• So what we get drunk
    So what we smoke weed
    We’re just having fun
    We don’t care who sees
    So what we go out
    That’s how its supposed to be
    Living young and wild and free


    Het leven in de straten van Londen City is hard en nooit zonder gevaar. Deze groep mensen weten hoe het is. Ze zijn allemaal best goed bevriend met elkaar, want op de straat ; daar leer je je echte vrienden pas kennen. Elke week spreken ze samen af in hun gekraakte pand, wat ze hebben omgetoverd tot een heuse dancing.

    Beginning:
    Het verhaal begint in de straten van Londen. De personages zijn allemaal dakloos, en ontmoeten elkaar voor de eerste keer op een winterachtige avond in een groot kraakpand, waar ze een plaatsje zoeken om te overnachten.

    Meespelen kan altijd! -KLIK-


    Love is just a word until you find someone to give its definition.

    Mickey
    'Oké dan, even erg. En, het is oké. Alleen of met twee, ik zwierf toch maar wat rond op straat... Het spijt mij dat je niemand had die je behoedde tegen al dat gevaar op straat. Ik bedoel de alcohol en de drugs enzo.'
    Ik kijk even naar mijn voeten terwijl ik nadenk. Nadenk over wat ik zou zeggen en hoe ik het zou zeggen.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Jeremy 'Jer'.
    "Euh." Zucht ze even. Ik haal vragend mijn schouders op. "Ik wil alles weten!" Lacht ze hard. Ik grinnik zachtjes. "Ik heb twee oudere broers en heb haat aan mijn ouders." Mompel ik, terwijl ik mijn ogen door de kamer laat glijden op zoek naar drank.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 18:51 ]

    Cassie
    "Hm, misschien helpt dit je herinneren" zegt hij terwijl hij wéér op een zenuw drukt waardoor ik wéér een spastische beweging maak. Ik grinnik eventjes, 'hmmm, het ligt op het puntje van me tong maar ik weet het nog steeds niet,' zeg ik met een onschuldige stem.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Yulia Nena Katineh
    Nonchalant haal ik mijn schouder op. 'Ach, gebeurd is gebeurd,' is mijn simpele antwoord. We zwijgen even, in stilte. Maar het voelt niet als een ongemakkelijke stilte. Ik neem een slok van m'n biertje.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Mickey
    Ik zie Yulia een slok nemen van haar biertje en kijk walgend weg. Bah, bier stinkt. Hoe krijgen mensen dat binnen?
    'Drink je vaak?' vraag ik haar. Hopelijk zegt ze nu nee...


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Yulia Nena Katineh
    Even zie ik een glimp van walging in Mickey's ogen.
    "Drink je vaak?" vraagt hij plots. Ik kijk bedenkelijk. Liegen kan ik niet.
    'Ja,' geef ik toe. Er is geen verklaring voor nodig, maar toch geef ik hem.
    'Ik wil vroeger vergeten.' Leg ik uit. Ik zucht even en kijk weg.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Mickey
    'Ja. Ik wil vroeger vergeten,' legt Yulia uit, waarna ze zucht en wegkijkt. Ik grijp haar zacht bij haar kin en draai haar hoofd zo dat ze in mijn ogen moét kijken.
    'Dat kan ook op een andere manier dan drinken,' zeg ik haar, hopend dat ik tot haar kan doordringen.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Yulia Nena Katineh

    Mickey kijkt diep in mijn ogen. Ik krijg kippenvel van zijn blik.
    'Weet ik,-' zucht ik. 'Maar het is moeilijk. En ik drink bijna elke dag, dat is het probleem.' Opper ik op.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Mickey
    'Als... Als je wil, kan ik je... misschien helpen?' stel ik voor.
    Dat zou mijn kans zijn om een nieuwe vriendin te maken - de eerste in dit pand - én om iemand te helpen. Perfect, toch?


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Yulia Nena Katineh
    Ik denk na. Hulp? Had ik óóit in mijn leven ook maar één keer húlp gekregen?
    Ik grinnik.
    'Als je daar het geduld voor hebt,' zeg ik vervolgens serieus.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Mickey
    'Als je daar het geduld voor hebt,' is Yulia's antwoord op mijn aanbod.
    'Tuurlijk. Als ik je maar van die drank afkrijg.'
    Ik leun naar voor en geef voorzichtig een zachte zoen op haar wang. Dan kijk ik weer in haar ogen, om haar reactie te kunnen bestuderen.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 19:23 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ty

    Ik grinnik en druk dan een zacht kusje op haar wang. "En nu dan ?" vraag ik.

    [Moet even weg. Als je niet wilt wachten, mag je weggaan. Ik weet niet of ik vandaag nog terugkom, maar indien ja, zal het voor 20h00 zijn.]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Yulia Nena Katineh

    Dan, geeft Mickey me een kus op mijn wang. Precies op de plek waar hij hem gaf, begon het nu te gloeien. Ik glimlach.
    'Je bent de eerste in mijn leven die uberhaupt moeite wil doen om te helpen,' zeg ik, glimlachend. Ik voel me raar, wat waarschijnlijk komt het door de aardige dingen en woorden.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Cassie
    Ty drukt een zacht kusje op mijn wang, 'En nu dan?' 'Sorry, nog steeds niet helemaal,' lach ik zachtjes.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered