• Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..



    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    Het Capitool heeft een extra dag verlenging bij het verblijf gedaan. Dus nog steeds in het Capitoolsgebouw.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik giechelde. 'Vaderlandsliefde genoeg met onze mooie steenkoolkleur.' Ik zuchtte en ging naast hem in het gras liggen, terwijl ik een beetje afwezig aan de sprietjes plukte. 'En,' voegde ik eraan toe, 'met de slechte prestaties die ons District gebracht heeft. Katniss en Peeta die verloren hebben, Haymitch die altijd dronken is..'
    Ik zuchtte. Nee, ons District werd nooit goed neergezet.
    'Het is jammer dat ze al snel vergeten zij dat Katniss de plaats heeft ingenomen voor haar zusje Primrose,' kwam er plotseling in me op en ik keek Fred aan. 'Daar heb ik echt veel respect voor.'

    Frederick Smith, district 12

    'Misschien zou ik het ook wel doen hoor, voor die kleine schatjes, maar natuurlijk ben ik een jongen tussen de zusjes! Eigenlijk ben ik blij dat we Celia als mentor hebben en geen rare, donke man met een slecht humeur,' grijnsde ik, ja, we hadden het niet veel beter kunnen treffen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Als ik een jongen was geweest, hadden mijn broers waarschijnlijk hetzelfde gedaan. En andersom natuurlijk ook!' voegde ik er knipogend aan toe.
    'Als Lily oud genoeg is -' ik begon te sidderen van afschuw bij het idee '- zal ik haar plaats innemen als ze gekozen wordt, hoe dan ook. Onvoorwaardelijk.'
    Ik viel even stil. Lily werd ouder, maar mijn leven hield misschien op. Ik boog mijn hoofd bij het idee, het afschuwelijke idee dat ik mijn dochter misschien niet meer kon beschermen. Nooit meer.
    Ik proestte het uit toen hij zijn grijzende betoog over Spelen-mentoren hield. 'Je hebt gelijk: Celia is een aardige meid. We hebben het echt met haar getroffen.'

    Frederick Smith, district 12

    'Over Celia gesproken, heb je haar nog gezien sinds de trainingszaal?' Ik had onze mentor wel een paar keer gezien in district 12, maar hier was ze blijkbaar met andere dingen bezig...
    Ik ga sloot mijn ogen, ik wou nog even vluchten voor de gruwelijkheid die stond te wachten...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik schudde mijn hoofd. 'Ik heb haar niet meer gezien. We zien haar sowieso niet vaak. Ach, ze heeft vast andere dingen aan haar hoofd... het moet vreselijk voor haar zijn om elke keer weer twee van District 12 naar de dood te begeleiden.'

    Frederick Smith, district 12

    'Alsof dit niet al erg genoeg is, moet je als je wint ook nog zoiets doen, hoe meer je over deze spelen nadenkt, hoe erger ze worden!' zuchtte ik, je besefte het niet eens als je er niet zelf in gezeten had...
    Ik opende mijn ogen en ging rechtop zitten, ik moest iets doen, ik kon hier niet doelloos blijven zitten, mijn gedachten maakten me gek.
    'Wat gaan we doen?'

    [Hopelijk wordt er tijdens de spelen wat meer gereageerd, want nu zijn er maar enkele veel bewegende personages...]

    [ bericht aangepast op 23 feb 2012 - 21:57 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik knikte instemmend. 'Ze lijken en worden inderdaad veel erger als je eraan meedoet.'
    'Wat gaan we doen?' vroeg Fred na een tijdje.
    Ik haalde mijn schouders op. 'Ik weet het niet zo goed. Wat wil jij doen?'
    Ik liep op een rijtje af wat we konden doen: nog even een paar uurtjes bijslapen, trainen, eten, een spel doen... meer kon ik niet verzinnen.


    [ja idd, nu zijn er een stuk of 5/6 die altijd meedoen terwijl er 24 tributen zijn xD maarja als er niet veel tributen meedoen, hebben de actieve persoontjes meer kans op overleven]

    [ik ga slapeeen xxx]

    Celia Sarah Pendon || Mentor District 12
    Terwijl ik ren, vervloek ik mijn hakken. Struikelend ren ik verder. Ik heb altijd al een hekel gehad aan hakken. Ze zijn zo onhandig! Maar daar gaat het nu niet om. Ik moet Noëmi en Fred vinden. Als ik de hoek om ben, zie ik ze beide staan. Ik ren naar ze toe. "Shit, shit sorry het spijt me dat ik afwezig was." ik wrijf over mijn gezicht. "Welke wapens hebben jullie al beoefend? Het lijkt me beter om nu te trainen met de wapens die je nog niet kent, en een beetje met de wapens die je al goed beheerst. Willen jullie ergens over praten?", ik kijk de twee aan. "Ik ben er voor jullie als jullie me nodig hebben." ik doe de vervloekte hakken uit. Wat maakt het uit dat ik blote voeten loop.


    Tijd voor koffie.

    Alexandria Melissande Giglia Lukia Viloki || District 13
    Ik knik naar Dewi. Ik laat de knuppel zakken. Dit is verschrikkelijk. Dit zal ik een keer moeten toepassing op de mensen in de arena. Ik kijk om me heen. Ik ben nooit sentimenteel geweest. Zou er iemand om me rouwen? Mijn broers denk ik niet, die hebben me nooit gemogen. Mijn vader en moeder misschien. Misschien. Dewi? Neuh, die zal me vast niet missen. Ik ben gewoon de zoveelste kneus die zij moet opleiden. "Hoe heb jij het overleefd?" vraag ik zacht aan Dewi.


    Tijd voor koffie.

    Annabeth December 'Dewi' Claire, mentor district 13

    'Door dom geluk en niets anders, ik vond een hoekje met alles wat ik nodig had: water, eten, niemand zag me daar. In het begin wachtte ik gewoon tot ik 's avonds zag wie er die dag allemaal zonder mijn inbreng gestorven was. Het was eigenlijk stom toeval dat ze me niet meteen in een brand of zoiets gestoken hebben, want ik was een doodsaaie tribuut, eerlijk is eerlijk. Af en toe probeerde ik de arena beter te leren kennen, omdat ik steeds rondtrok en door vanalles aangevallen werd, was ik spannend genoeg om niet meteen af te maken, ze konden alle mooi truckjes in de prachtige arena laten zien door mij.' Ik grinnikte sarcastisch, die arena was geslaagd geweest... 'De terreinkennis heeft me goed geholpen, er waren maar 5 tributen meer over toen ik voor de eerste keer sinds de hoorn weer iemand zag. Ze trapte in mijn stikken, ik wist perfect waar ik die moest zetten, ik heb haar vergiftigd,' ik zuchtte, ik was te zwak om het snel te doen, en gif is minder persoonlijk dat haar dood te slaan... 'De rest heb ik op dezelfde manier van de groep gescheiden, in een slechte positie gedreven en afgemaakt, zonder ook maar één wapen te gebruiken. Ik ben er niet trots op, maar het werkte,' verzuchtte ik, ja, het was niet aangenaam geweest...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Frederick Smith, district 12

    Ik grinnikte even om de stunt met de hakken.
    'Is het erg als ik met helemaal niets kan vechten?' vroeg ik haar. 'Alleen met veel geluk en een mes?'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Celia Sarah Pendon || Mentor District 12
    Ik grinnik. "Veel geluk is goed genoeg. Dan stel ik voor om daar eerst mee te trainen. Messen liggen er vaak, en ze zijn handig. En verder kan je oefenen in camoufleren?", Camoufleren kan heel handig zijn. Komen jullie mee naar de trainingsruimte?

    Alexandria Melissande Giglia Lukia Viloki || District 13
    Het is een tijdje stil. De zo aardig lijkende Dewi had ook een vechter in zich. Ik nam het haar niet kwalijk. Ze had gedaan wat nodig was. Anders had ik nu niet eens een mentor. Het is een tijdje stil. Ik gooi de knuppel weg. "Hoe kan ik dit overleven?" vraag ik aan haar. Ik begin te schreeuwen. "Het is gewoon niet eerlijk! Wat is dit voor wraak? Het sláát NERGENS op! Niet dat ik zo onschuldig ben, maar..." allemaal kinderen, die elkaar vermoorden? En waarom ik? Ik schop tegen de muur. Te hard. Dat doet zeer. Ik val op de grond. "HET SLAAT NERGENS OP!", ik laat me achterover vallen, en bedek mijn ogen met mijn handen.


    Tijd voor koffie.

    Annabeth December Claire, mentor district 13

    'Het is de beste wraak die ze konden bedenken, maar je moet nu sterk blijven,' beval ik haar, ze had momenteel controle over zichzelf nodig, als ze niet rustig bleef, zou het niet in orde komen.
    'Sta op en laat me eens zien wat je grootste sterkte is,' moedigde ik haar aan.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Jonathan Walker || district 11
    Ik merk dat Lisa weer naast me komt liggen en in mijn kussen schreeuwt ik probeer haar te troosten maar bedenk dan dat ze misschien even alleen wil zijn. Ik ga maar opzoek naar freya om onze tactiek te bespreken.


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.