• Heb je ze gezien bij de bus oid?

    '‘Ik ben inmiddels overleden’, zo luidt de regel in de nieuwe, confronterende campagne van Stichting ALS Nederland. In de campagne – gemaakt door Publicis – zijn inmiddels overleden patiënten aan het woord.

    De patiënten leggen uit wat ALS is: een ongeneselijke zenuwziekte, waarbij de spieren één voor één uitvallen. ‘Over de oorzaak is nog weinig bekend. Daarom is nog veel onderzoek nodig. En dus geld.’


    Wat vinden jullie van deze posters?
    Ik vind persoonlijk dat het goed is dat ze een punt proberen te maken, maar ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden hoor.

    Het maakt je niet echt vrolijker zo'n poster te zien op straat als je naar school loopt :'D

    Dat wordt ook in de reclame gezegd die een tijd geleden op tv was. Een verhaal over ALS en dan "Ik ben inmiddels overleden." vrij deprimerend als je tv kijkt


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    is dat dezelfde stichting als de reclame die een tijdje geleden draaide. daar huilde ik namelijk bijna de eerste keer dat ik hem zag, het is wel heel confronterend.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik heb ze al vaker gezien ja en ik vind ze eigenlijk wel goed. Mensen worden bekend met de ziekte en met de enorme impact ervan. Voorheen wisten maar weinig mensen van het bestaan af.


    Your make-up is terrible

    Contostavlos schreef:
    is dat dezelfde stichting als de reclame die een tijdje geleden draaide. daar huilde ik namelijk bijna de eerste keer dat ik hem zag, het is wel heel confronterend.


    Ik heb de reclame niet gezien, maar ik vond de posters al héél ver gaan, laat staan een commercial.

    Au.
    Ik heb die posters en commercials nog niet gezien. Hoef ik eigenlijk ook niet, het lijkt me nogal heftig.
    Maar het idee ervan lijkt me wel mooi.


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Assassin schreef:
    Ik heb ze al vaker gezien ja en ik vind ze eigenlijk wel goed. Mensen worden bekend met de ziekte en met de enorme impact ervan. Voorheen wisten maar weinig mensen van het bestaan af.

    This. Met zo'n 'slogan' als dit schudt je mensen tenminste wakker.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    ik vind die posters echt vreselijk, de boodschap is wel duidelijk. Maar het is niet dat ik denk, laat ik geld geven. Want die mensen zijn toch dood, wat hebben zij er nog aan?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jalouis schreef:
    ik vind die posters echt vreselijk, de boodschap is wel duidelijk. Maar het is niet dat ik denk, laat ik geld geven. Want die mensen zijn toch dood, wat hebben zij er nog aan?

    Het gaat toch ook niet om de mensen die dood gaan? Natuurlijk, hen kunnen we niet helpen. Maar ze bedoelen juist dat als we nu wél helpen, er levens gespaard kunnen worden.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik voel me er niet door gemotiveerd, eerder gedemotiveerd.


    Life is hard and then we die

    Die poster hangt tegenover mijn huis en ik zie hem op elk station hangen. In het begin vond ik ze heel vervelend maar nu besteed ik er geen aandacht meer aan omdat ik ze dus overal zie.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Heel sterke campagne, maar bij zulke dingen moet je oppassen dat je mensen inderdaad niet demotiveert. Dan kan een boodschap dus averechts werken.


    No growth of the heart is ever a waste

    O, die's ook al heel lang op de TV. 't Is wel heel confronterend, maar persoonlijk vind ik 'm wel heel sterk.


    "I shut my eyes in order to see.'

    De eerste keer dat ik die reclame zag werd ik wel even goed wakker geschud, maar zodra ik dat spotje meerdere keren had gezien op televisie had ik echt zoiets van 'stop nou maar, want nu weet ik het wel'. Ik vind het behoorlijk deprimerend en daar houd ik niet zo van.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Yiruma schreef:
    Au.
    Ik heb die posters en commercials nog niet gezien. Hoef ik eigenlijk ook niet, het lijkt me nogal heftig.
    Maar het idee ervan lijkt me wel mooi.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Ja, je word er echt depri van..


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean