• Yeah! Topic 3!

    Het rollentopic
    Het 1e topic

    Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

    Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

    EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

    Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

    Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

    Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

    Anders:
    -

    [ bericht aangepast op 5 feb 2012 - 18:34 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    James Potter
    'Tuurlijk weet ik dat maar zo'n briefje vond ik leuk!' fluisterde hij herl zacht
    Hij keek haar nu aan met 1 wenkbrauw omhoog en wachtte op antwoord. Ze zuchte en James ging rechtop zitten als een gemanierde jongen.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Bruna Luanne

    Ik moest lachen omdat James ineens erg netjes ging zitten en het deed me ietwat denken aan Lucius Malfoy. 'Maar mag ik je aantekeningen gebruiken?' Herhaalde James zijn woorden die o het stuk perkament stonden. 'Nee.' Zei ik kortaf en draaide me weer om.

    [srry, dat het zo kort is... :$]

    James Potter
    'Ah, waarom zo flauw. Eerst lachen en dan zo kortaf? Oke, schat ik vraag het wel aan iemand anders.' zei hij blij. James bleef net zo netjes zitten en keek nu Roxanne aan.
    'Rox, mag ik jouw aantekeningen overschrijven, zodat ik slaag? Als het mag dan ben je een schat!'
    Ze keek hem met een verbaasde blik.

    Roxanne
    'Als je mij geen schat meer gaat noemen James.'
    'Dankje dankje dankje.' zei hij en pakte een veer.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Rebecca.

    Eenmaal in de klas zat ik te dagdromen, denkend aan de afgelopen paar dagen. Mijn aantekeningen waren compleet en zonder er ook maar bij na te denken schoof ik ze James' richting uit. Dat deed ik zonder morren en omdat hij een goede vriend van me was. James keek me verbaasd aan maar nam ze toen over. 'James, hou ze maar. Ik ken deze stof onderhand wel.' zeg ik zonder ook maar zijn richting in te kijken. Met mijn gedachten ben ik héél ergens anders.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Sophie
    Aantekeningen. Die stomme dingen die je moet maken. Daar had ik echt geen zin in, maar ik had ze wel gemaakt. Meestal vind k het dan weer leuk. Behalve bij Geschiedenis van Toverkunst. Ik begon te tekenen op mijn perkament.
    Heel even legde ik mijn hoofd op mijn papier om te dromen dat ik in slaap viel, maar ik trok mijn hoofd meteen weer op. Ik hoorde James en Rebecca en nog wat andere mensen smoezen. Normaal zou ik luisteren, maar ik voelde me zo gaar dat ik daar zelfs geen zin in had. "Blijf je wel wakker?" zei iemand glimlachend tegen me. "Nee" zei ik, en ik lachte terug.


    Tijd voor koffie.

    Lisanne

    Ik gaap, en leg mijn hoofd op mijn armen. In geschiedenis van toverkunst ruikt het ontzettend muf altijd, en de lessen zijn zó saai. Ik teken wat, en besef dan dat ik niet weet wat we hierna hebben.
    Ik krabbel op het verfromfraaide perkament: Welke les hebben we hierna? GvT is echt saai:[
    Ik mompel: 'Vole.'
    Het briefje vliegt naar Lily toe, die me verbaasd aankijkt. Ze leest het briefje en grinnikt, waarna ze haar veer pakt.
    Het briefje vliegt terug, en ik vouw het open.
    Waarzeggerij, nog saaier D:, staat er haastig opgekrabbeld.
    Ik zucht vermoeid, en probeer toch maar op te letten.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Bruna Luanne

    Ik zag dat Sophie in slaap dommelde. 'Blijf je wel wakker?' Zei ik en glimlachte. 'Nee,' zei ze en glimlachte terug. De bel ging plotseling en ik deed mijn spullen in mijn tas. 'Ik wil 30 centimeter over de aanleiding tot de Koboldenopstand.'
    Klonk de stem van professor Kist voor we het lokaal verlieten en de trappen opliepen op weg naar de Noordertoren. De gebruikelijke wazige lucht hing in het lokaal gemengd met de bloedhete atmosfeer. Ik ging op mijn vaste plek zitten op een poef. Er stonden glazen bollen op de tafeltjes en ik kreunde geërgerd; waarzeggerij was mijn minst favoriete vak en ik vond al dat gedoe over het "Innerlijk Oog" allemaal lariekoek.
    'Goed, leerlingen. Jullie weten wat je moet doen. Ik kom langs om aan te horen wat jullie in de bol zien.'
    Zei de professor op haar gebruikelijke zweverige manier van praten. Ik liet mijn kin op mijn armen rusten terwijl ik naar de dichte rook in de bol keek - en dat was ook het enige wat ik in de bol kon zien.

    Sophie
    Na die indoezeling was het erg vermoeiend om al die trappen op te moeten. Waarzeggerij vond ik wel oké. Niet het ergste vak, maar nou ook niet mijn favo. We kregen een grote bol voor onze neus. Ik maakte er een paar mystieke handbewegingen boven, en Roxanne en Bruna begonnen te giechelen. Toen de lerares zei dat ik op het goede pad bezig was, moest ik met moeite mijn lach in houden, maar Bruna en Roxanne lachte het uit. Het was warm en dommelig, en al gauw zat ik in waarzeggerij positie: ik zat met mijn hoofd op de bol geleund, Roxanne zat achterover geleund, sliertjes te maken met haar toverstok, en Bruna lag met haar hoofd op tafel op haar kin. Ik wist niet zeker of ze sliep, maar haar armen bungelden naar beneden. De rook kleurde rood. Ik pokede Bruna, ze keek op. "Hmm?" zei ze, en ik wees lacherig naar de rook.


    Tijd voor koffie.

    Lisanne

    Zuchtend laat ik me neervallen op een stoel naast Lily. Waarzeggerij, allemaal lulkoek. Je kan niks voorspellen, de toekomst bestaat nog niet, het verleden is al voorbij. Er is alleen het nu, dit moment. Je weet niet eens of er die toekomst er wel komt. Ik tuur door de bol heen, en probeer vormen in de mist te ontdekken.
    'Ahhhh, Lisanne! Laat jij eens horen wat je ziet!'
    Ik kijk de lerares vol afschuw aan, en verzin ter plekke wat.
    'De maan, en een elfje, dat vrolijk rondvliegt boven een meer, ziet u?'
    Lily verbergt haar gezicht in haar handen, waarschijnlijk omdat ze het nu uitproest van het lachen.
    'Ja! Natuurlijk! Lisanne, je hebt talent!'
    Ik trek mijn wenkbrauwen op, en buig me dan naar Sophie. 'Dat mens is vreeeeeemd,' grinnik ik.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Bruna Luanne

    Ik was diep in gedachte verzonken tot iemand me in mijn zij porde. 'Hmmm?' Ik draaide me om en zag Sophie, ze wees lacherig op de bol en ik zag dat de mist rood werd. Ik schudde lacherig mijn hoofd.
    'Sirius!' Ik draaide me om en keek naar het tafeltje achter ons waar James, Sirius, Pippeling en Remus zaten.
    'Ja?' Hij probeerde verbaasd te kijken maar ik zag die typische schijnheilige blik in zijn ogen.
    'Moet je per se je verveling kunstjes op onze bol uitvoeren?' Vroeg ik.
    'Nee, nee! Niet alleen bij jullie! Kijk, ik heb alle bollen een verschillende kleur gegeven. Die van jullie is rood, de onze is groen,' - hij pakte de bol van tafel om die aan ons te tonen - 'en die van hun is geel,' - hij wees op een ander tafeltje iets verderop - 'et cetera.' Hij keek me met een zelfvoldane glimlach aan en ik lachte geamuseerd door het zien van de verbaasde blikken die naar hun gekleurde glazen bol keken.
    'Leuk gedaan, Sirius!' Glimlachte ik waarna ik me weer omdraaide.
    'Aha, juffrouw Badenes Silva. Zou u willen vertellen wat u in de de glazen bol zit.' Professor (leraar voor Zwamdrift) was ineens aan ons tafeltje verschenen en keek me afwachtend aan.
    'Ehm... morgen zal er een rode, dichte mist opdoemen.' Sophie, Roxanne, Lisanne en Lily lachten en professor (poppetje voor Zwamdrift) liep verontwaardigd weer verder.

    [ bericht aangepast op 13 jan 2012 - 22:38 ]

    Rebecca.

    Ik neem plaats aan een tafeltje waar James en Sirius ook zitten en zucht. 'Ik zie rook. Ik denk dat dat betekent dat als we veel roken, we vroeg zullen sterven,' zeg ik tegen mijn lerares, die al honderden keren een vroegtijdige dood, tienerzwangerschap of zelfmoord in mijn kristallen bol heeft gezien. 'En dat ik vooral veel kinderen krijg,' voeg ik er hevig knikkend aan toe. 'Zoals u vaker heeft voorspeld.'
    James port me in mijn zij en hij schudt van het lachen. Sirius heeft de moed al opgegeven en ligt op de tafel, huilend van het lachen.
    'Als u het niet erg vindt, professor,' zeg ik en ik strijk door mijn haren. 'Ga ik nu naar bezweringen en neem ik mijn klasgenoten mee, die blijkbaar allemaal zijn vergeten dat deze les om twaalf uur afgelopen is.' voeg ik eraan toe en klop James op zijn rug.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    James Potter
    Toen de les was afgelopen pakte hij zijn tas en deed de aantekeningen erin. Ging de trap op om naar waarzeggerij te gaan.
    'Ohnee niet weer haar!' zei hij in gedachten en liep het lokaal in. James zag een plaatsje en ging op de poef zitten. De professor kwam langs hem en keek hem ernstig aan.
    'O, ik zie iets... Wat niet goed is jongen.' en raakte zijn hoofd aan.
    'Prof! Raak me niet aan. Ziet u dat nou echt?' zei hij verbaast.


    Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

    Gabrielle

    In het lokaal aangekomen ging ik samen met Severus aan een tafeltje zitten. Evana liep langs, blijkbaar opzoek naar een plek om te zitten.
    'Evana!' Riep ik haar en ze keek meteen om. 'Kom hier zitten.' Ze knikte dankbaar en nam naast mij en tegenover Sev plaats. Ik moest mijn uiterste best doen om niet in slaap te vallen en bleef glazig naar de glazen bol staren waarin ik niks anders dan dichte rook zag.
    'Zo, juffrouw Monroe...'
    Professor (naam van poppetje voor Zwamdrift) was naast onze tafel verschenen en keek van mij naar de bol. Ze sperde haar ogen weid open en begon met haar typische zweverige stem haar gebruikelijke onzin te ratelen: 'Wees op je hoeden op 14 mei, die dag zal je sterfdag kunnen worden en -'
    'Ja ja, professor,' ik wuifde haar woorden weg en slaakte een zucht va irritatie. Ik keek weer op en zag haar - tot mijn opluchting - weg marcheren.
    'Wat heeft dat mens toch? Dit is al de vierde keer in twee maanden dat ze jouw dood voorspelt. Bij mij zegt ze steeds dat ik op mijn vijftiende ernstig gewond raak en een jaar later in het St. Holito aan een pijnlijke dood sterf...' zei Severus waarna hij vaag voor zich uit staarde.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2012 - 0:10 ]

    Sophie
    Ik knik lachend naar Lisanne. Na een paar vreemde uitspraken van de lerares lacht iedereen. Oke, bij waarzeggerij is het in ieder geval niet saai. "Oke..." begon ik "Ik zie, ik zie wat jij niet ziet" en ik keek ingespannen naar de bol. De lerares komt belangstellend naar me toe. "Een- een...", "Helemaal niks." de lerares schud spijtig haar hoofd.

    Evana
    Dan komt de lerares naar mij toe. Ze kijkt pissig naar een groepje meiden die daar helemaal dubbel liggen. Net als James en Sirius trouwens. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht. In je eentje is Waarzeggerij saai, maar samen is het wel leuk. Ik giechel.


    Tijd voor koffie.

    Lily Evers
    Waarom heb ik ooit voor waarzeggerij gekozen, de toekomst is niet te voorspellen.
    Ik laat mijn ogen door het kleine stinkende kamertje gaan.
    Mijn ogen blijven hangen bij James, ik kijk eens goed naar mij toch heeft hij wel iets.
    Verveeld luister ik half mee naar het verhaal van de professor.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)