• Heb je ze gezien bij de bus oid?

    '‘Ik ben inmiddels overleden’, zo luidt de regel in de nieuwe, confronterende campagne van Stichting ALS Nederland. In de campagne – gemaakt door Publicis – zijn inmiddels overleden patiënten aan het woord.

    De patiënten leggen uit wat ALS is: een ongeneselijke zenuwziekte, waarbij de spieren één voor één uitvallen. ‘Over de oorzaak is nog weinig bekend. Daarom is nog veel onderzoek nodig. En dus geld.’


    Wat vinden jullie van deze posters?
    Ik vind persoonlijk dat het goed is dat ze een punt proberen te maken, maar ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden hoor.

    Het maakt je niet echt vrolijker zo'n poster te zien op straat als je naar school loopt :'D

    Ik heb de posters wel gezien, het is een goede actie, het zet je echt aan het denken, maar ik vind 't wel te confronterend. Sommige mensen kan zo'n poster diep raken, ik werd er nou ook niet bepaald gelukkiger op toen ik die poster zag en bedacht dat diegene die je daarop aankeek er nu niet meer zou zijn..


    “Love is a contradiction.”

    Jalouis schreef:
    ik vind die posters echt vreselijk, de boodschap is wel duidelijk. Maar het is niet dat ik denk, laat ik geld geven. Want die mensen zijn toch dood, wat hebben zij er nog aan?


    26 - 02 - '16

    Ik heb de reclame op tv gezien en het maakt me iedere keer enorm verdrietig dus als het kan probeer ik weg te zappen als die reclame komt


    Physics is awesome

    die heb ik al zo vaak gezien in het station
    maar ik let er meestal niet zo op
    maar het is wel deprimerend

    [ bericht aangepast op 20 feb 2012 - 18:35 ]

    ALS is een verschrikkelijke ziekte.
    Ik ben Belg, maar heb eens geyoutubed.
    Ik vind deze campagne goed. Ze maken de ziekte bekend, ik bedoel, hoeveel mensen van jullie kenden die ziekte al voor de campagnes? Ik kende de ziekte alleen omdat het een keer voorkwam in een boek en een film.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik vin het opzich goede reclames.
    Maar het zou maar familie ofzo van je zijn en je ziet steeds diegene dat zal ik niet leuk vinden.

    Een kennis heeft die ziekte ook, verschrikkelijk.


    SLOAN.

    Oké die ziekte is niet leuk maar doe dan wat anders. Ja het is hard de ziekte maar net als met 1444 en red een dier komop zeg daardoor voel je je niet aagnesproken. Er moet reclame kom,en over dit wat mensen aanspreekt niet wat je depri maakt.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Jalouis schreef:
    ik vind die posters echt vreselijk, de boodschap is wel duidelijk. Maar het is niet dat ik denk, laat ik geld geven. Want die mensen zijn toch dood, wat hebben zij er nog aan?

    mygod. het gaat toch ook om de mensen waar het nog voorkomen kan worden dat ze doodgaan? sorry hoor, maar echt.. ik vind dit nogal een domme opmerking


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Absolem schreef:
    O, die's ook al heel lang op de TV. 't Is wel heel confronterend, maar persoonlijk vind ik 'm wel heel sterk.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    xGuitarHerox schreef:
    (...)
    mygod. het gaat toch ook om de mensen waar het nog voorkomen kan worden dat ze doodgaan? sorry hoor, maar echt.. ik vind dit nogal een domme opmerking


    Het is een mening, geen domme opmerking.

    Flemish schreef:
    ALS is een verschrikkelijke ziekte.
    Ik ben Belg, maar heb eens geyoutubed.
    Ik vind deze campagne goed. Ze maken de ziekte bekend, ik bedoel, hoeveel mensen van jullie kenden die ziekte al voor de campagnes? Ik kende de ziekte alleen omdat het een keer voorkwam in een boek en een film.

    dit. ik wist voor die reclame helemaal niets hierover.


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Het heeft me kippen vel, en een brok in me keel. Ik sta er zeker bij stil.


    Some angels have no wings.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Het is een mening, geen domme opmerking.

    het is een feit dat ze reclame maken voor mensen die de ziekte hebben en niet degene die al dood zijn


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    xGuitarHerox schreef:
    (...)
    het is een feit dat ze reclame maken voor mensen die de ziekte hebben en niet degene die al dood zijn


    What de fuck :'D? Ik had het over de mening van Jalouis, niet over de reclame.