• 7 maart was mijn opa jarig en hij vierde het vandaag. Ik was deze keer eens dicht bij hem gaan zitten.
    6 jaar geleden is mijn oma overleden en toen had mijn opa het best wel moeilijk. Hij zat in een kritieke toestand en iedereen zei dat het waarschijnlijk nog maar twee jaar zou duren voor hem.
    Maar hij heeft zichzelf er gewoon overheen gezet en vandaag merkte ik hoe vol leven hij nog was. Hij praatte gewoon gezellog overal mee en hij had de hele tijd nog steeds zijn glimlach op zijn mond. En dat vind ik.nogal knap voor iemand die al 89 is!
    Maar ik vind hem ook gewoon lief. Ik ben nooit echt close met mijn opa geweest, omdat hij bij Enschede woont en wij in hartje Brabant.
    Wat het eigenlijk nog het speciaalst maakt, is dat hij de 'oudste' van onze familie en ik de 'jongste' (ik heb een achternichtje dochtertje van mijn nicht, maar die is aangetrouwd).
    Ik weet niet hoe, maar ik vind het gewoon een lieve man, die volgens mij vreselijk veel van zijn familie houdt.

    Sorry, maar ik moest dit even kwijt.
    Wie heeft ook zo'n lieve/sterke opa?

    Edit: Ik wist dat ik nog een foto had met mij als klein meisje met mijn opa, en ik vond dit wel leuk om hier neer te zetten ;]:


    Ik was hier iets van drie ofzo ;]

    [ bericht aangepast op 11 maart 2012 - 19:36 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik wou dat ik mijn opa nog had (:
    Hij is overleden en met hem had ik de sterkste band. Met mijn andere opa heb ik dat niet echt


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik kon net eventjes niet reageren, want ik zat in de auto en was een beetje misselijk.
    Maar ik zie dat (bijna) iedereen wel één lieve opa heeft (gehad).
    Over mijn andere opa:
    Door wat problemen in mijn moeders gezin had ze niet veel contact met hem; tot de laatste paar jaren, omdat hij nu dement is en bijna niets meer weet van zijn verleden.
    Ik heb hem nog nooit gezien, ik weet niet waarom, maar op de één of andere heb ik niet de behoefte om hem te leren kennen. Begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon iets, tja. Ik weet het eigenlijk niet ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Al mijn opa's en oma's zijn overleden...
    Mijn opa's heb ik allebei maar 4 jaar gekend, ik kan dus ook niet veel meer van ze herinneren omdat ik zo jong was, mijn oma's zijn vorig jaar en 2 jaar geleden overleden.


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    Ik vind allebei mijn opa's heel erg lief.
    Mijn ene opa is nu 70 jaar, maar doet nog heel veel bij ons in huis en doet heel veel voor mijn moeder. En hij geeft gewoon heel erg om ons en ik om hem (:
    En mijn andere opa vind ik ook heel lief, alleen daar heb ik toch een iets minder sterke band mee..


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Mijn opa heeft twee openhartoperaties gehad en heeft nog steeds een slecht hart, maar hij is nog super gezond en wordt steeds liever. (:


    Destroy what destroys you.

    Colorblind schreef:
    De mijne zijn allebei dood. Ik heb geen opa's meer, dus. Maar ik ben wel trots op ze. <3


    Full of envy behind that anonymous mask

    Ik ken maar een opa.
    En dat is een hele lieve man, hij betaalt zoveel voor ons. Puur omdat hij het belangrijker vindt dat wij het goed hebben, dan dat hij met mijn oma op vakantie kan gaan. En ik heb een enorm goede band met mijn opa en oma c:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    ik heb geen opa's meer. de ene stief iets van 10 jaar voordat ik geboren werdt, en de andere was alcoholist en is 5 jaar geleden overleden.


    I am the master of my fate, I am the captain of my soul

    Mijn opa langs mijn vaders kant is doodgegaan, nog voor ik geboren was. Oorlog ofzo, weet ik veel.
    En die van mijn moederskant is een tijdje geleden gestorven aan kanker.
    Maar ik hield van ze (:


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan met mijn oma. Ze is inmiddels 71, valt dan nog mee in vergelijking met jouw opa, maar ze heeft eigenlijk 2 versleten heupen en ze werkt nog elke dag samen met mijn ooms op de boerderij waarvoor ik haar echt bewonder. Ze heeft het er ook moeilijk mee gehad toen mijn opa stierf, maar als ze erover terugpraat zie ik nog altijd een glimlach op haar gezicht verschijnen, wat me goed doet. Ik kan echt zien dat mn opa de echte ware van haar is geweest.
    Ook al woont ze vlak naast mn ooms en hun gezinnen, ze woont wel 'alleen' en is daardoor nog wel eens eenzaam en dat vind ik dan gewoon echt weer zielig. Daarom kom ik weleens langs en als ik het zo aan haar merk is ze daar enorm blij mee.

    Zo, dat moest er even uit.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Bond schreef:
    Ik kon net eventjes niet reageren, want ik zat in de auto en was een beetje misselijk.
    Maar ik zie dat (bijna) iedereen wel één lieve opa heeft (gehad).
    Over mijn andere opa:
    Door wat problemen in mijn moeders gezin had ze niet veel contact met hem; tot de laatste paar jaren, omdat hij nu dement is en bijna niets meer weet van zijn verleden.
    Ik heb hem nog nooit gezien, ik weet niet waarom, maar op de één of andere heb ik niet de behoefte om hem te leren kennen. Begrijp me niet verkeerd, maar het is gewoon iets, tja. Ik weet het eigenlijk niet ;]


    Ik snap wel waarom je hem niet meer wil leren kennen. Je zult nooit een beeld krijgen van hoe hij was en is nu een hele andere persoon. Maar toch, sterkte met je opa! [:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Jij was echt een schattig meisje (:
    Maar ik heb allebei mijn opa's en oma's nog. Ik vind het altijd wel cool dat ik van de hele familie als eerste jarig ben en mijn ene opa als laatste (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Don't have one.
    Een heb ik nooit gekend en de andere is in 2003 overleden.


    26 - 02 - '16

    Chandler schreef:
    (...)

    Ik snap wel waarom je hem niet meer wil leren kennen. Je zult nooit een beeld krijgen van hoe hij was en is nu een hele andere persoon. Maar toch, sterkte met je opa! [:

    Ja zoiets. Ik weet eigenlijk gewoon niet waarom, maar hoef hem gewoon niet te kennen. Het kan misschien ook komen door het verleden van mijn moeder, maar dat is nogal ingewikkeld en dat ga ik niet hier neerzetten ;]

    Dankje! <3


    Deep inside, I've never felt alive

    ColouredWind schreef:
    Jij was echt een schattig meisje (:
    Maar ik heb allebei mijn opa's en oma's nog. Ik vind het altijd wel cool dat ik van de hele familie als eerste jarig ben en mijn ene opa als laatste (:


    Hihi, dit is nog niet eens zó'n duidelijke foto.
    Ik ben volgens mij ook als eerste jarig van de familie, bedenk ik me opeens (cat).


    Deep inside, I've never felt alive