• De stelling van deze week luidt:
    Artiesten die autotune gebruiken, zijn geen echte artiesten.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Denea schreef:
    Zolang het niet teveel autotune is, en de artiest in het echt ook een mooie stem heeft, dan vind ik diegene wél een artiest.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hastings schreef:
    Oneens. Autotune is niet perse altijd iets slecht, en het kan gebruikt worden om kleine foutjes te verbeteren..


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    hangt er heel erg vanaf. een klein beetje autotune vind ik niet erg, zolang het hele liedje er niet alleen maar uit bestaat


    Give thanks for what you are now, and keep fighting for what you want to be tomorrow. ~Fernanda Miramontes-Landeros

    xlufjoetoexx schreef:
    Een artiest is iemand die kunst maakt. Het is spijtig dat die kunst wordt verstoord door autotune en weet-ik-veel-wat-nog-allemaal, maar een artiest is een artiest. Autotune of niet.
    De muziek op zich is kunst en aangezien een stem zelf geen kunst is (en autotune dus ook niets met kunst te maken heeft), moet ik het oneens zijn met de stelling.


    Deep inside, I've never felt alive

    Princesparis schreef:
    tuurlijk wel.

    Je moet toch je teksten schrijven fanbase opbouwen en die shitt

    En ik love autotune.

    en als iemand niet kan zingen kan die niet zingen.

    Autotune ofniet.


    Ja, want zonder die autotune komen die rappers en shit waar jij naar luistert niet veel verder dan de goot waar ze ervoor in zaten.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Mags schreef:
    (...)

    Ja, want zonder die autotune komen die rappers en shit waar jij naar luistert niet veel verder dan de goot waar ze ervoor in zaten.[/quote


    1,2.3.4/s]


    Daag me niet uit.

    Mags schreef:
    (...)

    Ja, want zonder die autotune komen die rappers en shit waar jij naar luistert niet veel verder dan de goot waar ze ervoor in zaten.



    Moet je me echt uitdagen?

    Ik ben het wel eens met deze stelling, want als je een autotune nodig hebt om je stem goed te laten klinken is er toch iets mis lijkt me.. Tenzij het met opzet is gedaan, en niet om iets te verbergen..


    Blub

    Thankful schreef:
    Oneens.
    Als er zou staan, geen zanger, dan was ik het er wel mee eens.
    Maar bij een artiest gaat het om meer dan alleen de stem.
    Daarbij, zoals Resurrection al zei, zou ik het alweer anders vinden als er altijd stond.

    Eens. Een échte artiest gebruikt zijn/haar stem en heeft geen autotune nodig.


    I love you Tim

    mee eens.
    Je bent pas een échte artiest als je live ook goed kan zingen en niet alleen je bewerkte stem kunt laten horen. PLaybackers zijn ook echt not-done.

    De echte artiesten zie je niet vaak meer tegenwoordig... Behalve misschien op youtube


    Il est toujours l'heure de ne rien faire

    Nog een kleine toevoeging:

    Ik zing zelf ook in een soort coverband en ik denk niet dat mensen ons leuker zouden vinden als ik een autotune zou gebruiken. Misschien beter, maar niet leuker... Je moet gewaardeerd worden voor wie je bent en hoe je daar staat en niet hoe mooi en zuiver je stem klinkt door een computer.


    Il est toujours l'heure de ne rien faire

    Jawel... als zij het zelf gebruiken voor de creative ziel dan maakt het toch niet uit of het gezang wel of niet echt is?
    Het is niet dat je dan een echte zanger bent, dat niet nee. Maar artiest blijft artiest.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    ik denk dat het een beetje bij de tijd hoort. als je ziet hoe erg de muziek zich heeft ontwikkeld de laatste tien jaren, sta ik hier niet van te kijken. Als we allerlei piepjes en buzzers in de muziek kunnen gooien, why not autotune? Artiesten die er al langer zijn (Britney Spears, Christina Aguilera, Justin Timberlake etc) daar is gewoon van bewezen dat ze kunnen zingen omdat ze ook albums geleverd hebben zonder die shit. Van sommige artiesten tegenwoordig, zullen we nooit weten of ze kunnen zingen.

    But actually, I don't give a crap. Als ik de muziek maar leuk vindt (;


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Eledhel schreef:
    Jup, helemaal mee eens. Dan kun je mij ook een artiest noemen, die geweldig zingt, alleen omdat ik autotune gebruik.
    .


    helemaal mee eens (A)


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.