• De stelling van deze week luidt:
    Artiesten die autotune gebruiken, zijn geen echte artiesten.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. Autotune is niet perse altijd iets slecht, en het kan gebruikt worden om kleine foutjes te verbeteren..

    Oneens, artiest is een groot woord. Ze zijn op vlakken misschien wel kunstenaars.
    Eens als het op de muziek gericht is. Autotune is geen muziek. Muziek is een samenspel van echte instrumenten (gitaar, bass, drums) en vocals. Niet van kunstmatige computergestuurde geluiden. Ik vind dus Autotune en al die vervormingen er rond geen echte muziek.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Princesparis schreef:
    tuurlijk wel.

    Je moet toch je teksten schrijven fanbase opbouwen en die shitt

    En ik love autotune.

    en als iemand niet kan zingen kan die niet zingen.

    Autotune ofniet.
    De teksten van de popmuziek tegenwoordig stelt vaak ongeveer niets meer voor.
    En heb je Ke$ha wel eens gehoord zonder autotune? Ik wel, en het was vre-se-lijk. Met autotune kraamt ze nog steeds onzin uit, maar het klinkt in ieder geval beter.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Oneens, met autotune zijn sommige dingen nou eenmaal beter. 8)


    Fuck Cool, I'm Awesome

    Heeft geen mening hierover. En ik zal ook vertellen waarom. Artiesten moeten het zelf weten. Tegenwoordig gaat het niet meer over goed zingen of niet. Maar het gaat om hoe ze zich presenteren, of ze populair zijn of niet. Er zijn genoeg mensen die goed kunnen zingen, die geen publiek hebben en andersom. Maar er zijn ook mensen die goed kunnen zingen en wél publiek hebben. Ik denk niet dat het daaraan ligt, en het ligt meer aan de uitstraling en publiciteit.
    En zoals hierboven wordt gesuggereerd. Die artiesten hebben hun personeel overal voor. Dus ook voor songteksten schrijven, dat doen de meesten althans niet zelf.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ik weet het niet zo..
    Ontzettend veel artiesten doen het en als je het een beetje wilt maken tussen al die mensen zal je toch mee moeten doen...

    [ bericht aangepast op 22 jan 2012 - 14:46 ]


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Ik ben het oneens. Autotune kan misschien wel eens gebruikt worden opeen bepaald deel zodat het beter klinkt, maar als de artiest live ook best wel oké klinkt is het goed :)


    Define "good".

    Bij de meeste artiesten wordt er wel een vorm van stemverandering gebruikt, in de vorm van een echo, omdat de stem anders droog klinkt. Dit heeft te maken met de manier waarop er opgenomen wordt. Door deze echo veranderd er niets aan de stem zelf of de zuiverheid. Dus het hangt er echt van af wat voor soort autotune het is.


    If you're going to hell, keep going

    Hastings schreef:
    Oneens. Autotune is niet perse altijd iets slecht, en het kan gebruikt worden om kleine foutjes te verbeteren..

    en bij bepaalde muziekstylen is het nodig


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Nou, ik vind dat je best een beetje autotune kan gebruiken, als je de stem nog duidelijk hoort en zo. Als de computer eigenlijk het meeste zingt en de echte artiest alleen maar 'tweede stem' is, vind ik het niet meer echt een artiest.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Oke er is verschil tussen een popartiest (zoals de meeste artiesten van tegenwoordig zijn) en Lead performance.
    Artiesten die autotune gebruiken zijn voor mij geen echte artiesten,
    Lead performars, die hun eigen nummers schrijven en spelen zijn voor mij wel echte artiesten.
    samengevat,
    Artiesten die autotune gebruiken zijn geen echte artiesten.


    I lie in my bed, looking at the stars and thought where the hell is my roof!!

    Half-half, Iedere zanger(es) gebruikt het, maar de pop of R&B van tegenwoordig is gewoon niks. Zoals Katy Perry en Ke$ha , kunnen ze gewoon niet zingen en daar worden ze beroemt mee, terwijl de mensen die wel kunnen zingen minder belangstelling krijgen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    RainbowDay schreef:
    Half-half, Iedere zanger(es) gebruikt het, maar de pop of R&B van tegenwoordig is gewoon niks. Zoals Katy Perry en Ke$ha , kunnen ze gewoon niet zingen en daar worden ze beroemt mee, terwijl de mensen die wel kunnen zingen minder belangstelling krijgen.


    Shoganai i ne~

    Als diegene in het echt een mooie stem heeft, en het maar lichtelijk bewerkt is, is hij/zij ook een artiest.
    Is de hele stem vervormd dan is het gewoon fake.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Disposition schreef:
    Ik weet niet of ik het direct met de stelling eens ben ... Een artiest is een artiest. Simpel. Maar ik vind het wel wegnemen van originaliteit of, bedoezelen van het hebben of juist het ontbreken van natuurlijk zangtalent. Daarbij vind ik het ook onpersoonlijk (en vrij emotieloos) overkomen. Een echte stem vind ik veel aangenamer en veel makkelijker aan te nemen dan de stem van een computer.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen