• Heb je ze gezien bij de bus oid?

    '‘Ik ben inmiddels overleden’, zo luidt de regel in de nieuwe, confronterende campagne van Stichting ALS Nederland. In de campagne – gemaakt door Publicis – zijn inmiddels overleden patiënten aan het woord.

    De patiënten leggen uit wat ALS is: een ongeneselijke zenuwziekte, waarbij de spieren één voor één uitvallen. ‘Over de oorzaak is nog weinig bekend. Daarom is nog veel onderzoek nodig. En dus geld.’


    Wat vinden jullie van deze posters?
    Ik vind persoonlijk dat het goed is dat ze een punt proberen te maken, maar ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden hoor.

    Het maakt je niet echt vrolijker zo'n poster te zien op straat als je naar school loopt :'D

    Omfg, ik zag het vandaag en kreeg er een schuldgevoel van, daarna zag ik "achtste groepers huilen niet" in de bios en nu denk ik steeds aan de dood. Yush.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Atmosphere schreef:
    (...)

    What de fuck :'D? Ik had het over de mening van Jalouis, niet over de reclame.

    volgens mij is dit nogal een misverstand. jij praat over het feit dat ze geen geld wil geven en ik over de opmerking 'ze zijn toch al dood'


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Assassin schreef:
    Ik heb ze al vaker gezien ja en ik vind ze eigenlijk wel goed. Mensen worden bekend met de ziekte en met de enorme impact ervan. Voorheen wisten maar weinig mensen van het bestaan af.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik heb ze gezien, en dan denk ik echt van "Thefuu.." Het lijkt me ook niet echt een leuk idee, dat als je weet dat je dood gaat dan nog met zo'n boodschap door heel het land komt. >_>

    Yiruma schreef:
    Au.
    Ik heb die posters en commercials nog niet gezien. Hoef ik eigenlijk ook niet, het lijkt me nogal heftig.
    Maar het idee ervan lijkt me wel mooi.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    (...)

    Ze vallen op zich wel mee. Gewoon een foto van een man of vrouw met de tekst eronder 'Ik ben inmiddels overleden'.

    De eerste keer dat ik dat zag moest ik huilen, voor mij is hij echt te heftig.


    I am an idiot, I move.

    Jalouis schreef:
    ik vind die posters echt vreselijk, de boodschap is wel duidelijk. Maar het is niet dat ik denk, laat ik geld geven. Want die mensen zijn toch dood, wat hebben zij er nog aan?

    Ik bedoel het niet lullig, maar dat is het eerste dat bij mij opkomt en ik denk dat ik daar niet de enige in ben
    Het is natuurlijk wel een erge ziekte, er gaan veel mensen aan dood.
    Maar je wordt er mee doodgegooid. ik ben in de kerstvakantie van Goes naar Amsterdam gereisd en ik heb op bijna elk station dat we passeerden die reclame zien hangen, dat wordt je niet vrolijk van


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik vind het goed dat er reclame over wordt gemaakt, maar eigenlijk vind ik de tekst 'ik ben inmiddels overleden' toch een beetje hard en deprimerend overkomen.


    Inspiration can hit you any time

    Dat doet me denken aan deze reclame:



    Ik vind het echt zo'n vreselijke reclame. Ze spelen in op de gevoelens van mensen, maar op een verkeerde manier. Kanker is sowieso al een verschrikkelijke ziekte, waarom nog een keer het beeld van een baby erbij gooien?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Constantine schreef:
    Ik vind het goed dat er reclame over wordt gemaakt, maar eigenlijk vind ik de tekst 'ik ben inmiddels overleden' toch een beetje hard en deprimerend overkomen.


    Het is zo dat je mensen moet laten wakkerschudden. Anders loop je er gewoon voorbij.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    (...)

    Het is zo dat je mensen moet laten wakkerschudden. Anders loop je er gewoon voorbij.

    Idd, en deze tekst klinkt toch ook beter dan "ik ben DOOD"?

    Nog nooit gezien eigenlijk.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Jalouis schreef:
    ik vind die posters echt vreselijk, de boodschap is wel duidelijk. Maar het is niet dat ik denk, laat ik geld geven. Want die mensen zijn toch dood, wat hebben zij er nog aan?


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    In een magazine (de flair geloof ik), stond een meisje waarvan haar vader op een van die posters stond.
    Die zag dus haar vader constant, wanneer ze over straat liep.
    Dat lijkt mij ook niet fijn..


    Tell me about it, stud.