• Van de 1178 plaatsen in de reddingssloepen werden slechts 823 benut (waarbij ook nog eens komt dat sommige mensen overleden in de sloepen). Uiteindelijk zouden in totaal 705 mensen de ramp overleven. Ondanks de capaciteit van gemiddeld 65 passagiers per sloep werden enkele sloepen maar voor de helft bezet. Het meest controversieel was bakboordsloep 1, goed voor 40 plaatsen: hij werd met slechts 12 personen te water gelaten. 1522 van de 2223 passagiers en bemanningsleden kwamen om het leven.


    Op woensdag 10 April 1912 vertrekt de Titanic vanaf de haven: Southampton, om aan zijn Reis naar New-York te beginnen, ook Lynda Luce Britane en Eric Butonck gaan aan boort.


    Lynda is 19 jaar als ze aan boort gaat van de RMS Titanic. ze is gewend haar geheimen te verbergen achter juwelen en manieren, maar op de zee word al snel duidelijk dat dat niet langer mogelijk is. Zal ze haar geheim bewaren, of zal die ten onder gaan in het koude zeewater?

    Eric Butonck is 21 jaar als hij aan boort gaat van de RMS Titanic. Hij is niet rijk, maar wel knap en uitzonderlijk slim. Eric ontmoet de rijke Lynda en is op slag verliefd, maar al snel blijkt dat ze geheimen heeft die nooit aan het licht mogen komen.


    Dit verhaal gaat over twee totaal verschillende mensen, met totaal verschillende levens, maar hun levens zullen toch onlosmakelijk met elkaar verbonden komen te staan.

    Zal hun liefde overwinnen, of zullen ze voor altijd verdwijnen is het koude water van de Oceaan?



    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Dus het is een soort van Titanic maar dan met andere namen?


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Het is eigenlijk enorm verleidelijk om een verhaal over de Wilhelm Gustloff te schrijven, een scheepsramp met veel meer doden dan de Titanic, maar waar heel veel mensen niet van gehoord hebben.
    Okay, dat was offtopic, maar ik dacht er even aan :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind dit erg triest en je weet goed genoeg waarom.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:48 ]


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Uneventful schreef:
    Dus het is een soort van Titanic maar dan met andere namen?


    niet helemaal, het gaat vooral om het geheim van Lynda. En ik heb de film titanic sowieso voor het laatst gezien toen ik 6 was dus de film naschrijven gaat nogal moeilijk hé?
    Btw: weet iemand waarom Titanic me zo boeit? ik zag 1 keer terug de trailer en nu kan ik alleen nog aan die boot denken. o.o


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:39 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:48 ]


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Het doet me ergens ook wel denken aan het verhaal van Erin en de titanic vind ik nu ook niet echt zo interessant. Sorry, maar ik ga het niet lezen.

    Ik wil je niet beschuldigen van plagiaat of hoe je het ook wilt noemen, maar vindt je zelf niet dat een plaatje van Katherine nemen niet een beetje stelen? Jouw en Errin's verhaal gaan over hetzelfde onderwerp en dan neem je nog dezelfde persoon (plaatje) als hoofdpersonage. Als je wilt dat mensen niet denken dat je het verhaal van Errin gestolen hebt zou ik als ik jou was toch iemand anders nemen.
    Je andere verhaal idem dito, dat is bijna een kopie van Errin's verhaal.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:53 ]


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Het doet me ergens ook wel denken aan het verhaal van Erin en de titanic vind ik nu ook niet echt zo interessant. Sorry, maar ik ga het niet lezen.

    dat geeft niet, ik heb even gekeken en het lijkt inderdaad ook wel een beetje, maar daarom ga ik niet het hele verhaal verwijderen, wie het wil lezen leest het, en anders niet. zo simpel vind ik het! en ik word niet boos als iemand het niet leest.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2012 - 12:50 ]


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    ButterflyElf schreef:
    (...)
    dat geeft niet, ik heb even gekeken en het lijkt inderdaad ook wel een beetje, maar daarom ga ik niet het hele verhaal verwijderen, wie het wil lezen leest het, en anders niet. zo simpel vind ik het! en ik word niet boos als iemand het niet leest.

    Heb mijn reactie nog aangepast.


    comfort in c h a o s

    Goh, je hoeft hierom toch geen drama te maken. Er zijn zoveel look-a-like verhalen. Die fanfics bijvoorbeeld hebben toch ook allemaal dezelfde verhaallijnen?

    En nu met laatst de Titanic in het nieuws zijn er wel meerdere mensen die er terug interesse over hebben. Dus zo vreemd is het niet dat er ineens meerdere Titanic verhalen zijn.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Austen schreef:
    Het doet me ergens ook wel denken aan het verhaal van Erin en de titanic vind ik nu ook niet echt zo interessant. Sorry, maar ik ga het niet lezen.

    Ik wil je niet beschuldigen van plagiaat of hoe je het ook wilt noemen, maar vindt je zelf niet dat een plaatje van Katherine nemen niet een beetje stelen? Jouw en Errin's verhaal gaan over hetzelfde onderwerp en dan neem je nog dezelfde persoon (plaatje) als hoofdpersonage. Als je wilt dat mensen niet denken dat je het verhaal van Errin gestolen hebt zou ik als ik jou was toch iemand anders nemen.


    ja idd, het plaatje is van Katherine, maar dat komt niet door dat verhaal, mag ik ook fan zijn van the Vampire Diaries?
    daarbij vind ik wel dat je gelijk hebt, het lijkt inderdaad erg veel en ik ebn van plan het aan te passen, er is dan wel 1 probleem waar ik mee zit. de cover gemaakt door brokenwingx, ze heeft hem voor mij gemaakt toen ze nog teardroprain heette (om alleen even aan te geven dat het dus echt niet gestolen is want dat is al een tijd geleden) daar staat ze ook in als Katherine en ik vind het zo vervelend om dan te moeten vragen of ze het wil aanpassen, vooral omdat het al een tijdje terug is dat we gesproken hebben.

    daarbij wil ik ook nog even zeggen dat ik vind dat Scandal wel gelijk heeft. ik ga verder niet in op dat plagiaat gedeelte want ik heb dit verhaal al geschreven in word vanaf het moment dat ik bij brokenwingx vroeg om er een cover mee te maken. o, ik lees net dat je me niet beschuldigt van Plagiaat, sorry ik lees in steekwoorden. in ieder geval. ik ga verder geen probleem er meer van maken. het is zoals het is en daar moet iedereen het maar gewoon mee doen oke? ik heb ook al gezecht tegen Errin dat ik er verder geen problemen van wil maken. ik hoop dat ik nu alles voor de mensen die ook vinden dat het teveel op Errins verhaal lijtk heb uitgelegd.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Scandal schreef:
    Goh, je hoeft hierom toch geen drama te maken. Er zijn zoveel look-a-like verhalen. Die fanfics bijvoorbeeld hebben toch ook allemaal dezelfde verhaallijnen?

    En nu met laatst de Titanic in het nieuws zijn er wel meerdere mensen die er terug interesse over hebben. Dus zo vreemd is het niet dat er ineens meerdere Titanic verhalen zijn.


    dankje voor je commentaar, ben ik het mee eens


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    ButterflyElf schreef:
    (...)

    dankje voor je commentaar, ben ik het mee eens

    Met dat drama-gedoe bedoelde ik niet alleen Errin hé? Ik weet niet of je dat door had. Het is trouwens ook niet slecht bedoeld. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Met dat drama-gedoe bedoelde ik niet alleen Errin hé? Ik weet niet of je dat door had. Het is trouwens ook niet slecht bedoeld. ^^


    nee ik weet dat je ook mij bedoelt, maar dan alsnog ben ik het er wel mee eens. :P


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.