• De stelling van deze week luidt:
    Artiesten die autotune gebruiken, zijn geen echte artiesten.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik weet niet of ik het direct met de stelling eens ben ... Een artiest is een artiest. Simpel. Maar ik vind het wel wegnemen van originaliteit of, bedoezelen van het hebben of juist het ontbreken van natuurlijk zangtalent. Daarbij vind ik het ook onpersoonlijk (en vrij emotieloos) overkomen. Een echte stem vind ik veel aangenamer en veel makkelijker aan te nemen dan de stem van een computer.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 3:11 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Zolang het niet teveel autotune is, en de artiest in het echt ook een mooie stem heeft, dan vind ik diegene wél een artiest.


    Head up, stay strong. Fake smile and move on.

    Ik vind dat échte artiesten geen autotune hoeven te gebruiken, maar dat ze het wel eens mogen gebruiken om een stukje interessanter te maken, maar vrijwel nooit pakt dat goed uit.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Jup, helemaal mee eens. Dan kun je mij ook een artiest noemen, die geweldig zingt, alleen omdat ik autotune gebruik.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Zoals de meeste sporters zonder steroïden ook geen sporter zijn.:W


    everything, in time

    Een artiest is iemand die kunst maakt. Het is spijtig dat die kunst wordt verstoord door autotune en weet-ik-veel-wat-nog-allemaal, maar een artiest is een artiest. Autotune of niet.
    De muziek op zich is kunst en aangezien een stem zelf geen kunst is (en autotune dus ook niets met kunst te maken heeft), moet ik het oneens zijn met de stelling.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Oneens, denk ik. Als de stelling zou zijn 'Een artiest die altijd autotune gebruikt, is geen echte artiest', dan zou ik het ermee eens zijn. Maar als je eens, een keertje autotune gebruikt, dan kan dat nog wel, hoewel het wel een minpuntje blijft.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik vind dat goede artiesten geen autotune nodig hebben. Ja, we kunnen het wel gebruiken, maar als ja het te veel - of altijd gebruikt, ben je in mijn ogen wel een artiest naar gewoon een plechte.
    Dus ja. Ik ben het oneens met de stelling. Een slechte artiest is wel een artiest


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik denk dat het meer een kwestie van smaak is. Je kunt het totaal niet mooi vinden als een artiest autotune gebruikt, maar er zijn vast ook mensen die het helemaal niets kan schelen.
    Persoonlijk zou ik niet luisteren naar een artiest die altijd autotune gebruikt, maar dat ik daar persoonlijk niet van houd betekent niet dat die artiest geen artiest is.


    Everything is great when you don't give a shit.

    tuurlijk wel.

    Je moet toch je teksten schrijven fanbase opbouwen en die shitt

    En ik love autotune.

    en als iemand niet kan zingen kan die niet zingen.

    Autotune ofniet.

    Eledhel schreef:
    Jup, helemaal mee eens. Dan kun je mij ook een artiest noemen, die geweldig zingt, alleen omdat ik autotune gebruik.


    26 - 02 - '16

    Oneens.
    Als er zou staan, geen zanger, dan was ik het er wel mee eens.
    Maar bij een artiest gaat het om meer dan alleen de stem.
    Daarbij, zoals Resurrection al zei, zou ik het alweer anders vinden als er altijd stond.


    Tell me about it, stud.

    het zijn nog wel artiesten, maar niet op de muzikale manier. als ze gewoon goed kunnen zingen zonder auto-tune, dan vind ik ook eigenlijk dat het niet nodig is.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Thankful schreef:
    Oneens.
    Als er zou staan, geen zanger, dan was ik het er wel mee eens.
    Maar bij een artiest gaat het om meer dan alleen de stem.
    Daarbij, zoals Resurrection al zei, zou ik het alweer anders vinden als er altijd stond.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Eigenlijk is het wel waar. Maar sommige artiesten gebruiken het weer heel anders voor. Zoals gewoonlijk zit ik er weer tussenin. Echte artiesten met gewoon zingen (bv.) hoeven dat niet persé te gebruiken. Maar andere artiesten misschien wel. Mweh.


    I believe in nothing but the truth and who we are.