• Ja, ik heb er dit jaar een beetje met pet naar gegooid, als ik heel eerlijk moet zijn. Ik heb sinds de kerstvakantie al meer m'n best gedaan, maar nu heeft mijn moeder een gesprek met mijn mentor gehad en het is grote kans dat ik dit jaar (de vierde van VWO) blijf zitten, óf met de hakken over de sloot de vierde haal en in de vijfde blijf zitten...
    Ik vroeg me dus af: in welke klas kun je het beste blijven zitten: de vierde of de vijfde? (Van VWO ofcourse)

    Het is trouwens nu niet zo dat ik niks meer ga doen, omdat ik een van de twee jaren kan blijven zitten... Ik wil natuurlijk ook gewoon graag voldoendes halen, maar ik wil gewoon een beetje advies, zodat ik het straks niet helemaal moeilijk krijg... ;]

    Even duidelijk voor de mensen die blijkbaar niet lezen en een onzinnige reactie geven: Ik wil heel graag over, ja. Maar het is mij heel duidelijk gemaakt dat het gewoon grote kans is dat ik een van die twee blijf zitten.
    Geef dan gewoon of antwoord op de vraag, of reageer alsjeblieft helemaal niet. (cat)

    [ bericht aangepast op 19 april 2012 - 15:22 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Geen (cat)
    Ik denk de vierde of de vijfde.
    Ik blijf dit jaar zitten, veel emotionele problemen en zo.


    Destroy what destroys you.

    Ik zit nu in de 3e Havo en blijf zitten... ik vind het niet bepaald leuk..


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Ik denk de vierde, want dan zet je namelijk al je punten vast voor je examens. En hoe meer punten je hebt, hoe minder een 10 op je gemiddelde doet.
    Ik had met havo(en dat is maar 2 jaar punten verzamelen) op een gegeven moment zoveel punten dat het niet meer uitmaakte of ik een 1 of een 10 haalde, gemiddelde bleef gelijk.
    Dus kun je beter goede punten in het begin hebben, want dan kun je er nog wat aan doen, want in de vijfde moet je 5x zo hard werken voor hetzelfde effect in de vierde.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    ENTERSHIKARI schreef:
    Geen (cat)
    Ik denk de vierde of de vijfde.
    Ik blijf dit jaar zitten, veel emotionele problemen en zo.

    Ahum, dat is noujuist de vraag. Welke van de twee (cat)


    Deep inside, I've never felt alive

    Je kunt het beste blijven zitten in de vijfde. In de vierde wordt nog niet echt alle examenstof behandeld en in de vijfde wel. Dus het is beter om twee keer examenstof te krijgen, en ik heb vaak van leraren gehoord dat je het beste in de vijfde kan blijven zitten.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    ik zou werken, die onvoldoendes ophalen en hard studeren deze vakantie en volgend jaar.
    en anders.. 4de. Maar toch. studeren, wie weet haal je het.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    als je in de 4e blijft zitten snap je de 5e goed, maar als je in de 5e blijft zitten hoef je dan het 2e jaar geen profielwerkstukken meer te maken want die heb je dan van het vorige jaar.


    " I act like shit don't phase me, Inside it drives me crazy, My insecurities could eat me alive."

    ToySoldier schreef:
    als je in de 4e blijft zitten snap je de 5e goed, maar als je in de 5e blijft zitten hoef je dan het 2e jaar geen profielwerkstukken meer te maken want die heb je dan van het vorige jaar.

    Die moeten wij volgens sowieso in de zesde doen...
    Maar dat weet ik niet zeker...


    Deep inside, I've never felt alive

    Brutus schreef:
    Ik denk vierde, want dan snap je in de vijfde tenminste alles.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    In de vijfde, want heb je je stomste vakken al laten vallen en weet je beter waar je voor werkt. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou de vierde doen.
    In de vijfde en zesde wordt namelijk veel herhaald/ingeleid ivm examens en sommige dingen uit de vierde worden dan ook weer behandeld. Als je voor die dingen geen goede start hebt gehad, dan is de kans denk ik groot dat je daarna alsnog faalt.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik zou VWO5 doen, omdat je dan ook al veel vakken afsluit en je wordt klaargestoomd voor je eindexamens, en als je dat nog een keer doet, krijg je dat dus twee keer (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Wat dacht je ervan dat je nu eens even heel hard ging werken en nog net met een voldoende over zou gaan?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Brutus schreef:
    Ik denk vierde, want dan snap je in de vijfde tenminste alles.


    Bad decisions make good stories.

    Ligt eraan, heb je dit jaar al cijfers gehaald voor op je examenlijst? Zo ja, als die ook niet zo goed zijn, zou ik dit jaar overdoen. En als je examencijfers wel oké zijn, dan zou ik gewoon naar het vijfde jaar gaan en daar vooral je best doen op de examencijfers. Want als je dan blijft zitten, hoef je die goede examencijfers niet meer over te doen, dus heb je wat minder toetsen dan. :'D