De eerste keer posten is lastig, vooral als het poging is tot inspringen :A
Yasmin Kingsley (Wat een flutachternaam zeg, enfin)
Zwijgend tuur ik naar binnen. Ik heb mijn katten gedaante aangenomen, ik ben namelijk gezegend met niet enkel vampirisme, maar ook met een zeer bijzondere gave. Ik kan in dieren veranderen. Het is niet zo simpel als het klinkt, het kost best wat moeite, maar ik leer het nog wel. Hoe dan ook, ik ben zojuist, wat een kat wel niet allemaal kan zeg, naar boven geklommen tot ik het plekje waar ik nu zit had bereikt, een klein balkonnetje dat bij het vertrek hoort. (Geen idee of hij een balkonnetje heeft)
Een poos geleden ben ik hier per ongeluk terecht gekomen, eigenlijk zocht ik een andere stad die mijn interesses gewekt had. Helaas, ik bleek dus gewoon totaal de verkeerde kant op te zijn gegaan, topografie is nooit één van mijn sterkste kanten geweest. Toch had ik een geluk bij een ongeluk. Er was een jongen, eentje die me een beetje aan een hond deed denken, die me opviel door zijn aparte bloed geur. De geur kwam me vaag bekend voor, maar ik kon hem zo één, twee, drie niet plaatsen. De jongen heette voor zover ik weet Andrea en ik denk dat hij Italiaans was. Al meteen had ik een vermoeden dat hij anders was vanwege zijn bloed en aangezien ik niet veel beters te doen had besloot ik hem een poos te volgen. Al gauw kwam ik tot de ontdekking dat hij net als ikzelf ook een vampier was. Dit maakte me nog nieuwsgieriger, ik vind het erg interessant om te weten hoe andere vampiers leven en overleven sinds ik er zelf ook één ben. Alleen, sinds een paar dagen is hij spoorloos verdwenen en het enige uitgangspunt dat ik nu nog heb is de man bij wie ik nu schaamteloos naar binnen gluur. Ene Jonah waar ik Andrea vaak op bezoek heb zien gaan. Ik volg deze man nu al weer een paar dagen en hij doet me denken aan een egoïstische, seksistische klootzak. Al neemt dat niet het feit weg dat het interessant is om te kijken waar hij en een aantal anderen die soms zijn luxe vertrek bezoeken mee bezig zijn. Over zijn vertrek gesproken, het ziet er weliswaar erg aanlokkelijk uit. Voor zover ik heb kunnen zien is het behoorlijk groot en luxe. Ik vermoed dan ook dat die Jonah dan ook wat poen of status moet hebben, hij heeft zijn zaakjes in ieder geval goed voor elkaar. Het lijkt me heerlijk zo'n warm en knus vertrek te hebben, maar dat zit er voor mij niet. Ik heb haast geen spullen en al helemaal geen geld, dat heb ik namelijk niet. De spullen die ik heb zijn gestolen en heb ik in een grote, eerlijk gestolen sporttas gepropt die ik nu beneden in de bosjes heb liggen. Dat ik aan die spullen ben weten te komen is me enkel gelukt dankzij mijn gave en het feit dat ik een vampier ben. Al hoewel ik moet toegeven dat ik in het begin wel een paar keer bijna gesnapt ben, net zoals de eerste keren dat ik me te goed deed aan mensen. Ik was nog niet erg gewend aan mijn gave, de dorst en de krachten en snelheden die ik heb gekregen sinds ik vampier ben en dat werd me bijna fataal. Gelukkig leer ik redelijk snel van mijn fouten.
Ik ga rechtop zitten terwijl mijn staart, die over de rand van het balkon hangt, langzaam heen en weer slingert. Tot nu toe kan ik mezelf in drie dieren veranderen, wat al een hele vooruitgang is met eerst. In het begin wist ik het niet eens, ik kwam per toeval achter mijn gave. Ik zat in een benauwde situatie en voor ik het wist leek de wereld wel erg groots, blijkbaar had ik toen een kattengedaante aangenomen. Sindsdien ben ik gaan oefenen, eerst kon ik enkel een paar seconden als dier rond paraderen, maar nu al veel langer. Ik moet enkel op passen dat ik niet te lang in een dierengedaante verblijf, de laatste keer dat ik dat deed hield ik er namelijk, toen ik terug verandert was, nog kattenoren en -staart aan over. Die waren uiteindelijk vanzelf verdwenen, maar het incident heeft me wel flink aan het schrikken gemaakt. Hoe dan ook, een kat bevalt me tot nu toe het best. Ik ben veel leniger dan ik ooit had kunnen denken, kan prima zien in het donker en heb een perfect evenwicht. Al moet ik toegeven dat vampier zijn ook niet zo slecht is als ik altijd heb gedacht. Een jaar geleden was ik nog normaal en leed ik een gelukkige leven, voor zover ik kan op maken uit de paar herinneringen die ik, sinds ik mijn geheugen kwijt ben geraakt, terug heb gekregen. Er is alleen nog één belangrijk puzzelstukje wat maar niet duidelijk in beeld wilt komen, een persoon om wie ik blijkbaar gegeven heb. Het is frustrerend niet te weten wie het is.
Ik vang een paar woorden van binnen op en zie de vreemde man de kamer weer verlaten, waarna Jonah weer alleen is. Zou het hem eigenlijk opvallen dat dezelfde kat elke keer weer op zijn balkon rondloopt? Misschien denkt hij wel dat ik gewoon een stomme zwerfkat ben op zoek naar een beetje voedsel, of zou hij beter weten? Ik ben ook een paar keer langs geweest als roodborstje, maar een klein dier is lastiger en kan ik minder lang volhouden en daarnaast voel ik me ook erg kwetsbaar als klein vogeltje. Een kat blijft, na mijn eigen menselijke lichaam, mijn favoriete gedaante. Misschien verandert dat nog wel als ik andere dieren onder de knie krijg, een luipaard lijkt me wel vet, maar de keren dat ik probeerde daar in te veranderen mislukte grandioos. Maar dat komt nog wel, ik moet gewoon geduld hebben.
[ bericht aangepast op 6 feb 2012 - 18:50 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.