• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Evana Lexie Morson
    Ik voel de tranen bijna in mijn ogen springen. Ik wilde neit dat ze Gabrielle en mij gingen beheksen door mij! Ik had nog nooit zo graag gewild dat de les uren zou duren. Ik keek achterom naar Gabrielle, maar die werkte nog gewoon. Shit shit shit shit! Deze dag kon niet erger worden.


    Tijd voor koffie.

    Lisanne

    Als Wafelaar weer buiten gehoorafstand is, buigt Lucius zich naar mij.
    'Dat zet ik je betaald, mudblood.'
    Ik lach schamper, het doet me niet veel.
    'Oh ja? Wat wilde je gaan doen? Een duel? Mij best hoor, maar ik hoop niet dat je zo zwak bent dat je je vriendjes óók nodig hebt.'
    'Wij samen. Alleen. Goed. Vanavond, middernacht.'
    Ik grijns, hij durft het nog ook.
    'Mij best, buiten?'
    Hij knikt. 'Afgesproken. Dit ga je verliezen.'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Sirius Zwarts
    Met een grijns zat ik figuurtjes te maken in de lucht met mijn toverstok. Zuchtend keek ik naar Remus. 'Kom, we gaan hier weg. Ik word gek van de hele tijd stil zitten. We worden toch niet betrapt.' Ik stond op en rekte me uit. 'En anders verzinnen we wel een smoes.' Ik keek Remus grijnzend aan. Terwijl ik al begon te lopen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Remus

    Ik haal mijn schouders op. 'Goed.'
    We lopen een beetje doelloos door de gangen, als Perkamentus onze kant op komt lopen. Ik bijt op mijn lip.
    'Hebben jullie geen les?' vraagt hij.
    'Momenteel niet,' zeg ik, met een stalen gezicht.
    'Oké. Ik wilde jullie namelijk even spreken, over Faunaten.'
    Ik grijns naar Sirius, misschien komt het dan toch goed.
    We lopen achter Perkamentus aan, en gaan zijn kamertje in.
    'Ga zitten.' Hij gebaart naar twee stoelen, die er net nog beslist niet waren.

    [Eten D:]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Sirius Zwarts
    We liepen door de gangen totdat Perkamentus onze kant op kwam.
    'Hebben jullie geen les?' Net voordat ik wilde antwoordde zei Remus: 'Momenteel niet.' Perkamentus knikte.
    'Oké. Ik wilde jullie namelijk even spreken, over Faunaten.' Remus grijnsde naar me toen we achter Perkamentus aan liepen en ik kom het ook niet laten om te glimlachen. 'Ga zitten.' Perkamentus gebaarde naar de twee stoelen die er opeens stonden. Rustig ging ik zitten net zoals Remus.

    [smakelijk, ik moet ook zo eten]

    [ bericht aangepast op 19 jan 2012 - 17:31 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    James Potter
    Toen de les afgelopen was rende hij meteen de klas uit. De professor riep nog wat maar dat negeerde hij.
    Hij bedacht zich net dat hij les had van Perkamentus, maar die was niet in het lokaal, dus moest hij wel in zijn kantoor zijn.
    James liep erheen en deed de deur open en zag zijn vrienden al zitten.
    'Hoi, professor. ben ik gelegen?' zei James waarop zijn vrienden hem raar aankeken, omdat hij zo praten.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    xLaughing -> DarkKnight


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Remus

    'James, het is 'kom ik gelegen.' Maar je hebt vast gelegen tijdens de les, omdat die waarschijnlijk zo saai was,' grijns ik.
    Perkamentus schraapt zijn keel weer, en ik luister naar hem.
    'Meneer Wafelaar en ik hebben jullie verzoek goedgekeurd. Dit betekent dat James, Sirius en Peter Faunaten kunnen worden.'
    Ik kijk ze blij aan.
    'Maar,' vervolgt Perkamentus, 'het duurt een halfjaar voordat je illegaal Faunaat kan worden. Er gaan eerst allerlei belangrijke spreuken et cetera aan vooraf.'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Severus

    'Vannacht ga ik naar buiten. Het is volle maan,' zeg ik tegen Lily. Die kijkt me aan met een wat-ben-jij-toch-hopeloos-blik, en ze zucht.
    'Sev, ik ken je theorie. Hij is gewoon ziek.'
    Ik kijk haar aan, snapt ze het dan nog steeds niet?
    'Ziek?' zeg ik met een schamper lachje. 'Wel altijd met volle maan.'
    'Laat maar, Sev. Tot morgen.'
    Verbijsterd kijk ik haar na, en mijn lippen vormen een geluidloze 'Doei.'


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [James is gedist en Severus is gedist xD]


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    DarkKnight schreef:
    [James is gedist en Severus is gedist xD]

    [Jup. :3]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    [Ik moet nog even een stukje schrijven...]


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Gabrielle Winona Monroe

    Zodra de bel ging sprintte ik het lokaal uit. 'Gabrielle, wacht!' Hoorde ik achter me. Ik keek om en zag Evana. 'Ik moet je wat vertellen.' Hijgde ze. 'Nu niet, Evana. Ik heb echt haast. Ik moet Parkamentus dringend spreken.' zei ik haastig waarna ik me weer omdraaide om verder te rennen maar plotseling werd beetgegrepen door een hand die zich om mijn pols sloot en me tegenhield. 'Malfoy gaat je vervloeken.' Zei Evana terwijl ze mijn pols langzaam losliet. 'Wat?!' Zei ik verbijsterd. 'Wie zegt dat?' Evana haalde een stukje perkament uit de zak van haar gewaad en gaf die aan me. Ik lachte schamper toen ik het briefje gelezen had. 'Dus Malfoy gaat mij vervloeken? We zien wel.' Ik zag Malfoy verderop lopen, maakte een propje van het stuk perkament en gooide die vervolgens naar hem. Evana keek me met verschrikte ogen aan. Malfoy draaide zich woedend om en grijnsde schijnheilig toen hij mij zag. 'Ik hoorde dat je me ging vervloeken. Wedden op tien galjoenen dat jij al bewusteloos op de grond ligt voordat je ook maar je toverstok op mij hebt gericht?' Ik voelde woede opborrelen terwijl ik dat zij, maar tegelijkertijd ook triomf. Malfoy lachte schamper en keek me aan. 'Mij best.' Ik was enigszins verbaasd dat hij dat ook werkelijk serieus nam dat ik om tien galjoenen wedde. 'Wow, je bent nog dommer dan je eruitziet. Maar als je per se voor jou tien miezerige galjoentjes wilt verspillen, vind ik dat best.' Ik herinnerde me dat ik Perkamentus nog wilde spreken en draaide me om om verder te rennen. Ik ving net voordat ik me had omgedraaide een glimp op van Malfoy die zijn hand in de zak van zij gewaad stak. Ik pakte in een oogwenk mijn toverstok, draaide me weer om en riep: 'Expelliarmus!' MAlfoys toverstok vloog uit zijn handen en hij viel op de grond. De gang was inmiddels uitgestorven op Evana, mij, Malfoy en die Arduingast na. Ik zag dat Arduin zijn stok ook wilde pakken maar staakte zijn poging zodra hij m'n blik zag. 'Dat worden tien galjoenen, Malfoy.' Zei ik glimlachend maar rende naar het lokaal van Gedaanteverwisselingen - ik hoefde zijn stomme geld niet. 'Professor Perkamentus, ik moet u spreken...' mijn stem stierf weg toen ik Wafelaar met Perkamentus zag praten. 'Ah, Gabrielle. Ik heb net met professor Wafelaar hier afgesproken dat jij morgenavond bij haar nablijft en vanavond zie ik je op mijn kantoortje.' Hij knipoogde even. Ik was met stomheid geslagen. Wafelaar liep het lokaal uit en Perkamentus liep naar me toe. 'Professor, maar... u -' 'Geen zorgen, Gabrielle. Ik weet precies wat er gaande is. Je moet altijd voor je vrienden klaar staan.' Zei hij en hij liep terug naar zijn bureau.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2012 - 14:26 ]

    Sirius Black
    'Een half jaar?' Mijn gezicht betrok. 'Maar dat duurt vreselijk lang. Kan het niet eerder?' Ik had totaal geen geduld. Als we veel oefende konden we het vast wel in minder dan twee maanden, misschien wel korter. Ik keek Perkamentus vragend aan.

    [kort i know]

    [ bericht aangepast op 20 jan 2012 - 14:31 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Evana Lexie Morson
    "Ik krijg jullie nog wel! Vooral jou, Morson!" ik draaide me om. Toch besloot ik snel mee te lopen met Gabrielle. Ze bleek niet in de problemen te zitten. Ik schaamde me kapot. Het was mijn schuld, en ik bleef in de deuropening staan.

    {idd kort mijn stukje}


    Tijd voor koffie.