• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.



    • Rollen •


    •Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

    - Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

    - HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

    - Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19



    •Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

    - Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

    - Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24


    -Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

    •Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

    - Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

    - Maitresse --> Mason Daniels - 30



    Regels:

    - 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.



    Het rollentopic

    Bedankt Griphook voor de prachtige cover

    En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Vanessa

    "Ik heb je nog nooit eerder gezien. Ziet er geweldig uit." Ik glimlach dankbaar. 'Ja het is de winkel van mijn moeder maar ik werk er ook we zijn hier net komen wonen. Mijn ouders, mijn broertje en ik.' Ik steek mijn hand uit. 'Mijn naam is trouwens Vanessa.'

    Mallory Tracy
    Ze stak haar hand uit. 'Mijn naam is trouwens Vanessa.' zei ze. Ik pakt hem aan en stelde mezelf ook voor. "Mallory. Ik werk op de akkers." Ik keek nog eens rond. "Volgens mij heb ik jou broertje net achtergelaten bij Peyton." lachte ik. "Klein, schattig jongetje. Zijn beste vriend was een tor."


    Your make-up is terrible

    Teddy White - Botaniste
    Na Nathan een van mijn dodelijkste blikken te hebben toegeworpen open ik een leeg document.
    'Oke, ik kan gelijk de informatie in mijn encyclopedie zetten.' Zeg ik. Ik pak een reageerbuis om nog wat verschillende monsters te nemen en het plantje te testen op giftigheid.
    'Waar heb je hem eigenlijk gevonden?' Vroeg Nathan.
    'Bij de waterval. Ik hoop er meer te vinden zodat ik kan bestuderen hoe ze in het wild leven, hoe ze groeien, hoe ze voortplanten,' Voor ik het wist somde ik weer een waslijst aan dingen op die ik moest weten. Nou ja, mijn enthousiasme werd zeer gewaardeerd, vooral in het begin, omdat iemand alle planten in kaart moest brengen. Ik was blij dat Nathan me af en toe kon helpen.


    Cookies!

    Vanessa

    "Klein, schattig jongetje. Zijn beste vriend was een tor." Ik schiet in de lach. Dat klonk inderdaad als Jarmo. 'Dat zou Jarmo wel eens kunnen zijn. Hij heeft jullie toch niet lastig gevallen he? Hij kan soms zo opdringerig zijn naar mensen die hij niet eens kent.' Ik schud lachend mijn hoofd.

    Mallory Tracy

    Ik knikte gelijk. "Ja, dat is hem. Ik was zijn naam even vergeten, hij had zich wel voorgesteld." vertel ik haar. "Maar hij was niet opdringerig hoor, hij zocht gewoon naar zijn tor." Ik loop even door het winkeltje om de kleding te bekijken. Mijn smaak was moeilijk te vinden, zeker met de weinige aanbod hier. Gelukkig had ik veel kleding meegenomen, maar zo af en toe moest er toch iets vervangen worden.


    Your make-up is terrible

    Nathan

    Grijnzend hief ik mijn hand op. 'Ik begrijp het, Ted. Je wilt hem graag onderzoeken.' Haar enthousiasme maakte me aan het lachen. Ik pakte het plantje nog eens beet en bekeek het van alle kanten. 'Geen doorns, vrij kleverige felgroene bladeren...' Somde ik op, terwijl ik het plantje in ieder detail natekende op mijn schetsblok. 'Misschien weet de rest er meer van.'


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    [Moet eten.]


    If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

    Katherine Adrian - Dochter commandant

    Na nog een tijdje bij de dino gezeten te hebben, nam ik hem voorzichtig op, deed hem weer in zijn kooi en zette het slot er weer netjes op.
    Ik verliet mijn labo en sloot de deur achter me zodat niemand naar binnen kon.
    Neuriënd liep ik naar de kroeg waar zou optreden zodat ik me alvast samen met mijn achtergrondzangeressen kon klaarmaken voor de show.
    Nadat ik de barman vriendelijk had begroet, liep ik achter het podiumpje naar de kleedkamers waar ik Lynn en Sarah, mijn achtergrondzangeressen aantrof.
    Ze hadden hun uniform al aan en keken me afwachtend aan.
    "Sorry dat ik wat later ben." Glimlachte ik beschaamd. "Ik werd opgehouden."
    Snel kleedde ik me om in het witte uniform van de luchtmacht, krulde mijn haren en stak ze netjes achteruit.
    Vanuit de kroeg hoorde ik hoe de barman ons nummer aankondigde, dus gingen we één voor één het podium op.
    Lynn kwam als eerste, dan ik om gevolgd te worden door Sara.
    De drie microfoons stonden netjes op een rijtje terwijl ik enkele mensen opgewekt hoorde juichen.
    Met een opgetogen glimlach stond ik aan de middelste microfoon en terwijl de muziek begon te spelen, zongen we ons liedje dat werd begeleid door de mannelijke tonen van de barman.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Amy - Lee Jennis
    De T-Rex was eindelijk weg en ik laat me langzaam zakken op de grond. Ik kom op iets zachts, maar het was niet de grond dus besloot ik onder me te kijken. Een langnek zoals ik ze noemde. Daar stond ik op. Ik hield net een gil binnen en gleed van zijn rug af. Net een glijbaan van vroeger. Ik zocht naar andere levensvormen, maar helaas. Ik bleef maar doorlopen tot ik iemand zag. Eigelijk kon ik wel naar huis.
    [Kort -__-]

    Madeline Claire Prec
    'Hey Maddy, wat is dat?' vroeg ze vriendelijk, Ze prutse aan mijn handen zodat het arme dier tevoorschijn kwam. Ik sloeg weer beschermend mijn armojes om hem heen. Vooral toen ze achteruit sprom 'Wat is er met hem gebeurd? Heeft hij pijn? Mag ik hem verzorgen?' Vroeg ze waarna haar uitdrukking weer mild werd. 'Nee, Ze was gewond en werd aangevallen en ik zat op Rino die ze wegjoeg. Ze hadden zijn moeder vermoord en hij was net uit het ei.' Zei ik zacht. Ik hield beschermend mijn armen om hem heen. 'Ik noem hem Jayden naar mijn tweelingbroertje die dood geboren was.' Zei ik resoluut terwijl ik me weer op de vrouw richtte.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Dat is heel lief van je Maddy, het spijt me van je broertje. Maar je moet dit diertje naar het ziekenhuis brengen om het te laten genezen, daarna kan hij terug gaan naar huis, oké?' probeerde ik het meisje over te halen. Ik bekeek het diertje eens beter, de wonde was ernstig, maar wel te genezen met de nieuwste technologie.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec ~ Kind
    'Nee.' Zei ik standvastig. 'Jayden is van mij.' Zei ik waarna ik naar huis rende. Of naar de ton. Eerst verband dat wel. Ok rende zo snel als ik kon en opende de deur. Ik greep een wit shirtje wat ik ook goed vond en klom door mijn raam ik rende weer naar de ton ik wist niet of het meisje nog achter me aan zag en duwde de ton omver. Ik dook erin en kroom omhoog. De tunnel die ik gegraven had was breed en makkelijk omdoorheen te kruipen. Ik kroop omhoog en ik zag hoe de natuur weer om me heen stond. Ik liep rustig het woud weer in. Ik floot door mijn vingers n realiseerde me dat dat meisje me kon pakken, maar rino was toch dichterbij hoopte ik.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Aprilynne Stone, verpleegster

    Ik rende het meisje achterna, niemand hoefde te zien dat ze met een dino in Terra Nova rondliep. Ik moest uiteindelijk door een veel te kleine, onhandig verstopte tunnen kruipen, gelukkig had ik handige kleding aan...
    Ik kwam uit buiten Terra Nova in de wildernis, ik moest hier toch nog zijn, dus kon ik net zo goed eerst naar Maddy zoeken en dan een tijdje blijven. Mason zou hier in de buurt wel bezig zijn met een training, dus ik had een hoop te doen hier, die tunnen zou ik nog gebruiken...
    'Madeline? Ik wil hem echt niet afnemen hoor, ik verzorg hem, jij blijft bij ons en dan mag je hem terughebben!' beloofde ik haar, ze kon niet ver zijn, dus ze zou me vast wel horen. Terwijl ik haar naam riep zakte ik neer en bestudeerde een plan, ik graafde hem uit en nam hem mee, die kende ik nog niet...
    'Maddy? Kom eens hier? Ik beloof dat ik hem niet van je afneem!'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec
    Ik zet Jayden op de grond en scheur met een beetje moeite mijn meegenomen shjit door de helft. Ik bind hem om het arme dier zijn pootje en til hem dan weer op. 'Maddy? Kom eens hier? Ik beloof dat ik hem niet van je afneem!' Hoor ik plots. Ik zie Rino naast me verschijnen. Ik klim op zijn rug en we lopen samen, nou Rino liep eerder ik zat, naar de vrouw toe. 'Sorry. Kijk dit is Rino mijn beste vriend.' Zei ik toen vrolijk. 'Wil je ook een ritje?' Vroeg ik vriendelijk. 'Ik weet over Pelgrim groep 6, maar Rino heeft een erg sterke huid kogels komen er niet zomaar doorheen. Dat komt omdat ik een drankje gestolen had en aan hem had gegeven.' Zei ik opbiechtend. Ik gleed van Rino's rug die een lik langs mijn schouder en wang gaf waardoor ik giechelde. 'Sorry dat ik zo Hysterisch deed.' Verontschuldig ik me nog eens.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    Aprilynne Stone, verpleegster

    'Dat is niet erg hoor, ik zou hem ook niet kwijt willen! Eigenlijk wil ik wel even mee als ik mag, ik ben op zoek naar een bepaalde plant, misschien kan Rino hem vinden, daarna nemen we Jayden weer mee naar het ziekenhuis, oké?' vroeg ik haar, ik merkte maar niets op over gestolen drankjes, maar ik hoopte dat niemand het miste...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Madeline Claire Prec ~ Kind
    'Dat is niet erg hoor, ik zou hem ook niet kwijt willen! Eigenlijk wil ik wel even mee als ik mag, ik ben op zoek naar een bepaalde plant, misschien kan Rino hem vinden, daarna nemen we Jayden weer mee naar het ziekenhuis, oké?' vroeg ze aan me. Ik knikte en ik was verbaasd dat ze niet bang was voor Rino. Hij was best groot bijna volwassen. Hij hielp me ook altijd met opstappen. Hij deed zijn koppie omlaag zodat ik via zijn Hoofd op zijn rug kon klimmen. 'Kom je ook?' Vroeg ik vriendelijk. Terwijl ik mijn hand uitstak. 'Rino kent prachtige plekken met waanzinnige planten en dieren. De meeste zijn daar planteneters en ik ken ze allemaal.' Zei ik nu vrolijk. Iemand wist mijn geheim waardoor ik er over kon spreken. Ik schrok daardoor even. 'Je gaat toch niets tegen de anderen zeggen?' Vroeg ik toen voorzichtig, met een kleine bange trilling in mijn stem.


    I'm finally back, Finally after a Year break