• Wat is de bedoeling?
    Ik geef een opdracht, daarbij krijgen jullie 10-14 dagen de tijd om deze te schrijven en in te leveren. Hierna zullen ik en Archer alle inzendingen nakijken. Tijdens de eerste twee rondes vallen er mensen af. De mensen die over zijn gebleven zullen ook bij alle overige rondes blijven, hieruit komt een top 3 die in de prijzen valt.

    Wat valt er te winnen?
    1e plaats:
    1 maand op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    40 credits

    2e plaats:
    2 weken op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    30 credits

    3e plaats
    1 week op mijn profiel
    een verhaal naar keuze in de spotlight
    20 credits

    Troostprijs (voor alle deelnemers die niet in de top drie zijn gekomen)
    een verhaal naar keuze in de spotlight óf de credits zodat je zelf iets in de spotlight kan zetten wanneer je wil.

    Kan ik uitstel krijgen?
    Ja dat kan, als je er tijdig om vraagt. Dus niet als de deadline is verstreken, of 5 minuten voor het einde daarvan. Het maximale aantal dagen uitstel zal tussen 3 en 5 dagen zijn, afhankelijk wat je zelf nodig denkt te hebben.

    Let op:
    -Let op je spelling
    -Hou je aan het minimale aantal woorden dat in de opdracht staat.
    -Wees origineel
    -Vraag op tijd om uitstel als je deze nodig hebt!
    -Geef een verandering van username in het topic aan
    -Zet je opdracht in een story en zet de link van de opdracht in het topic of stuur die in een PB naar mij.

    Waar gaan ik en Archer op letten:
    -Spelling/Grammatica
    -Originaliteit/Geloofwaardigheid
    -Het verhaal zelf
    Verder zullen we nog eventuele tips toevoegen.

    Deelnemers:
    - Yoda:
    Opdracht 1 Cijfer: 9,5
    - Escritura:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - MrCarrotCake:
    Opdracht 1 Cijfer: 6
    - Tempesta:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,5
    - ILOVENIKKI:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,75
    - Defensive:
    Opdracht 1 Cijfer: 9
    - BandanaMan:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,5
    - niallvember:
    Opdracht 1 Cijfer: 6,25
    - Discord:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - Shewerewolf:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,5
    - Siva:
    Opdracht 1 Cijfer: 7
    - ALTERMOON:
    Opdracht 1 Cijfer: 7
    -Disposition
    Opdracht 1 Cijfer:
    - Bronte:
    Opdracht 1 Cijfer: 8
    - AwesomeCake:
    Opdracht 1 Cijfer: 8,5
    - Oracle:
    Opdracht 1 Cijfer: 7,75
    - Elements:
    Opdracht 1 Cijfer: 6
    - IHeartNourry:
    Opdracht 1 Cijfer: 5,75
    - Dovahkiin:
    Opdracht 1 Cijfer: 8
    - DerekWalcott:
    Opdracht 1 Cijfer: 7,5
    - Winterelf:
    Opdracht 1 Cijfer: 6

    Opdracht Twee:

    voor deze opdracht mogen jullie je inleven in een disneyfilm. Uit deze disneyfilm moet je een scene kiezen en deze herschrijven zoals jij hem liever had gezien. Vergeet niet bij de inleiding te zetten welk stukje uit de tekenfilm je hebt gekozen!

    De lijst met films staat in de story.

    Bij de scene die je herschrijft hoef je geen rekening te houden met de rest van de film! als jij besluit dat een van de hoofdpersonen komt te overlijden of wordt ineens omvergelopen door een koe (ik noem maar wat) dan mag dat gewoon.
    Deze ronde vallen er 4 mensen af.
    Het verhaal moet uit minimaal 800 woorden bestaan.
    De uiterlijke inleverdatum is: 10 februari


    Story met opdrachten en uitslagen

    [ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 20:29 ]

    We don't wanna know, Alwin. (cat)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    We don't wanna know, Alwin. (cat)


    Het was raar D:

    Het was russisch met engels ondertiteling. Sneeuwitje werd depressief van al het schoonmaken en ging aan de wodka. Vervolgens verhuisde ze naar California en schilderde zichzelf oranje en ging ze veel uit.

    hier is een plaatje:



    Nah, jokes. Ik droomde dus dat Sneeuwwitje bij Jersey shore ging. Waarom droom ik niet over de lion king? Heb sneeuwwitje sowieso volgens mij nog nooit gezien D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik krijg ook steeds ideeën voro andere sprookjes, niet voor Doornroosje. (cat)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Goed nu ga ik eens vertellen wat mij al maaaaaaaaaaanden dwars zit en alleen maar erger wordt.

    Ik werk en ik slaap, meer dan dat doe ik niet meer. In november en december ging ik letterlijk na 14 uur werken rechtstreeks naar bed om niet te kunnen slapen, mijn sociale leven is nihil en ik heb er niet eens behoefte aan. Ik ben bezig met een opleiding via werk waarbij ik alles alleen uit kan zoeken en nu zelfs het punt bereik heb om ermee te stoppen en mijn ontslag papieren in te dienen. Ik zit aan de slaap tabletten omdat ik niet meer op natuurlijke manier in slaap kan komen, kalmeringstabletten omdat ik de hele dag opgefokt ben, loop bij een haptonoom en heb bijna 24/7 barstende koppijn. Ik kan me er niet toe zetten om de opdrachten te gaan maken, ik kan me er amper toe zetten om naar mijn werk te gaan. Spendeer uren achter de laptop zonder ook maar enige besef te hebben waar ik mee bezig ben, wat dus resulteert dat ik totaal niets heb gedaan (zelfs niet als het aankomt om te gaan bèta-readen).
    Vorige week kreeg ik te horen dat een (soort van) familielid op sterven ligt en deze week op donderdag en gister heb ik ergens een grijpgrage collega rondlopen die twee fietsen van mij heeft gestolen. Een daarvan was net twee weken oud, 800 euro waard en daarvoor moet ik de komende 18 maanden! nog gaan betalen. De ander was een leenfiets die ik dus ook nog kan gaan betalen. Als er ook nog maar één persoon is die nog een keer durft te klagen... I swear to god i'm going to nuke 'em...

    In dit tempo is deze wedstrijd het laatste wat ik ga doen op Q de komende maanden en misschien kap ik er inderdaad mee. Probeer het in ieder geval leuk te houden en doe je mond niet eens open over een opdracht als je deze niet hebt gelezen of hebt begrepen want dan ligt het probleem bij jou, niet bij mij. Wat commentaar betreft, ik ben een totale onbekende voor de meeste van jullie. Een vreemde zal altijd eerlijk commentaar geven, like it or not. Deze worden ook niet aangepast tenzij we echt fout zitten, en geloof me, ik en Arch overleggen echt wel voor we besluiten iemand 'op te zadelen' met een 5,5. Wij vinden het net zo min leuk om iemand compleet 'de grond in te moeten boren'. Maar op moment dat mensen beginnen te zeuren en te klagen zoals in dit geval MS heeft gedaan een paar pagina's terug lust ik jullie rauw en wordt mijn commentaar botter dan ooit tevoren. Ik steek hier mijn tijd net zo goed in(naast jullie die de moeite nemen om een goed geschreven verhaal te schrijven), en geef momenteel zelfs de prioriteit tegenover de rest van mijn werk. Het enige wat ik en Arch willen is dat jullie er iets van opsteken en ik met een enigszins goed gevoel de volgende kan nakijken als iemand zegt dat hij/zij blij is met het commentaar omdat er wat mee gedaan kan worden.

    En dit is de eerste lap tekst die ik eruit krijg zonder er uren over te doen...

    [ bericht aangepast op 29 jan 2012 - 16:10 ]

    Arme Hel :/
    Veel sterkte, meid...


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Hel schreef:
    Goed nu ga ik eens vertellen wat mij al maaaaaaaaaaanden dwars zit en alleen maar erger wordt.

    Ik werk en ik slaap, meer dan dat doe ik niet meer. In november en december ging ik letterlijk na 14 uur werken rechtstreeks naar bed om niet te kunnen slapen, mijn sociale leven is nihil en ik heb er niet eens behoefte aan. Ik ben bezig met een opleiding via werk waarbij ik alles alleen uit kan zoeken en nu zelfs het punt bereik heb om ermee te stoppen en mijn ontslag papieren in te dienen. Ik zit aan de slaap tabletten omdat ik niet meer op natuurlijke manier in slaap kan komen, kalmeringstabletten omdat ik de hele dag opgefokt ben, loop bij een haptonoom en heb bijna 24/7 barstende koppijn. Ik kan me er niet toe zetten om de opdrachten te gaan maken, ik kan me er amper toe zetten om naar mijn werk te gaan. Spendeer uren achter de laptop zonder ook maar enige besef te hebben waar ik mee bezig ben, wat dus resulteert dat ik totaal niets heb gedaan (zelfs niet als het aankomt om te gaan bèta-readen).
    Vorige week kreeg ik te horen dat een (soort van) familielid op sterven ligt en deze week op donderdag en gister heb ik ergens een grijpgrage collega rondlopen die twee fietsen van mij heeft gestolen. Een daarvan was net twee weken oud, 800 euro waard en daarvoor moet ik de komende 18 maanden! nog gaan betalen. De ander was een leenfiets die ik dus ook nog kan gaan betalen. Als er ook nog maar één persoon is die nog een keer durft te klagen... I swear to god i'm going to nuke 'em...


    Killing thieves?



    Maar sterkte ermee D: Ik hoop dat de wedstrijd doorgaat :Y) het aanbod qua goede wedstrijden is vrees ik erg mager :c


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik schrijf mij uit, sorry
    Maar ik red het niet met school


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Prim schreef:
    Ik schrijf mij uit, sorry
    Maar ik red het niet met school


    No problem.
    Succes

    Yeaahh, ik heb eindelijk een idee. Maar eerst even mijn commentaar af wachten voordat ik begin! Niet dat ik weer dezelfde fouten maak.


    Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain!

    Hel schreef:
    Goed nu ga ik eens vertellen wat mij al maaaaaaaaaaanden dwars zit en alleen maar erger wordt.

    Ik werk en ik slaap, meer dan dat doe ik niet meer. In november en december ging ik letterlijk na 14 uur werken rechtstreeks naar bed om niet te kunnen slapen, mijn sociale leven is nihil en ik heb er niet eens behoefte aan. Ik ben bezig met een opleiding via werk waarbij ik alles alleen uit kan zoeken en nu zelfs het punt bereik heb om ermee te stoppen en mijn ontslag papieren in te dienen. Ik zit aan de slaap tabletten omdat ik niet meer op natuurlijke manier in slaap kan komen, kalmeringstabletten omdat ik de hele dag opgefokt ben, loop bij een haptonoom en heb bijna 24/7 barstende koppijn. Ik kan me er niet toe zetten om de opdrachten te gaan maken, ik kan me er amper toe zetten om naar mijn werk te gaan. Spendeer uren achter de laptop zonder ook maar enige besef te hebben waar ik mee bezig ben, wat dus resulteert dat ik totaal niets heb gedaan (zelfs niet als het aankomt om te gaan bèta-readen).
    Vorige week kreeg ik te horen dat een (soort van) familielid op sterven ligt en deze week op donderdag en gister heb ik ergens een grijpgrage collega rondlopen die twee fietsen van mij heeft gestolen. Een daarvan was net twee weken oud, 800 euro waard en daarvoor moet ik de komende 18 maanden! nog gaan betalen. De ander was een leenfiets die ik dus ook nog kan gaan betalen. Als er ook nog maar één persoon is die nog een keer durft te klagen... I swear to god i'm going to nuke 'em...

    In dit tempo is deze wedstrijd het laatste wat ik ga doen op Q de komende maanden en misschien kap ik er inderdaad mee. Probeer het in ieder geval leuk te houden en doe je mond niet eens open over een opdracht als je deze niet hebt gelezen of hebt begrepen want dan ligt het probleem bij jou, niet bij mij. Wat commentaar betreft, ik ben een totale onbekende voor de meeste van jullie. Een vreemde zal altijd eerlijk commentaar geven, like it or not. Deze worden ook niet aangepast tenzij we echt fout zitten, en geloof me, ik en Arch overleggen echt wel voor we besluiten iemand 'op te zadelen' met een 5,5. Wij vinden het net zo min leuk om iemand compleet 'de grond in te moeten boren'. Maar op moment dat mensen beginnen te zeuren en te klagen zoals in dit geval MS heeft gedaan een paar pagina's terug lust ik jullie rauw en wordt mijn commentaar botter dan ooit tevoren. Ik steek hier mijn tijd net zo goed in(naast jullie die de moeite nemen om een goed geschreven verhaal te schrijven), en geef momenteel zelfs de prioriteit tegenover de rest van mijn werk. Het enige wat ik en Arch willen is dat jullie er iets van opsteken en ik met een enigszins goed gevoel de volgende kan nakijken als iemand zegt dat hij/zij blij is met het commentaar omdat er wat mee gedaan kan worden.

    En dit is de eerste lap tekst die ik eruit krijg zonder er uren over te doen...


    Kop op, meid! Ik weet zeker dat de meeste mensen jullie commentaren erg waarderen, vooral omdat ze zo uitgebreid zijn en er zo diep over nagedacht is! Dat maakte deze wedstrijden ook tot één van de betere! Hier leren we ook nog echt wat van. Daarom waardeer ik het heel erg.
    Je moet jezelf uiteraard niet overwerken, dus als je voelt dat je het niet meer trekt, is het beter om de wedstrijd stop te zetten. Dat zou natuurlijk jammer zijn, maar ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik zeg dat een wedstrijd net iets minder belangrijk is dan het welzijn van een persoon ;).
    Ten slotte wil ik nog even zeggen dat het commentaar me motivatie geeft om verder te schrijven en mijn schrijfsels daarmee te verbeteren. Dus: dank je wel (:


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    Awesomecake schreef:
    (...)

    Kop op, meid! Ik weet zeker dat de meeste mensen jullie commentaren erg waarderen, vooral omdat ze zo uitgebreid zijn en er zo diep over nagedacht is! Dat maakte deze wedstrijden ook tot één van de betere! Hier leren we ook nog echt wat van. Daarom waardeer ik het heel erg.
    Je moet jezelf uiteraard niet overwerken, dus als je voelt dat je het niet meer trekt, is het beter om de wedstrijd stop te zetten. Dat zou natuurlijk jammer zijn, maar ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik zeg dat een wedstrijd net iets minder belangrijk is dan het welzijn van een persoon ;).
    Ten slotte wil ik nog even zeggen dat het commentaar me motivatie geeft om verder te schrijven en mijn schrijfsels daarmee te verbeteren. Dus: dank je wel (:



    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)


    Intersectional feminist

    Awesomecake schreef:
    (...)

    Kop op, meid! Ik weet zeker dat de meeste mensen jullie commentaren erg waarderen, vooral omdat ze zo uitgebreid zijn en er zo diep over nagedacht is! Dat maakte deze wedstrijden ook tot één van de betere! Hier leren we ook nog echt wat van. Daarom waardeer ik het heel erg.
    Je moet jezelf uiteraard niet overwerken, dus als je voelt dat je het niet meer trekt, is het beter om de wedstrijd stop te zetten. Dat zou natuurlijk jammer zijn, maar ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik zeg dat een wedstrijd net iets minder belangrijk is dan het welzijn van een persoon ;).
    Ten slotte wil ik nog even zeggen dat het commentaar me motivatie geeft om verder te schrijven en mijn schrijfsels daarmee te verbeteren. Dus: dank je wel (:


    Helemaal mee eens(flower):Y)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Zo, eindelijk klaar met nakijken.

    Even een puntje hé. Als wij commentaar geven op iets is het niet per definitie fout. Een zin die wij anders opschrijven is in de meeste gevallen wel goed zoals jij hem schrijft, maar laten wij zien hoe het net beter of krachtiger overkomt. Ook als wij een fout vaker opmerken telt hij ook maar één keer mee als een fout.

    Het was echt niet mijn bedoeling om Duitsers zo te bestempelen, ik woon zelf aan de Duitse grens.

    Mijn tablet zet automatisch een hoofdletter, na een apostrof.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2012 - 23:58 ]


    Life is not about waiting for the storm to pass, it is about learning to dance in the rain!