• Hehe, ik lees nu een manga, en het hoofdpersonage ziet er heel Savoy-like uit c: Of in ieder geval lijkt hij precies op hoe ik Savoy altijd voor me zie. Dit is hem:

Yue
    Zodra Savoy begint Maeve's geheugen te wissen draai ik me om en richt me volledig op het eten. Dit hoef ik niet te zien. Ik ben al langer mijn geheugen kwijt, en weet niets meer van voordat ik in de villa zat. Maeve's geheugen wordt maar voor een klein deel gewist, maar als nog voel ik me met haar verbonden als ze begint te smeken het te laten stoppen. Het voelt machteloos om niets meer te weten, geen herinneringen meer te hebben. Maar het is immers nodig, zodat Fjodor het niet kan zien. Bij die gedachte kijk ik even op van waar ik mee bezig was: het vlees nog een keer omdraaien zodat beide kanten egaal bruin worden. Fjodor wist dat ik nog niet lang vampier was, maar zelf weet ik niets meer over hoe ik ben getransformeerd. Dat betekent dat hij de rest van mijn verleden ook zou moeten kunnen zien. Ik voel een verwachtingsvolle kriebel door mijn maag schieten. Hij zou me kunnen helpen mijn herinneringen terug te krijgen! Maar als die Jonah waar Odile over vertelde hem vermoord, dan ben ik weer helemaal bij het begin. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik anders mijn verleden terug zou moeten krijgen. Als ik de deur open gaan draai ik me om, en zie dat Maeve de kamer verlaat. Odile komt de keuken in gelopen en ik stap opzij zodat ze het eten kan bekijken. Ik blijf even stil, maar open uiteindelijk toch mijn mond. "Odile..? Ik vroeg me af... Nou, is het Jonah's plan om Fjodor te vermoorden?"

Savoy
    Verbaasd en tevreden merk ik dat het me lukt. Het meisje voor me begint te vergeten wat er gebeurd is. Met een zelfvoldane grijns kijk ik naar haar als ik klaar ben, maar ze lijkt me niet te herkennen en kijkt me aan met een glazige blik in haar ogen. "Is er wat?" hoor ik haar vragen, en ik schud mijn hoofd. "Nee hoor, popje." Ik kijk haar zelfgenoegzaam na als ze de kamer uit loopt en ga op de bank zitten. Ik leun achterover en bedenk me wat voor nieuwe mogelijkheden dit voor me open legt. Ik was nooit zo geïnteresseerd in mijn gave en heb er nooit veel gebruik van gemaakt, maar als ik zo iemands geest kan beïnvloeden, wat kan ik dan nog meer? Kan ik mensen de meest belachelijke dingen laten geloven, simpelweg door het ze op te dragen? In dat geval zijn de mogelijkheden die ik nu heb eindeloos. Ik betwijfel echter of mijn gave zo ver gaat, maar de gedachte is interessant om mee te spelen. Even kijk ik op als ik Odile naar me zie kijken, en beantwoord haar glimlach. Zonder haar was ik immers niet op het idee gekomen dit ooit uit te proberen.

Ja inderdaad :p Maar hij is te geweldig om voor altijd te laten sterven eh _O_

Yue
    ‘Geen probleem,’ fluister ik in reactie op zijn bedankje. Voorzichtig laat ik de doek los en Quinten neemt het van me over. Ik blijf bezorgd naar zijn gezicht staren en kijk toe hoe hij het water en de aspirine van Odile aanneemt. ‘Voel je je al wat beter?’ hoor ik haar vragen. Ze is me net voor. Quinten ziet nog steeds bleek en al lijkt de wond minder te bloeden, hij is duidelijk diep en pijnlijk. Ik zwijg even en sta op, tegelijkertijd mijn ogen van hem losrukkend. Als ik hem de hele tijd zo aan blijf gapen voelt hij zich vast niet op zijn gemak. Ik kijk even naar Lewis en overweeg hem te vragen hoe het met hem gaat, maar als ik me realiseer hoe chagrijnig hij kijkt besluit ik mijn mond te houden. Een tijdje houd ik me stil en kijk naar de deur van de kamer, continu bang dat Savoy of een van Fjodors mannen binnen zal stormen. Niet dat Savoy ons nog veel kan aandoen, niet met Odile en Lewis erbij. Maar Fjodors mannen zijn beangstigend sterk en omdat er zo ontzettend veel zijn zouden zelfs Lewis en Odile en gevecht met hen niet winnen. Peinzend denk ik een tijdje na over Odiles bruiloft, Fjodor en de vampier die ons, hopelijk, gaat redden; Jonah. Dan kijk ik op en vraag: ‘Weet iemand hoe laat het is?’

Woohoo! De laatste post is voor mij! :)

Quinten
    Odile loopt wat aarzelend de kamer uit als ik om water en pijnstillers vraag. Niet veel later komt ze terug. Het doosje aspirine ziet er wat vergeten uit, maar ze zullen vast nog werken. Odile heeft ook gezien dat het niet veel is. Ik glimlach even terwijl ik het aanneem. Met een hand weet ik twee aspirines uit het doosje te halen en samen met het water door te slikken. Het zal er wel wat mongolisch uitzien, maarja zo werkt het wel.
    'Ik weet dat je in dit stadium vooral niet moet proberen snel op te staan, omdat dat verschil in bloeddruk je in dit geval bewusteloos kan laten worden,’ waarschuwt Odile me.
    ‘Oke ik zal er rekening mee houden,’ zeg ik zacht. Ik drink nog wat water en zie dat Odile en Yue wat afstand nemen. Er wordt gevraagd hoe ik me nu voel, iedereen wil nog steeds het beste voor me.
    ‘Nog steeds best veel last van mijn rug en ik voel me nog wat zwak, maar mijn nek gaat wel, geloof ik,’ zeg ik.
    ‘Weet iemand hoe laat het is?’ vraagt Yue ineens. Tijd is me hier helemaal ontgaan, maar iets wat nu wel belangrijk is. Waarschijnlijk is het de dag van de bruiloft, of het is nog net nacht. Dat laatste denk ik niet, als het de dag van de bruiloft is, komt er iets van een ontsnapping. Dan wordt ik waarschijnlijk door veel meer vampiers omringt, die niet zo vriendelijk zijn. Nog zo’n Savoy-actie kan ik echt niet gebruiken en veel beweging ook niet. Al met al ben ik nog veel te zwak en instabiel om te verplaatsen. In de normale wereld zou ik nu in het ziekenhuis liggen en de hele tijd gecontroleerd worden om te kijken hoe het gaat. Waarschijnlijk zelfs een tijdje dicht bij de intensive care, mensen zijn zo’n verwondingen met zoveel bloedverlies helemaal niet gewent en toch zit ik hier gewoon op een bed met wat aspirines, alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ik nog maar net leef en elk moment weer kan flauwvallen. Paniekerig kijk ik even naar Yue en Odile. Lewis lijkt me te chagrijnig om iets te vragen en Savoy is er gelukkig niet.
    ‘Hoe moet dat straks?’ vraag ik onzeker. ‘Met mij?’

Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

[ bericht aangepast op 21 mei 2012 - 19:05 ]

Do it scared, but do it anyway.