• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Geweldig!' glimlach ik, maar ik vind het helemaal niet geweldig. Thuis kan ik hem denk ik niet zomaar komen opzoeken, hier mag ik random binnenvallen. Bij hen thuis kan ik dat niet maken natuurlijk.
    De blik van Luke's vader glijdt van Luke naar mij en weer terug, ja hoor, zijn ouders hebben iets in de gaten.
    'Moeten we jullie alleen laten?' vraagt zijn moeder uiteindelijk.


    everything, in time

    Luke

    'Nee hoeft niet mam, ik ben graag bij jullie.' Sem kijkt me begrijpend aan hij wist waarschijnlijk al wat er was. 'Moet je niet bij Liam zijn?' Zeg ik met een opgetrokken wenkbrauw. Mijn ouders wisten niet van gisteren en hadden het gelukkig niet in de gaten.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Godzijdank gingen zijn ouders niet weg.
    'Moet je niet bij Liam zijn?' Ik kijk Luke vuil aan, wat een kut opmerking is dat.
    'Nee, ik wilde bij jou zijn,' antwoord ik eerlijk en precies zo, dat het geen argwaan zou wekken bij zijn ouders. 'Of mag dat soms niet?'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Nee, ik wilde bij jou zijn, Of mag dat soms niet?' Ik maak een niets zeggend 'hmm' geluid en concentreer me op de hond die bijna heel mijn bed in beslag neemt. 'Waarom mag Sem wel bij jou zitten?' Ik schiet in de lach en kijk naar Alison. ' Kom maar.' Sem gaat weer op de grond en ik trek Alison op mijn schoot. 'Zo beter?'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik voel me ontzettend ongemakkelijk, maar ik geef niet op. Luke moet er maar aan wennen dat ik hier toch wel zal zijn.
    Ook ik lach om Alisons reactie, nu moet ik een reactie bedenken die Alison tevreden zal stellen. Jezus, ik denk hier echt veel te veel over na.
    'Ik ben wel jaloers hoor, zelfs ik heb daar nog niet gezeten,' grinnik ik naar haar, godzijdank kan zij er ook om lachen.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ik ben wel jaloers hoor, zelfs ik heb daar nog niet gezeten,' Ik rol met mijn ogen. 'Nee niet hier nee.' Antwoord ik en speel een beetje met Alison haar haren. 'De dokter komt zo met de rolstoel.' Glimlacht mijn moeder nietsvermoedend.

    Katherine - 18 - Fret > Momo.
    'Komt goed,' zeg ik glimlachend tegen Alison, maar het is duidelijk ook voor Luke bedoelt. 'Ik geef niet zo makkelijk op.' Ik knipoog even naar haar en glimlach dan naar haar moeder.
    'Ah leuk! Dan heeft hij wat meer vrijheid.'


    [ Lol, ik moet stiekem wel lachen om die geheime "boodschappen" naar elkaar. :'D
    'Niet hier nee.' geniaal. ]


    everything, in time

    [Ghehe wij zijn geniaal (A)]

    Luke Charles Sanz

    'Ik geef niet zo makkelijk op. Ah leuk! Dan heeft hij wat meer vrijheid.' Ik knik langzaam. 'Ja dan kan ik weg gaan als ik wil.' Ik streel door Alison haar haren terwijl ze me een knuffel geeft. 'Mag ik dan op je schoot?' Vraagt ze met een glimlach zo groot als maar kan. 'Ja jij wel Ali'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Geïrriteerd bijt ik op mijn lip. Wat is dit irritant, zeg!
    'Wat een geluk, je broer is zo eigenwijs dat hij die plek aan niemand anders uitleent dan aan jou.' Eigenlijk is het niet goed dat we Alison zo gebruiken, maar ik moet nu eenmaal altijd het laatste woord hebben.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Wat een geluk, je broer is zo eigenwijs dat hij die plek aan niemand anders uitleent dan aan jou.' Ik frons. 'Ik heb nog een broer Katherine die heeft vast nog wel een plekje vrij op zijn schoot.' Ik sla mijn armen nog dichter rond Alison haar middel terwijl haar vingers met mijn haar spelen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ditmaal is het mijn beurt met mijn ogen te rollen.
    'Ik zát liever op schoot bij de jongste broer, maar misschien moet ik dat inderdaad maar doen. Die broer is een stuk vriendelijk, weet meer van delen bijvoorbeeld, als het om zijn schoot gaat,' zeg ik iets harder dan de bedoeling. Ik meen niet eens wat ik zeg, het is maar dreigen.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ik zát liever op schoot bij de jongste broer, maar misschien moet ik dat inderdaad maar doen. Die broer is een stuk vriendelijk, weet meer van delen bijvoorbeeld, als het om zijn schoot gaat,' Ik zet Alison van mij schoot af. 'Ga dan lekker naar hem toe ik weet zeker dat hij meer dan alleen zijn schoot met je zal delen.' Ik kijk haar giftig aan en wacht op een reactie.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Kut. De gezichten van Alison en haar ouders veranderen in onbegrip, de arme mensen toch.
    'Fijn dat je waardeert dat ik het op zijn minst probeer, en graag gedaan dat ik Sem voor je heb meegenomen, hoor. Geen probleem, doe het graag voor je,' zeg ik sarcastisch en kijk net zo giftig terug


    [ Eten brb! ]


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Fijn dat je waardeert dat ik het op zijn minst probeer, en graag gedaan dat ik Sem voor je heb meegenomen, hoor. Geen probleem, doe het graag voor je,' Ik voel mijn gezicht vertrekken. 'Ja het is heel fijn dan SEM er is. Heb ik tenminsten een gewensten gast hier.' Ik kijk naar Sem en dan terug naar Katherine.

    [Is goed :D]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik beet al op mijn lip, maar nu Luke dit zegt, bijt ik zo hard dat ik bloed proef. Great, ook dat nog.
    'Sommige mensen zijn ongelooflijk! Doet er één iemand hier tenminste nog moeite voor ons,' zeg ik, mezelf bedoelend natuurlijk. Ik merk dat mijn stem steeds harder wordt.
    'Maar goed, ik vergeef je dat je me niet bedankte voor Sem. Ik ben namelijk nogal vergevingsgezind. Ken je dat woord?'


    everything, in time