• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Oké, slimme ik was deze RPG vergeten ;$. Sorry. Ik post morgen wat, ik ga nu namelijk slapen denk ik of ik kom terug op mijn telefoon en dan kan ik niet alles terug lezen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Lisanne

    'Stilte!'
    De kreet van de lerares doet ons gelijk weer rechtop zitten en laat ons stoppen met ons gepraat. Ze loopt langzaam op ons af.
    'Potter... jou moet ik hebben, ik wil je nog even spreken over vanochtend.'
    Haar blik flitst naar de twee lege plaatsen naast ons.
    'Waar zijn Lupos en Zwarts, weten jullie daar soms iets van?'
    Ik leun voorover, en zie dan pas dat Remus en Sirius weg zijn.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Bruna Luanne

    'Noem me geen schat!' Zeg ik geïrriteerd en por James in zijn zij.
    'Silte!' Galmt er ineens door het klaslokaal en de kwaadaardige professor Amber Wafelaar kijkt als een gier die opzoek is naar prooi het lokaal rond. Blijkbaar is James dit keer, na ja eigenlijk weer het slachtoffer.
    'Potter... jou moet ik hebben, ik wil je nog even spreken over vanochtend.' Ze pauzeerde even en richtte haar blik op de twee plaatsten naast ons.
    'Waar zijn Lupos en Zwarts, weten jullie daar soms iets van?'
    Ik kijk naast me naar de plek waar Remus en Sirius normaal gesproken zaten. Ik buig me naar James en fluister: 'Zijn ze weer eens gaan spijbelen?' Zijn ogen werden groot en ik vroeg me af of ik misscien iets verkeerds had gezegd.
    'Wat is er?' Vroeg ik zo zacht mogelijk.
    'Shit!' Riep James onverwachts en Wafelaar richtte haar blik weer op hem.
    'Potter, ik tolereer niet dat-'
    'Ik zou met ze mee zijn gegaan!' Kapte hij Wafelaar af en ik laat mijn hoofd op tafel vallen. Waarom - moet - hij dat - nou - weer zeggen. Dacht ik terwijl ik met mijn hoofd zachtjes tegen de tafel stootte.

    James
    Ze had een spreuk op hem gericht zodat hij de waarheid zou zeggen. Waardoor hij zei dat hij met ze mee zou gaan.
    'Shit!' en hoorde een bonk van Bruna's hoofd op tafel. 'Kan ik er wat aan doen?!' zei hij terwijl hij opstond en nu boven de professor uit kwam.
    'Ga alsjeblieft nog zitten Potter, je begrijpt wat ik bedoel!'
    'Ja, professor.' zei hij en ging weer zitten en huiverde van wat ze te vertellen heeft.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Lisanne

    Ik kijk huiverend hoe Wafelaar een drankje in de lucht houdt. Veritaserum.
    'Vertel het, Potter.'
    Dan sta ik op, en zeg tegen haar: 'Lupos kreeg weer even last van zijn ziekte. Zwarts is met hem meegegaan naar de ziekenzaal.'
    Enorme leugens, maar als ik zo James kan redden, dan moet het maar even.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Sophie
    Ik trek mijn wenkbrauwen in een frons. Veritaserum?! Dan staat Lisanne op. 'Lupos kreeg weer even last van zijn ziekte. Zwarts is met hem meegegaan naar de ziekenzaal.", ik laat me onzichtbaar achterover vallen op mijn stoel en er klimt een glimlach op zijn gezicht. James heeft het weer goed voor elkaar. Ik steek mijn duim op naar Lisanne als ze weer zit, en de leraar wegkijkt.

    Evana
    ["'Lupos kreeg weer even last van zijn ziekte. Zwarts is met hem meegegaan naar de ziekenzaal.", dat kan toch niet? Dan besef ik dat ze liegt. James komt er weer onderuit. Ik krijg een tinteling in mijn voeten, en ik besef dat het de laatste dag van de volle maan. Ik leg mijn hoofd op mijn tafeltje. Dan voel ik hoe de propjes weer in mijn haar worden gegooid.


    Tijd voor koffie.

    Ik weet echt niks meer :(
    James
    'Dankje.' fluisterde hij en keek naar de professor die weg liep.

    Ik weet niets meer maar tenminste wat...


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    [Mensen ik wilde eventjes laten weten dat ik vanaf morgen op driedaagse ben met school.
    Ik ben vrijdag pas weer terug thuis.
    Kan dat soms naast mijn personages bijgezet worden?]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    [Tuurlijk, maar dat maakt niet uit hoor. Ik zal het straks wel even doen.]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Schrijven jullie dan ook? :Y)


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Gabrielle Winona Monroe

    Evana laat haar hoofd op tafel vallen en ineens worden er propjes naar haar hoofd gegooid. Ik kijk om me heen opzoek naar die vuile flubberwurmen. Een stelletje jongens - ik besefte nu pas dat we samen met Slytherin in één lokaal zaten - gooiden onbedwingbaar met die propjes. Ik kende ze als Lucius Malfoy en ene Avery.'Hé! Hou toch eens op daarmee en kus een dementor! zijn jullie helemaal gek geworden?! Achterbakse-'
    'Juffrouw Monroe!'
    De jongens waren gestopt met gooien maar helaas helaas was ik degene die in de problemen moest belanden.
    'Ja, professor?' zei ik koeltjes.
    'Wat heeft dat te beteken? Zomaar scheldwoorden in het rond gaan schreeuwen in mijn klaslokaal! Ik zie je vanavond om stipt 6.30 op mijn kamer!'
    'Maar -'
    'Hou je mond en ik wil niks meer uit je mond horen dat niet met deze les te maken heeft!'
    Ik besefte ineens dat het vandaag voor de laatste keer volle maan zal zijn en het voorraadje Wolfsworteldrank al op was en ik nog meer moest maken voor Remus en Evana.
    'Nee! Ik kan niet vanavond bij u nablijven! Alstublieft laat het morgen zijn!'
    Smeekte ik onverwachts en de professor keek me met woeste ogen aan.
    'En waarom niet vandaag, juffrouw Monroe?' vroeg ze met zo'n kille maar tegelijkertijd rustige stem dat ik even huiverde. Ik wist niet wat ik moest zeggen en zocht verwoed naar woorden. Ik herinnerde me dat we hierna Gedaanteverwisselingen hadden... Perkamentus zou het vast wel begrijpen.
    'Omdat ik al moet nablijven bij Gedaanteverwisselingen, professor.' zei ik ten slotte en hoopte vurig dat ze erin trapte. Ik was er vrijwel zeker van ze het zog even zou navragen bij Perkamentus maar als ik hem nou inlichtte...
    'Oh, juist. Nou, dan zie ik je morgen op mijn kamer.' zei ze, maar ik herkende haar wantrouwige blik en moest meteen na de les aan Perkamentus vertellen dat hij moest zeggen dat ik bij hem na zou blijven. Hij wist ten slotte ook dat Remus en Evana weerwolven waren...

    Evana Lexie Morson
    Wow, nam zomaar het iemand voor me op? Ik kijk naar Gabrielle. Bedankt! Vorm ik met mijn lippen, maar het is maar van korte duur, want de leraar begint een discussie met Gabrielle. Ze kon zich nog net redden, door te zeggen dat ze al moest nablijven. Ik voel me opgelucht, maar ook heel schuldig, doordat ze door mij moest nablijven. "Straks mijn excuses aanbieden." Bedenk ik me. Ik begin de propjes uit mijn haar te plukken. Dan word er nog een briefje gegooid. "Kan die vriendin ook omgaan met vloeken?" ik kijk verschrikt op, en zie Lucius' nep-grijnzende gezicht. "Gabrielle!" fluister ik. Ze buigt zich voorover. "Kijk uit, Lucius wil je vervloeken!" ze kijkt me raar aan. "Tapijt ruit, hou je van boeken?" fluistert ze. "Neehee, ik zei-" "Mevrouw Morson, wil jij soms ook nablijven?" ik moest Gabrielle waarschuwen, maar de les was over 10 minuten al voorbij.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2012 - 17:12 ]


    Tijd voor koffie.

    Ik weet dus niet echt wat ik nu kan typen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Lisanne

    Ik kijk met een boze blik op van mijn werk, als Lucius een propje in mijn haar gooit.
    'Hou. Onmiddelijk. Daarmee. Op. Begrepen?' sis ik, terwijl ik me naar de tafels naast ons buig, net zo dat Wafelaar me niet kan zien.
    'Waarom zou ik, Wafelaar doet me niets,' grijnst hij.
    'Je bent nóg arroganter dan James, Lucius.'
    'Wát? Echt niet!'
    Zonder dat hij het merkt, begint hij harder te praten. Wafelaar komt woedend op hem afgelopen, en snel buig ik me weer naar mijn werk.
    'Dat wordt straf, Malfidus. Ik hou er niet van om mijn eigen afdeling te straffen, maar ik hou wel van stilte,' zegt ze woedend.
    'Maar, ik, Lisanne...'
    'Niks mee te maken. Strafwerk,' snauwt ze met opeengeklemde kaken.
    Ik gniffel zachtjes om Lucius verbijsterde blik, en ga weer aan het werk.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    LordSarita schreef:
    Ik weet dus niet echt wat ik nu kan typen.


    [Remus en Sirius zijn aan het spijbelen -wbw- Verzin iets, dat ze Perkamentus of het schoolhoofd tegenkomen of zo.]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.