat hij het me plechtig overhandigd had, bekeek ik de brief eens beter. Hij was niet wit, maar ik kon door de schaduwen van de wolken niet goed zien welke kleur juist. Het zag er wel belangrijk uit. Ik stopte hem in mijn zwarte rugzak en stapte vrolijk verder naar de kapper. Die brief kon wel nog even wachten.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2012 - 18:49 ]


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Misschien moeten ze nu iemand van de anderen met godenvaders tegenkomen, als die nog leven?

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 13:03 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev is still alive, gimme a second :Y)

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 13:13 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dev

    Het ging makkelijker dan ik gedacht had maar het blonde meisje van wie ik niet eens de naam gevraagd had was nogal plakkerig waardoor ik besloot dat ik evengoed rustig ik mijn auto een dutje kon gaan doen maar eerst moest ik iets te eten halen, ik bestierf het zowat van de honger. Rustig wandelde ik naar de dichtstbijzijnde shop terwijl ik me afvroeg hoe ik de anderen ooit zou kunnen herkennen. Met een zweem van verbazing keek ik op als ik ergens achteraan muziek hoorde. Het was alsof ik er wel moest heen lopen en een gesprek moest aanknopen maar ik hield me in en bleef gewoon even staan luisteren naast de jongen met de gitaar.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 13:17 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Findecáno
    Het was de de manier waarop hij naar ons keek, die blik in zijn ogen, die me deed stoppen met spelen. Ik kneep mijn ogen een beetje dichter en draaide daarbij mijn hoofd om hem beter te bekijken, ik had zo'n vermoeden...
    De paar mensen die om ons heen hadden gestaan wierpen een muntje voor me op de grond en liepen weg. Tarí schudde me verontwaardigd door elkaar. 'Hallo! Waarom stop je nou? Het ging net goed,' Toen zag ze hoe ik naar die jongen keek en ik denk dat ze me begreep, want ze wenkte hem onze kant op.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 13:25 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev

    Ik trok even arrogant mijn wenkbrauwen op als het meisje mij wenkte. 'Wat?' Door mijn kauwgum liet ik de "t" een beetje uitlopen en geïrriteerd spuwde ik die op de grond. Toegegeven, als ik met deze mensen zou moeten samenwerken zou ik wel wat vriendelijker mogen zijn maar ja who actually cares?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tarí
    Jemig wat had die jongen een arrogante kop. Mijn blik verduisterde. 'Sorry hoor, misschien een rare vraag, maar wij hebben een opdracht gekregen van onze vader, hij heet Erebus. We vroegen ons alleen maar af of jij ook zo'n soort opdracht had,'
    Probeerde ik voorzichtig, ik kon natuurlijk niet zeggen dat Erebus een god was, straks was dit niet een van ons en dan hadden we een probleem, maar ik moest ook genoeg laten merken zodat als hij het wel was, hij zou begrijpen wie wij waren.
    Ik wierp hem een hooghartige, vragende blik toe.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev
    Sorry hoor, misschien een rare vraag, maar wij hebben een opdracht gekregen van onze vader, hij heet Erebus. We vroegen ons alleen maar af of jij ook zo'n soort opdracht had,' Aha, mijn gezicht klaarde een beetje op. Het was een begin, een eerste stap terug naar huis. Ik trok mijn gezicht in de plooi als ik haar hooghartige blik zag en deed mijn best om niet te beginnen lachen. 'Wat ben je toch een schatje,' Grijnsde ik ironisch. 'Ik heb inderdaad van mijn vader ook zo'n opdracht gekregen en spijtig genoeg hoor ik nog altijd op te springen als een braaf hondje als Hades weer eens een idee in zijn domme kop haalt.'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tarí
    Een voorzichtig glimlachje sierde mijn gezicht.
    'Ik ken het probleem, onze ouders hebben ons zo'n beetje ons hele leven laten stikken, met zijn tweeën in een klein huisje in the middle of nowhere, en als ze ons een keertje nodig hebben... Hoe weet je trouwens dat ik zo'n schatje ben?' voegde ik er met een knipoog aan toe. Findecáno begon een beetje op zijn gitaar te plinken, voelde zich duidelijk genegeerd. 'Ik ben trouwens Tarí, en dit is mijn tweelingbroer Findecáno, we doen op het moment alsof we in dat huis wonen. Er is alleen geen eten, dus gingen wij boodschappen halen, zonder geld, vandaar dit stukje muzikaalheid. Wat brengt jou hier?'


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    (ik ga nu gaan eten en vanavond post ik!)


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Dev

    Ik lachte even luidop. 'Hoe weet je trouwens dat ik zo'n schatje ben.' Ik grijnsde. 'Intuïtie.'
    'Ik ben trouwens Tarí, en dit is mijn tweelingbroer Findecáno, we doen op het moment alsof we in dat huis wonen. Er is alleen geen eten, dus gingen wij boodschappen halen, zonder geld, vandaar dit stukje muzikaalheid. Wat brengt jou hier?' Een glimlach verspreidde zich op mijn gezicht als ik hun plan aanhoorde. 'Dat was echt heel slim,' mompel ik goedkeurend. 'Ik kom gewoon wat te eten halen. Wat dat betreft, ik heb een voorstel.' Ik pauzeerde even kort om hen beiden aan te kijken. 'Ik zorg voor het geld en jullie stellen mij voor als weetikveelwie die daar ook woont. Deal?'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Penelope
    Ik dacht even na over wat Maellis net gezegd had. Geschiedenis. Het leek me saai. Ik probeerde toch een gesprek aan te knopen over haar studies zonder te laten merken dat geschiedenis met niet erg nuttig leek.
    'Nou, geschiedenis, volgens mij is dat niet erg simpel.' Ik richtte me tot het andere meisje om haar ook bij het gesprek te betrekken alleen wist ik haar naam niet. 'En hoe heet jij?'vroeg ik aan het naamloze meisje.


    Sometimes people are beautiful. Not in looks. Not in what they say. Just in what they are. - The messenger, Markus Zusak

    Maellis Valeria Sawyer | Nyx

    'Het is inderdaad niet zo heel simpel.' mompelde ik kort, blij dat ze het andere meisje in het gesprek betrok zodat ik niet veel zou hoeven zeggen aangezien ik daar niet echt voor in de stemming was.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Junipa
    'Junipa.' Ik zei het met een glimlach, maar die vervaagde al snel weer. Vaag besefte ik dat ik een beetje onbeleefd was, maar ik was gewoon teleurgesteld. Mijn moeder was hier helemaal niet, het was allemaal gewoon een stomme grap geweest. Waren ik en Tigris maar gewoon thuis gebleven... Tigris! 'Oh, shit, mijn kat zit nog in mijn auto. Iemand allergisch of zo, of kan ik haar halen?' Ik vroeg me af of ze er bezwaar tegen hadden, want ze leken me best aardig en ik wilde ze liever te vriend houden, maar als Tigris niet binnen vijf minuten uit die auto was scheurde ze me aan reepjes. Dat deed ze waarschijnlijk sowieso al.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Tarí
    'Deal,' grijnsde ik, 'Op voorwaarde dat je ons je naam vertelt,'
    Daar voegde ik nog een knipoog aan toe zodat ik niet zo'n heel erge idioot leek.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Dev

    'De naam is Dev,' Ik haalde even nonchalant mijn schouders. 'Wel waar wachten we nog op, laten we inkopen gaan doen voor de winkel sluit. Kies maar waar je zin in hebt er is geld genoeg.' Iets te laat besefte ik dat, dat best een beetje arrogant geklonken had dus maakte ik een kort verontschuldigend gebaar met mijn handen en glimlachte een keer flauw.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.