• De stelling van deze week luidt:
    Schoolzwemmen moet op de basisschool verplicht worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Ik kom uit de tijd dat dit nog het geval was ja.


    Life is hard and then we die

    Ja, als zo'n kind bijna verdrinkt moet t toch weten wat hij of zij moet doen


    nothing is true, everything is permitted.

    Volgensmij is dat bijna overal al zo? Maar ik ben het er mee eens, als je niet kan zwemmen, dan is dat toch behoorlijk gevaarlijk denkik. (cat)


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Wacht, dat is toch verplicht? Tenminste, toen ik op de basisschool zat was het verplicht.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Aan de ene kant ben ik het eens;
    Het is natuurlijk veiliger voor een klein kind om de beginselen van het zwemmen vroeg te leren- vijvertjes zijn makkelijk om in te vallen.

    Aan de andere kant ben ik het oneens;
    Het wel de eigen keuze van de ouders, plus dat de kwaliteit soms inderdaad bar slecht is.


    Tijd voor koffie.

    Ik vind van wel, want er zijn ouders die zwemles gewoon niet kunnen betalen, en op deze manier is het goedkoper.

    Maar ik vind wel dat ze de zwemlessen van school moeten verbeteren!


    Living Dead Girl

    Eens, ik dacht dat het al verplicht was. Maar dat neemt het feit niet weg dat in principe iedereen moet kunnen zwemmen, lees als de basisvaardigheden. Dat je niet kan duiken ofzo is geen punt, maar wel jezelf kunnen boven water houden in benarde situaties.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Mercurial schreef:
    Eens. Zelf heb ik al mijn diploma's gehaald met schoolzwemmen, dus zolang de kwaliteit van de lessen goed is, vind ik dat het verplicht moet worden.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Eens, het is gewoon een feit dat veel kinderen te dik zijn, een school kan hier iets aan doen. Sporten stimuleren, en aanbieden.


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    eens, maar de kwaliteit moet wel verbeteren


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik dacht dat het al verplicht was? Hoe dan ook, ik vond het altijd zalig om te gaan zwemmen met school en zo leer je het ook!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    oneens, want dan zwem je in gigantische groepen en dat is heel afleidend. bij zwemles zijn de groepen een stuk kleiner, en leer je het beter. Sowieso is de kwaliteit van schoolzwemmen niet fatsoenlijk. Als de kwaliteit verbetert en de groepen kleiner worden, dan vind ik dat het wel verplicht moet worden, want uiteindelijk is het kunnen zwemmen wel belangrijk. En zwemmen is uiteindelijk iets dat je niet meer verleert, zoals fietsen. dus als je het op een jonge leeftijd fatsoenlijk krijgt aangeleerd, dan heb je daar de rest van je leven profijt van


    Fus Ro Dah!

    Eens, wel in de basisschool, maar niet in de middelbare school. Ik vind dat alle kinderen op z'n minst schoolslag moeten kunnen, gewoon voor het geval dat.


    Bowties are cool

    Bij ons was dat al verplicht. Dus ik ben het er mee eens.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    oneens.... ik had het nog op school en het was een ware HELL
    ( Hoe zou het toch komen dat ik nu zo'n enorme haat hebt aan zwemmen xD)

    daarbij... vind ik wel dat ieder kind verplicht op zwemles zou moeten... maar via school niet.

    [ bericht aangepast op 4 april 2012 - 16:13 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt