• De stelling van deze week luidt:
    Schoolzwemmen moet op de basisschool verplicht worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Cloelia schreef:
    Nee, want de kwaliteit van schoolzwemlessen is bar slecht. Op zwemles leer je het veel sneller en beter.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Oneens. Als klein meisje zwom ik zoals ze dat zeiden in "badje 3" tijdens de normale lessen. ik werd tijdens de schoollessen teruggezet naar 2. Vervolgens heb ik toen ik verhuisde in ongeveer 1,5 jaar alle drie de diplomas gehaald.

    het is nog niet verplicht...

    maar het is inderdaad misschien beter om het wel verplicht te maken.


    Everything Looks Better When The Sun Goes Down!

    Bij mij op de basisschool deden we het wel, maar om nu te zeggen dat ik er veel van heb geleerd...
    Ik ben het er mee oneens.


    the greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.

    bij ons was het ook al verplicht..

    Eens, maar dan moeten ze wel goede cursussen voor de leraren hebben zodat de kwaliteit omhoog gaat.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Haha, mijn vriendin heeft hier haar betoog voor Nederlands over gedaan. Maar ik denk dat het wel zou moeten. Heel veel kinderen kunnen anders niet zwemmen. Volgens haar had 1 op de 6 kinderen geen zwemdiploma:O


    I don't love you because you're beautiful, you're beautiful because I love you

    oneens, het schoolzwemmen is bar slecht.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    nerveus schreef:
    Dat is toch al verplicht? Ik moest het altijd wel doen xD

    Eens.
    Een school is opgericht zodat kinderen kunnen leren.
    Zwemmen moét je leren. Ik vind dat je dat moet kunnen, om jezelf te beschermen.
    Dat het in school is, is juist beter. Dan krijgt elk kind lessen. Slechte kwaliteit is niet erg. Je leert wel zwemmen. Als je een klein beetje kan zwemmen, kan het je leven redden.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nah... je moet toch op zwemles, waarom dan nog extra op de basisschool?!


    Making mistakes is better than not doing anything - BJA

    bij ons op de basisschool was het al verplicht. ze moeten per basisschool kijken hoeveel mensen niet op zwemles zitten en dan één of twee jaar les geven als het nodig is.


    Can you even find the one who dies his red heart to black?

    Ja, mee eens.
    Ik ken mensen die niet kunnen zwemmen, van mijn leeftijd. Best onhandig (ga je mee varen/zwemmen/schaatsen/ect? 'nee') en ook gevaarlijk natuurlijk.
    en als het even kan, maak het gratis.


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.

    Toen ik in het lager zat was het verplicht vanaf het 1e en kon je er niet onderuit komen. Langs de ene kant ben ik het niet helemaal met de stelling eens: ik ga nu mezelf als voorbeeld nemen: ik kon 100m zwemmen aan één stuk op privézwemles en ik zat op school opeens terug bij rood -blauw was de gene die nog neit goed konden zwemmen, rood was die redelijk konden zwemmen en groen waren de gene die zeer goed konden zwemmen- en ik had toen al 3jaar bij groen gezwommen. Langs de andere kant is het wel nuttig want ik bedoel: niet alle ouders hebbe tijd om hun kinderen wekelijks naar zwemles te doen dus is het handig dat ze de basis hebben... Maar bij ons kwam iedereen in het 5e en het 6e er onderuit omdat de meisjes hun maandstonden altijd in die week hadden x)


    All my life I've been waiting for something that never came.

    Toen ik op de middelbare school zat, moest ik verplicht 1 x per week zwemmen. Helaas waren de lessen bagger en ik snap nog steeds de nut er niet van? Als 12/13 jarige kun je toch allang zwemmen? Inieder geval, ik heb nooit mijn A diploma gekregen. De reden? Ik kwam gewoon niet verder bij zwemlessen. Ik wil niet eigendunkig overkomen, maar ik was goed en het duurden eeuwen voordat ik naar een diepere bad mocht. Ondertussen ging ik elk weekend samen met mijn vader zwemmen en zo heeft mijn vader mij dus eigenlijk alles geleerd. Ik was het inmiddels zat op zwemles, kwam niet verder en kon prima zwemmen, dus was ik er van af gegaan. Heb dus nooit mijn A diploma gehaald maar ik merk ook absoluut geen verschil met mensen die ook hun C diploma hebben gehaald. In de eerste was ik soms beter dan mensen die wel hun diploma's hadden gehaald, maar dit kan ook met uithoudingsvermogen te maken hebben.

    Inieder geval, wat ik me dus afvraag, ieder kind heeft toch sowiezo al zwemlessen waar ze alles leren? Waarom zou er dan ook nog zwemles zijn op de basischool, is dat niet een beetje dubbel? Ik vind het aan de ene kant wel een goed idee, het is toch voor iedereens eigen veiligheid maar aan de andere kant, vind ik het toch een beetje dubbel.

    [ bericht aangepast op 6 april 2012 - 23:25 ]