• De stelling van deze week luidt:
    Als een meerderjarige seks heeft met een minderjarige, is dat slecht

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    tarzan schreef:
    Het hoeft niet verkeerd te zijn!
    Is het vrijwillig, en houden ze alle 2 van elkaar, wat is er dan mis mee?
    Als je het zelf 'goor' vind, doe je het zelf niet.
    Als je heel veel liefde voelt voor iemand, wat heeft leeftijd als dom getal er dan mee te maken?!
    Seks tussen 2 minderjarigen die geen liefde voor elkaar hebben, of seks tussen 2 meerderjarigen die geen liefde voor elkaar hebben is veel erger.

    mwah, heel stiekem vind ik het ook niet eens zo slecht als het niet om liefde gaat. als ze allebei seks willen zelfs al is het alleen maar om seks dan is het toch ook vrijwillig? ik snap dat sommige mensen echt niet kunnen begrijpen waarom je het met iemand zou doen als je niet verliefd bent op diegene, maar zelf zou ik zo iemand ook best kunnen begrijpen als je bijvoorbeeld een student bent, op jezelf woont en wel zin hebt in wat avontuurtjes :')

    edit: whaha okay, een student is sowieso 18+ nevermind :'D

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 23:34 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    ImOnFire schreef:
    (...)
    mwah, heel stiekem vind ik het ook niet eens zo slecht als het niet om liefde gaat. als ze allebei seks willen zelfs al is het alleen maar om seks dan is het toch ook vrijwillig? ik snap dat sommige mensen echt niet kunnen begrijpen waarom je het met iemand zou doen als je niet verliefd bent op diegene, maar zelf zou ik zo iemand ook best kunnen begrijpen als je bijvoorbeeld een student bent, op jezelf woont en wel zin hebt in wat avontuurtjes :')

    edit: whaha okay, een student is sowieso 18+ nevermind :'D


    Dat is wat ik zei. Ik snap die hele obsessie hier met liefde niet, en ik snap ook niet wat mensen tegen sex hebben. Aan de andere kant: De meeste mensen hier vallen binnen de doelgroep vn Twilight D:


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Dat is wat ik zei. Ik snap die hele obsessie hier met liefde niet, en ik snap ook niet wat mensen tegen sex hebben. Aan de andere kant: De meeste mensen hier vallen binnen de doelgroep vn Twilight D:

    naja waar ik zelf ook achterkwam net, de meeste mensen onder de achttien gaan er nog niet echt op uit om alleen voor seks met elkaar naar bed te gaan (cat). of naja, tegenwoordig met deze maatschappij..

    btw, wat heeft twilight hiermee te maken? ik snap t ff niet :')

    [ bericht aangepast op 11 maart 2012 - 17:56 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    xlufjoetoexx schreef:
    Als er sprake is van liefde, nee.


    The strobe lights not as Bright as You are

    Ik vind dat het wel van beide kanten moet komen, maar dat het in principe gewoon zou moeten kunnen(behalve in hele extreme gevallen, bijv. met kinderen jonger dan 12. Dat is gewoon erg.)
    Maar goed voor de rest zou het in principe moeten kunnen, als je bedenkt dat het vroeger heel normaal was: een oudere man, met een jongere vrouw.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Merwin schreef:
    Dat ligt eraan aan het leeftijdsverschil (24/12 of 19/17) en of het vrijwillig is of niet.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Dat hangt af van het leeftijdsverschil. Ik denk trouwens dat de mensen die zeggen dat het niet erg is als er liefde bij komt kijken, zelf ook wel vinden dat bijvooorbeeld een dertigjarige met een twaaljarige niet kan. En dat is dan al extreem, ik vind een beetje minder leeftijdsverschil ook al niet kunnen. Gewoon ook omdat je op jonge leeftijd, denk ik, nog niet op die manier van iemand kunt houden. Stel dat je twaalf bent en er komt een veel oudere man langs die duidelijk iets voor jou voelt, ik denk dat je dan zelf moeilijk kunt beoordelen of je sex wilt of niet.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    FlowerOnFire schreef:
    (...)
    naja waar ik zelf ook achterkwam net, de meeste mensen onder de achttien gaan er nog niet echt op uit om alleen voor seks met elkaar naar bed te gaan (cat). of naja, tegenwoordig met deze maatschappij..

    btw, wat heeft twilight hiermee te maken? ik snap t ff niet :')

    Ik neem aan dat Twilight er bij wordt gehaald omdat dat soort verhalen denkbeelden als 'ware liefde' versterken. En mij lijkt het gewoon logisch dat je als jong iemand een nog idealistisch idee hebt over de liefde en het leven.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    xlufjoetoexx schreef:
    Als er sprake is van liefde, nee.

    Tempesta schreef:
    (...)
    Ik neem aan dat Twilight er bij wordt gehaald omdat dat soort verhalen denkbeelden als 'ware liefde' versterken. En mij lijkt het gewoon logisch dat je als jong iemand een nog idealistisch idee hebt over de liefde en het leven.


    Indeed! Tijd voor een dosis realisme met een informatieve strip van Cyanide en Happiness :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    xlufjoetoexx schreef:
    Als er sprake is van liefde, nee.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Biologist schreef:
    Als er liefde in het spel zit, mag dat best hoor.


    Ivar Oosterloo.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Dus als een 50 jarige en een 12 jarige sex hebben en verliefd zijn (zoals in lolita fso) is het niet erg?

    Hangt van het leeftijdsverschil af vind ik zelf.

    Als ze er zelf volledig achter haar keuze staat en er lol in heeft om met een oude bok het bed in te duiken, zal ik niet degene zijn die haar tegenhoudt. Maar ik denk ook dat als het iemand is die je kent, het de situatie helemaal veranderd, dan begin je er vanzelf op in te praten, omdat het in onze maatschappij nu eenmaal ongehoord is.

    Merwin schreef:
    Dat ligt eraan aan het leeftijdsverschil (24/12 of 19/17) en of het vrijwillig is of niet.


    Alis volat propriis.

    Mijn vriend is meerderjarig (18) en ik ben 15. Ik ga al anderhalf jaar met hem en seks is altijd vrijwillig en uit eigen wil gegaan. Dus nee, ik vind het in dat opzicht niet slecht.
    Een te groot leeftijdsverschil echter wel.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny