• De stelling van deze week luidt:
    Als een meerderjarige seks heeft met een minderjarige, is dat slecht

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Als ze beiden willen, dan niet.


    Olive

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Dus als een 50 jarige en een 12 jarige sex hebben en verliefd zijn (zoals in lolita fso) is het niet erg?

    Hangt van het leeftijdsverschil af vind ik zelf.


    Het feit dat een 12 jarige sowieso al seks heeft vind ik niet kunnen. En daarbij zo jong en zo oud kunnen niet echt van elkaar houden, het is dan meer vader/dochter of moeder/zoon gevoelens.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Merwin schreef:
    Dat ligt eraan aan het leeftijdsverschil (24/12 of 19/17) en of het vrijwillig is of niet.


    Tell me about it, stud.

    Merwin schreef:
    Dat ligt eraan aan het leeftijdsverschil (24/12 of 19/17) en of het vrijwillig is of niet.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ligt eraan hoe groot het verschil is (bijv. 17 en 18 of 12 en 50) en of het vrijwillig is


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

    xlufjoetoexx schreef:
    Als er sprake is van liefde, nee.


    The sun will rise and we will try again.

    xlufjoetoexx schreef:
    Als er sprake is van liefde, nee.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    als er geen foute bedoelingen zijn en het gaat compleet vrijwillig dan nee.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Dat verschilt per situatie. Uiteraard speelt het leeftijdsverschil mee en de motieven voor het hebben van seks. Als het uit liefde gebeurt en beide personen er volledig achter staan, lijkt het me geen probleem.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    xlufjoetoexx schreef:
    Als er sprake is van liefde, nee.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    xlufjoetoexx schreef:
    Als er sprake is van liefde, nee.


    And you made me love a little less.

    Ik ben oneens, al zijn er ook extreme gevallen waarin het uitloopt op iets totaal anders: verkrachting. Of in de gevallen dat de jongere zwakbegaafd is en niet beter weet.
    Ik heb geen problemen als een tiener iets heeft met iemand van 18-20, maar als het dan véél ouder wordt (lees: 35, 45, 55), krijg ik toch zo mijn twijfels en ik zou dan toch even kijken of er niet iets verkeerd zit in het hoofd van de oudere.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Nadal schreef:
    (...)

    Het feit dat een 12 jarige sowieso al seks heeft vind ik niet kunnen. En daarbij zo jong en zo oud kunnen niet echt van elkaar houden, het is dan meer vader/dochter of moeder/zoon gevoelens.


    ORLY?

    Dus je kunt niet verliefd zijn als er een te groot leeftijdsverschil is? Of is het dat er een te jong is?
    Heb je per definitie, als het wat voor soort gevoelens dan ook zijn, vader/moeder gevoelens voor jonge kinderen als je ook maar iets voor ze voelt? Je kan geen vrienden of vijanden met ze zijn?

    De mensjes hier zijn zo afschuwelijk naief. Liefde maakt alles goed *kotst*


    quidquid excusatio prandium pro

    Endure schreef:
    (...)

    Eh bah ja.
    Zelfs al ben je 'verliefd', maar het leeftijdsverschil is erg groot, dan vind ik het nog slecht. Die oudere moet dan kunnen bedenken dat het ongehoord is.

    Ik vind het trouwens ook raar als mensen van in de 20 met van die oude bokken gaan, zie het wel eens op TV. En dan zijn ze niet eens minderjarig, maar dan denk ik vaak; Kom op, hij had je vader kunnen zijn -facepalm-


    Wat dacht je van al die one direction fans die helemaal gingen flippen omdat een van hun idolen met wie ze zelf sex willen hebben een relatie kreeg met een oudere vrouw. Plotseling was het niet liefde die alles overwon, mar dan kon het gewoon niet omdat het leeftijdsverschil te groot was D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Hangt van het leeftijdsverschil en de motieven van beide personen af.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.