• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Madeline Claire Prec - Kind
    'Waar woon je eigenlijk als je ouders er niet meer zijn?' Vroeg ze plots. Ik voelde dat ik blosjes op mijn wangen kreeg. 'In dit huis voor je. Het is niet super groot, maar groot genoeg voor mij alleen. Amy - Lee woont naast mij ze zorgt voor me, maar de is een militaire. Dus meestal ben ik slleen en het meest ben ikdus ook buiten.' Zeg ik dan maar. Ik loop naast haar naar het ziekenhuis en zie dat de deuren voor ons open gaan. Ik loop naar binnen en je voelt dat de airconditioning aanstond. 'Zo waar moeten we heen?' Vroeg ik toen.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Marilynn 'Mary' Leah Roux

    Lichtelijk geïrriteerd liep ik het dorpje van de zessers weer in. Mensen die rondliepen duwde ik koudjes aan de kant, en ik liep door naar een meertje vlak achter de hutjes. Hier kwam ik vaak als ik even alleen wou zijn, of gewoon om de rust op te zoeken en na te denken. Ik plofte in het gras en leunde met mijn kin op mijn knieën. Vannacht was het weer tijd om te spioneren, vermoedde ik.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Als je overdag alleen bent, moet je maar wat vaker bij mij komen in het ziekenhuis, oké? Dat is gezelliger, volg me maar,' zei ik bemoedigend, ik voerde een code in en de deur schoof vlotjes open. Het duurde maar een minuutje voor ik alles had wat ik nodig had. Met het materiaal, het meisje en een gewonde dino liep ik naar Michiels lab. Deze herkende mijn vingerafdrukken, daar had mijn broer op gestaan, een compleet veilig lab, alsof er iets belangrijks in gebreurde...
    Het duurde niet lang voor ik de harde schubben gehecht had, het diertje had ik op een stok doen bijten, want ik was bang om het te veel te verdoven.
    'Zo, nu gaat hij nog even manken, maar daarna gaat hij zich beter voelen en weer gewoon kunnen rennen!' zei ik glunderend, mijn eerste operatie op een dino was goed verlopen, ik had zelfs geen beetwonden, alleen een paar krassen op mijn onderarmen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Mason Daniels - Trainer

    "Blijven vechten tot ik terug ben." Beval ik de leerlingen. "Jason, jij neemt de leiding."
    De jongeman knikte en ging op de plek staan waar ik zojuist stond terwijl ik me omdraaide en opzoek ging naar Marilynn voor een strategie te bespreken.
    Ik zocht op verschillende mogelijke plaatsen waar ik ze vaak vond, maar toen ik haar niet kon vinden, had ik een vermoeden dat ze even alleen wilde zijn.
    Met mijn gitaar in mijn hand liep ik naar mijn boomhut, klauterde omhoog en ging op het balkon staan.
    "Mary, kan je even komen als je klaar bent met denken?" Riep ik over de vlakte. "Ik weet dat je me hoort."


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nathan

    'En je vind dat erg?' Sprak ik grijnzend. Er kwam zowaar iets flirterigs over mijn lippen en ik was niet gaan blozen óf hyperventileren. Een nieuw record.


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Marilynn 'Mary' Leah Roux

    ''Mary, kan je even komen als je klaar bent met denken?'' hoorde ik de stem van Mason, heel vaag uit de verte komen. Ik grinnikte even. Ik bleef nog een paar minuten zitten, genietend van het zonnetje en de stilte, en rekte me toen uit. Langzaam stond ik op en sjokte naar Mason' zijn boomhut, en zag hem op het balkonnetje staan. ''Wat is er?'' vroeg ik, en nam plaats op de rand van het balkon.

    [pfff hoe heet dat ook al weer :'D]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Madeline Claire Prec - Kind
    'Zo, nu gaat hij nog even manken, maar daarna gaat hij zich beter voelen en weer gewoon kunnen rennen!' Zei ze glunderend. Ik glimlach en Bekeek Jay. 'Worden Stegosaurussen groot?' Vroeg ik toen zacht. Voordat ik deze daad vericht had wist ik niet eens of ik plek had. Ik kon hem natuurlijk in de ruimte die ik onder mijn huishet gegraven wel met een schep en ondersteund met houten balken langs ze kant. Ja ikwas jong, maar mijn IQ was vrij hoog. Ik glimlachte vriendelijk naar haar.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Katherine Adrian - Dochter commandant

    "Eigenlijk wel ja." Lachend trok ik mijn neus een beetje op. "Je bent een leuke knul en het zou jammer zijn als we van elkaar zouden vervreemden."
    Zijn flirterige trekje was me absoluut niet ontgaan, dus deed ik er nog een schepje bovenop gewoon om hem wat uit te dagen.
    "Tenslotte zou het een schande zijn als ik schattige jongens laten gaan."


    Mason Daniels - Trainer

    "Ik wilde wat bespreken met jou." Zei ik met een glimlach. "Maar niet hier, niet iedereen moet het weten."
    Ik draaide me om en gebaarde dat Marilynn me moest volgen en wandelde op mijn gemakje de boomhut in.
    Wanneer ze binnenkwam, sloot ik de deur achter haar en nam plaats achter mijn houten bureau.
    "Het gaat over het spioneren." Begon ik. "Ik wil een nieuwe strategie uitproberen."


    [Schatjes ik moet nu gaan maar ben rond 22uur terug thuis.]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Marilynn 'Mary' Leah Roux

    Ik volgde Mason zijn boomhut in, en leunde tegen de houten muur. ''Het gaat over het spioneren'' zei hij. ''Ik wil een nieuwe strategie uitproberen'' Onbewust begon ik te grijnzen. Ik was wel wat toe aan iets nieuws.. Ik knikte ''Ik luister''

    [beetje kort, haha :3]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Proprius schreef:
    Jarmo

    "Maar alleen als je het aan niemand verklapt. Al denk ik wel dat ons geheim veilig is bij meneer tor, als je hem nog vindt. Zal ik nog even helpen zoeken? Ik heb misschien nog wel een half uurtje, mijn baas begrijpt het wel." BLij knik ik en stop het potlood in mijn zak. 'Hij is zo groot en hij heeft echt heel veel poten.' Leg ik uit en hou mijn vingers uit elkaar om aan te geven hoe groot Meneer Tor is. 'Kom!' Ik trek Payton aan zijn hand mee naar de struiken waar hij voor het laatste was.

    Peyton

    Jarmo knikt enthousiast.
    "Hij is zo groot en hij heeft echt heel veel poten. Kom!"
    Ik laat me door de kleine meesleuren naar een hoop struiken en help hem zoeken. Ik kan niet anders dan even grinniken. Zie me hier staan, ik heb voor architect gestudeerd en sta tussen de planten te zoeken naar de tor van een klein jongetje dat zichzelf tot mijn beste vriend verklaard heeft. Mijn moeder zou vast heel trots op me zijn, mocht ze me zo kunnen zien. Plots zie ik een klein beestje kruipen. Voorzichtig neem ik het in mijn hand en ga op mijn hurken zitten.
    "Is dit je vriendje?" vraag ik aan Jarmo.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Jarmo

    "Is dit je vriendje?" Vraagt Payton. Ik draai me om en neem de tor van hem over. Ik trek een serieus gezicht. 'Payton nu geloof ik écht dat je een superheld bent want DIT is Meneer Tor.' Ik lach nu en kijk naar de tor. Mijn twee beste vrienden bij elkaar hoe leuk was dat! 'Is Meneer Tor ook jou beste vriend?' Vraag ik hem dan.

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Ze worden niet heel erg groot, maar waar wil je hem houden? We kunnen anders wel een stukje jungle afsluiten,' zei ik bedachtzaam, we konden hem niet meteen weer vrij laten lopen, dan zouden de hechtingen weer opengaan...
    Ik nam een stukje van een goed werkend project dat enorm veel ruimte in begon te nemen en voerde het aan Jayden, hij at het meteen op, ik maakte een kleine notitie in mijn zakcomputer.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Peyton

    Even vrees ik dat ik het verkeerde beestje in mijn handen heb omdat hij zo serieus kijkt terwijl hij het aanneemt.
    "Peyton nu geloof ik écht dat je een superheld bent want DIT is Meneer Tor. Is Meneer Tor ook jou beste vriend?" vraagt hij dan.
    "Als meneer Tor dat wil, dan is het best voor mij. Je zult het hem even moeten vragen want ik heb namelijk wel een zwakte, ik spreek geen insectentaal," zeg ik met een beteuterd gezicht.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Madeline claire Prec - kind
    Ik kijk op de kaarten en grinnik even. 'Zijn hoofd word evengroot als en volwassenman. En dan heeft hij ook nog van die stekelachtige dingen, maar als we dat vragen wordt ik gesnapt en straffen ze me misschien imdat ik niet uit het hek mag of nkg erger ze sluiten me op zodat ik Rino niet meer kan zien.' Zeg ik triest. Mijn ogen blonken even van het idee dat tranen in mijn kgen maakte


    I'm finally back, Finally after a Year break