• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [Zijn jullie het ermee eens dat we nu een sprong naar de avond maken, aangezien er die avond kennelijk veel op het programma staat (Lisanne en Lucius gaan duelleren, Evana en Remus veranderen omdat het volle maan is, Severus gaat kijken, etc.) en we anders alleen nog huiswerk of zo maken. Dus, idee goedgekeurd?]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [Ja is goed! Maar wacht dan nog heel even met naar het bos gaan! Gaby moet jullie [Evana en Remus} nog de Wolfsworteldrank geven die ze in de tussentijd heeft gebrouwen]

    Is goed ;)
    Dan gebeurt er eindelijk weer is wat :D


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    goed idee


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Gabrille Winona Monroe

    Nadat ik de drank even had laten pruttelen, stopte ik de ene helft in een glazen flacon en de andere in een andere, ruimde mijn spullen op en liep de trap van de meisjesslaapzalen af naar de Gryffindor Common Room waar ik Evana al zag zitten. 'Heey,' zei ik toen ik de laatste traptreden oversloeg en met een door de vloerbekleding gedempte plof landde. 'Heey,' groette ze me terug. Ik liep naar haar toe, haalde een van de twee flacons uit mijn broekzak en drukte die in haar hand. Evana keek op toen haar handen zich om het glas sloten. 'Het is Wolfsworteldrank, de verandering zal deze keer een stuk aangenamer zijn,' zei ik geruststellend en nam naast haar plaats op de bank. Op dat moment kwam Remus de Common Room ook binnenwandelen. Ik stond op en gaf hem het andere flesje. 'Hier, Je weet wat je ermee moet,' glimlachte ik en ging weer naast Evana zitten. 'Het spijt me dat ik jullie niet meer dan alleen met dit kan helpen,' zuchtte ik en knikte naar de flesjes in hun handen. Het voelde niet goed om te weten wat ze deze avond - ondanks de Wolfsworteldrank - zullen meemaken terwijl ik hier gewoon zat. Gewoon zitten, en me druk maken terwijl dat geen een verschil zou maken.

    Andromeda Zwarts

    Ik zat samen met Cissy in de Slytherin common Room mijn dagboek door te lezen terwijl Cissy allemaal gekwebbel liet horen over Lucius. Ze was blijkbaar erg blij dat ze met die zak ging trouwen, wat me uiterst verbaasde. 'Maar wat vind jij er eigenlijk van?' verbrak Cissy's stem ineens mijn concentratie op het lezen van mijn dagboek. 'He, wat?' vroeg ik verward. 'Jeetje, je luister ook bijna nooit meer, he?' zei ze geïrriteerd. 'Dat komt omdat een normale heks of tovenaar dat geblèr over Lucy op een gegeven moment zat wordt,' zei ik koel terwijl ik een bladzijde omsloeg. 'Noem hem geen Lucy! En wat heb je trouwens daar?' ze knikte naar mijn dagboek in mijn handen. 'N - niks,' ik probeerde het dagboek snel weg te stoppen maar Cissy was me voor. Ze griste het boek uit mijn handen en begon er met een brede grijns doorheen te bladeren. Nee! Ik had daar ook dingen over Ted ingeschreven! 'Nee! Cissy, dat is privé!' Ik probeerde het terug te pakken maar ze sprong van de bank af en liep achteruit terwijl ze bleef doorbladeren. Cissy fronste haar voorhoofd en ik deed de grootste moeite om niet in paniek te raken. 'Wie is Ted Tops?' vroeg ze en ze stopte met lopen. 'Ehh... D - dat is -' stamelde ik maar Cissy onderbrak me. 'Wacht is dat niet -' op dit moment hield ik meer van Bella dan ik ooit in mijn leven gedaan had. 'Cissy, Andy! Jullie gaan dit niet geloven!' ze trok ons op de bank en ik greep mijn kans en griste mijn dagboek weer uit Cissy's hand. 'Wat is er, Bella?' vroeg ik voordat Cissy kon protesteren op mijn geslaagde poging. 'Ik heb net een brief van moeder en vader ontvangen!' - ik vreesde het ergste - 'En ze zeiden dat ze mij misschien aan Rodolphus gaan uithuwen!' En ja hoor, het ergste is - of zal gebeuren...

    [ bericht aangepast op 26 jan 2012 - 15:42 ]

    Remus

    Ik pak het drankje dankbaar aan, en neem een slok. Ik trek een gezicht.
    'Het is omdat het helpt, maar anders...' zeg ik, terwijl ik met mijn neus dicht nog een slok neem. Ik zucht, en geef het lege flesje terug aan Gabriëlle.
    'Nogmaals bedankt. Het... is hierdoor veel minder pijnlijk,' zeg ik. 'Weten jullie of Emmeline door de school loopt? Ik heb haar even nodig.'
    Als ze me niet-begrijpend aankijken, zucht ik.
    'Zij is een faunaat, een vos. Het is veel fijner als er dieren bij je zijn als je bent veranderd. Die doe je dan geen kwaad. En misschien zou het voor jou beter zijn als zij voor je eerste keer meegaat,' zeg ik, meer gericht tot Evana dan tot Gabriëlle.
    'Ik ga haar wel zoeken. Hopelijk tot zo,' zeg ik, en loop de leerlingenkamer uit.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Emmeline.

    Iemand grijpt me in mijn kraag en duwt me naar buiten. 'Ik zocht je, en ik vroeg me af of-' zegt Remus maar ik merk dat hij uit zijn t-shirt scheurt.
    'Lopen Remus!' zeg ik en trek hem het bos in. Als we ergens diep in het bos zijn schiet ik weg achter een boom, trek mijn kleren uit en vouw ze op en verander naar mijn faunaat-vorm: een vos.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    [Eten :3 Brb.]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Evana Lexie Morson
    Dankbaar neem ik het drankje aan. Ik bekijk het wantrouwend, en drink het op. Het is niet echt... lekker. Remus gaat Emmeline zoeken. Gabrielle kijkt uit het raam. "Shit, we moeten opschieten!" roept ze. Ik spring op. Veranderen in het kasteel lijkt me geen pretje. Toch voel ik als we met zijn alle naar het bos rennen een warme laag over mijn lichaam verspreiden. Ik laat onwillekeurig een grom. Ik kijk naar Gabrielle, en ik zie haar afschuw. Snel rennen we het bos in, en ik val. Niet op de grond, maar op mijn 4 poten. Ik huil naar de maan.


    Tijd voor koffie.

    Gabrielle Winona Monroe

    Ik keek toe hoe Evana in een weerwolf veranderde terwijl ik voorover gebogen uit hijgde. Ze huilde naar de maan en rende vervolgens weg. Ik wilde haar achterna rennen maar besefte dat het vergeefse moeite was aangezien ik haar niet bij kon houden. Ik bleef haar nakijken tot ze tussen de bomen uit het zicht verdween. Er waaide een ijskoude wind die me even deed huiveren maar ik weigerde terug te gaan naar het kasteel. Ik zou hier blijven tot Evana en Remus weer hun oorspronkelijke menselijke vorm hadden aangenomen. Ik liet me op de grond langs een boom glijden en dacht na terwijl ik met een gevallen tak figuurtjes in de donkere aarde tekende. Ik wilde zo graag dat ik meer voor ze kon doen... opeens schoot het woord me weer te binnen: faunaat. Het was misschien wel een optie, Emmeline was een faunaat had Remus verteld. En Sirius, Pippeling en James zouden er ook een worden... maar hadden ze dan niet al genoeg bescherming? Misschien was het mijn taak helemaal niet om me druk over ze te maken... maar ik kon gewoon niet anders, zo was ik nou eenmaal. Zodra Evana en Remus weer terug naar school konden, zou ik in de bibliotheek alles over faunaten opzoeken.

    James
    'inspirerend he... De maan...' zei James verveeld en draaide zijn hoofd kwartslag om en keek Gaby.
    Ze ging zitten en James deed hetzelfde en zuchte. 'Tja, we moeten ze maar even uitlaten rennen tot het weer over is he?' zei hij normaal en ging tegen de muur leunen.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Gabrielle Winona Monroe

    James verscheen opeens en keek naar de maan terwijl hij naast me ging zitten. 'Tja, we moeten ze maar even uit laten rennen tot het weer over is he?'
    Ik zuchtte. 'Ja, inderdaad. Zeg, James,' hij keek me aan. 'Mh?' 'Ben je al bezig met dat Faunatenplan?' vroeg ik. 'Hoezo?' vroeg hij ietwat wantrouwig. 'Omdat op dit moment niets belangrijker voor me is dan Evana en Remus helpen,' zei ik beslist en ik keek hem recht in zijn ogen aan zodat hij zou weten dat ik het meende.

    [zullen we gwn doen dat ze al faunaten zijn? Anders duurt het zolang!!]

    James
    'Gaby.. Eigenlijk ben ik er al een. Maar ik weet dat je graag wilde helpen schat.' en hij gaf een klopje over haar schouders.
    'W-wat?!' zei Gaby.
    'Sorry maar ik moest een moment kiezen.' zei hij een beetje down en keek naar de maan.
    'Een hert.' zei hij fluisterend.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    [Aub nog geen faunaten. De volgende volle maan wel, maar anders klopt het hele verhaal niet meer met de vorige stukjes. Dus ik schrijf wel even een Perkie stukje, ^_^]
    Perkamentus

    Ik loop het kasteel uit, in de verwachting dat James, Sirius en Peter daar zijn. Ik zie James met Gabriëlle op een bankje zitten, en even verderop loopt Sirius met Peter. Ik glimlach, en loop eerst naar James en Gabriëlle.
    'James, ik heb goed nieuws. Ik heb ontdekt hoe jullie al binnen twee weken Faunaten kunnen worden. Komen jullie even mee?' vraag ik, als Sirius en Peter er ook bij komen staan.
    Ze staan op, en Gabriëlle aarzelt.
    'Jij kan ook wel mee hoor. Ik denk dat James het wel al verteld heeft,' zeg ik tegen haar.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Gabrielle

    We lopen richting het kantoortje van Perkamentus. Goed zo, dacht ik. Dit wordt mijn kans! Nadat we de op ronddraaiende stenen trap waren geweest en in het overvolle kantoortje van Perkamentus waren gearriveerd toverde hij een aantal stoelen tevoorschijn zodat wij konden gaan zitten.

    [srry, heeeeeel kort]