• De stelling van deze week luidt:
    Artiesten die autotune gebruiken, zijn geen echte artiesten.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    xlufjoetoexx schreef:
    Een artiest is iemand die kunst maakt. Het is spijtig dat die kunst wordt verstoord door autotune en weet-ik-veel-wat-nog-allemaal, maar een artiest is een artiest. Autotune of niet.
    De muziek op zich is kunst en aangezien een stem zelf geen kunst is (en autotune dus ook niets met kunst te maken heeft), moet ik het oneens zijn met de stelling.

    Dit.


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Deels, als er alleen maar auto-tune is, en de artiest verder "niks" doet, dus niet de tekst geschreven, geen instrument spelen en dus amper zingen, dan is het geen artiest.
    Maar als de artiest wel iets doet, schrijven spelen of het meeste zingen, dan is het een artiest.
    Maar ik vind wel dat als je een zanger/zangeres bent je moet kunnen zingen, en niet op auto-tune moet vertrouwen. Anders ben je geen zanger/zangeres.
    Dus wel een artiest maar geen zanger/zangeres.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 16:28 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eledhel schreef:
    Jup, helemaal mee eens. Dan kun je mij ook een artiest noemen, die geweldig zingt, alleen omdat ik autotune gebruik.


    I'd wonder if i ever cross your mind

    Denea schreef:
    Zolang het niet teveel autotune is, en de artiest in het echt ook een mooie stem heeft, dan vind ik diegene wél een artiest.


    Pass the damn ham, please.

    Als ze daarvan afhankelijk zijn, en dus ook live door de mand vallen: eens.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    ik ben het niet met de stelling eens.
    de stem maakt de zanger en niet een of andere computer.
    als alle liedjes met een computer worden bewerkt kan iedereen wel zanger of zangeres worden. ik vindt een echte stem veel mooier het kan veel beter de emotie die bij het liedje past op mij overbrengen als iedereen het met die computer bewerkt is het saai en emotieloos. echt talent moet gewardeerd worden en niet worden nageaapt door een of ander fake iemand

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 19:57 ]


    living with the day

    Princesparis schreef:
    tuurlijk wel.

    Je moet toch je teksten schrijven fanbase opbouwen en die shitt

    En ik love autotune.

    en als iemand niet kan zingen kan die niet zingen.

    Autotune ofniet.



    Dat ja


    Bro day everyday.

    Denea schreef:
    Zolang het niet teveel autotune is, en de artiest in het echt ook een mooie stem heeft, dan vind ik diegene wél een artiest.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Fae schreef:
    Nou, ik vind dat je best een beetje autotune kan gebruiken, als je de stem nog duidelijk hoort en zo. Als de computer eigenlijk het meeste zingt en de echte artiest alleen maar 'tweede stem' is, vind ik het niet meer echt een artiest.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Hangt ervan af: hoort het bij het nummer. Want met autotune haal je niet alleen de valse noten weg, maar ook andere dingen pas je aan. :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Mee eens, die mensen kunnen dan gewoon niet zingen


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    ik ben het er mee eens,
    want dan kan iedereen wel een artiest zijn toch??
    zelf ik met mijn kattengejank:)


    "The circus arrives without warning"

    Goede artiesten hebben geen autotune nodig! :D


    Life is full of fake people

    mee eens
    er zijn zoveel artiesten tegenwoordig die autotune gebruiken
    vroeger gebruikten ze geen autotune, dus die konden wel echt zingen

    Eledhel schreef:
    Jup, helemaal mee eens. Dan kun je mij ook een artiest noemen, die geweldig zingt, alleen omdat ik autotune gebruik.


    Speaking words of wisdom, let it be. ~