• De stelling van deze week luidt:
    Als een meerderjarige seks heeft met een minderjarige, is dat slecht

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wat de eerste reacties zeggen:
    -als het vrijwillig is
    -als het leeftijdsverschil niet té groot is
    -als men verliefd is
    dan vind ik het best wel kunnen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Waarom mogen mensen van bijvoorbeeld 16 en 18 van iedereen alleen sex hebben als ze verliefd zijn, maar niet puur voor de sex? (als in, ze vinden elkaar leuk en willen sex zonder er gelijk een vaste relatie en ware liefde aan te knopen) <_<

    Want een heleboel mensen zeggen dat 16-18 of 17-19 wel zou kunnen, als het 'ware liefde' is. En ik vraag me dus af, waarom word die 'ware liefde' erbij betrokken, en als een soort voorwaarde word gezien?


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Waarom mogen mensen van bijvoorbeeld 16 en 18 van iedereen alleen sex hebben als ze verliefd zijn, maar niet puur voor de sex? (als in, ze vinden elkaar leuk en willen sex zonder er gelijk een vaste relatie en ware liefde aan te knopen) <_<

    Want een heleboel mensen zeggen dat 16-18 of 17-19 wel zou kunnen, als het 'ware liefde' is. En ik vraag me dus af, waarom word die 'ware liefde' erbij betrokken, en als een soort voorwaarde word gezien?


    Omdat het dan makkelijker is om ervan uit te gaan dat het vrijwillig was en niet gedwongen. Als men namelijk doet, puur voor de lust bestaat er een kans dat de volwassene zijn of haar zin gaat door drijven en het dus niet meer vrijwillig gebeurt


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Omdat het dan makkelijker is om ervan uit te gaan dat het vrijwillig was en niet gedwongen. Als men namelijk doet, puur voor de lust bestaat er een kans dat de volwassene zijn of haar zin gaat door drijven en het dus niet meer vrijwillig gebeurt


    Pfff, en als de meerderjarige alleen maar beweert dat hij of zij verliefd is op de ander, dan is het nog steeds vrijwillig van beide kanten. En dat andere vind ik ook een kleeeiin beetje onzin. Bij sex om de sex gaat het om de sex. Ik zie niet helemaal in hoe het daarna plotseling onvrijwillig word.

    Ik vind dat gedoe met liefde altijd zo vaag <_< Als je iets uit liefde doet is alles goed. Maar dat is helemaal niet zo: Mijn zusje las laatst het boek lolita, en wat ik daaruit heb opgevangen is dat het gaat over een man en een jong meisje die verliefd op elkaar zijn, echt verliefd (en laten we gewoon ervan uit gaan dat dat mogelijk is, okay?) en ze hebben een relatie. Maakt het feit dat ze verliefd zijn het acceptabel dat een 13 jarig meisje en een man van middelbare leeftijd een relatie hebben, al dan niet met sex? Ik vind van niet.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Pfff, en als de meerderjarige alleen maar beweert dat hij of zij verliefd is op de ander, dan is het nog steeds vrijwillig van beide kanten. En dat andere vind ik ook een kleeeiin beetje onzin. Bij sex om de sex gaat het om de sex. Ik zie niet helemaal in hoe het daarna plotseling onvrijwillig word.

    Ik vind dat gedoe met liefde altijd zo vaag <_< Als je iets uit liefde doet is alles goed. Maar dat is helemaal niet zo: Mijn zusje las laatst het boek lolita, en wat ik daaruit heb opgevangen is dat het gaat over een man en een jong meisje die verliefd op elkaar zijn, echt verliefd (en laten we gewoon ervan uit gaan dat dat mogelijk is, okay?) en ze hebben een relatie. Maakt het feit dat ze verliefd zijn het acceptabel dat een 13 jarig meisje en een man van middelbare leeftijd een relatie hebben, al dan niet met sex? Ik vind van niet.


    Mensen vinden het nou eenmaal acceptabler als iets onder het mom van liefde gebeurt. Dat bedoelde ik en dat doordat het alleen maar voor de lust is, is het misschien moeilijker om grenzen aan te geven omdat degene waar je het doet niet echt kent.

    Dat probeerde ik uit te leggen. Daarnaast vind ik dat iedereen een relatie mag hebben met iemand die jonger of ouder dan hem of haar zelf is en het doen met elkaar. Het word pas slecht in mijn ogen als iemand word gedwongen om seks te hebben


    Physics is awesome

    Hoe groot het leeftijdsverschil en of het echt liefde is.


    Food.

    Merwin schreef:
    Dat ligt eraan aan het leeftijdsverschil (24/12 of 19/17) en of het vrijwillig is of niet.


    en als er liefde in het spel is, niet


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Merwin schreef:
    Dat ligt eraan aan het leeftijdsverschil (24/12 of 19/17) en of het vrijwillig is of niet.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Niet per se, hangt af van het leeftijdsverschil en of het aan beide kanten gewillig is en of er liefde is.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Geen problemen mee, maar dat zou ook een beetje raar zijn want mijn vriend is meerderjarig en ik niet (Kevin is 20, ik 17). Dus dan zou ik mijn relatie ook verkeerd vinden. (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Als het vrijwillig is, is het niet slecht nee.

    Hangt van de leeftijd af


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    Hangt er vanaf.. Mischien zijn ze wel hopeloos verlieft..
    Ik zou niet zomaar het bed in duiken met een 50 jaar oude man...


    Don't be like the rest of them, darling

    als het vrijwillig is niet
    zo niet ( incest) dat wel


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    AngelsFate schreef:
    als het vrijwillig is niet
    zo niet ( incest) dat wel

    incest is toch onder familieleden? (cat)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.