• Toestemming topic: Yoda





    Hello! :]
    Ik organiseer een themawedstrijd met als thema: Fantasy!



    Wat kun je in deze wedstrijd verwachten?

    Als allereerste opdracht ga een eigen fantasie-wereld verzinnen. De verdere opdrachten zullen ingaan op jouw eigen verzonnen wereld. Dit is niet alleen verhalen schrijven, maar ook een quiz maken, een aantal personages verzinnen en meer.


    Wat kun je winnen?

    - Eerste plaats: 20 credits, twee creaties (of twee keer één creatie) naar keuze in de spotlight en natuurlijk de eer! ;]
    - Tweede plaats: 15 credits en één creatie naar keuze in de spotlight.
    - Derde plaats: 10 credits.
    - Troostprijs: 5 credits. (Maar ik ga op dit punt héél flauw doen: als je jezelf uitschrijft, verdien je deze vijf credits pas, als je minstens 2 opdrachten heb ingeleverd.)


    De opdrachten:

    - Ik geef per opdracht aan wat wij (de jury) van jou verwachten en de deadline. Ik beloof dat je genoeg tijd hiervoor krijgt.
    - Stuur alle opdrachten in een PB met link naar mij toe. (Dus niet, als het bijvoorbeeld om een verhaal gaat, het verhaal in de PB; maar in een story en jij geeft mij dan de link van het hoofdstuk met de opdracht.) Ik zet deze dan weer in het topic.
    - Alle opdrachten worden in het Nederlands ingeleverd.
    - Ik wil werken met een puntensysteem, waarbij géén afvallers te pas komen. Je doet dus de gehele wedstrijd mee en je gemiddelde bepaalt je eindstand.
    - De beoordelingen komen in de story te staan.


    Meldingen van mij:

    - Ik stuur altijd vijf/vier dagen èn één dag voor de deadline een waarschuwingsmailtje/gastenboekbericht.
    - Verdere meldingen komen sowieso altijd in dit topic te staan.


    Uitstel en niet op tijd ingeleverd:

    - Uitstel kun je vragen, maar dan wel mét een goede reden (als het een privé reden is, snap ik het) en alsjeblieft dankjewel uiterlijk één dag van te voren. Je kunt maximaal vijf dagen uitstel krijgen (of je moet een héle goede reden hebben om er nog langer over te willen doen).
    - Als je niet op tijd inlevert, word je niet meteen uit de wedstrijd gezet. Het is namelijk zo: ben je één dag te laat, krijg je één punt aftrek; ben je twee dagen te laat, krijg je twee punten aftrek; etc.


    En tot slot:

    - Niemand kraakt iemand anders af of beledigt een ander. Iedereen doet zijn/haar uiterste best, dus respecteer dat dan ook.




    Jury:
    1. Sofie (Tchaikowski)
    2. Evelien (Burlington)
    3. Manon (Biologist)
    4. Rebecca (Leela)
    5. Elise (Cosette)


    Deelnemers: VOL
    1. Myrthe (Chandler) Uitstel tot 18 mei
    2. Syll (Gabumon) Uitstel tot 16 mei
    3. Annemiek (Tiame) Uitstel tot 18 mei
    4. Lisanne (Seeder)
    Opdracht 1 Eén minpunt i.v.m. te laat inleveren
    5. Tialda (tialdaatje)
    Opdracht 1
    6. Annabeth (Barnabas) Uitstel tot 15 mei
    7. Kim (DrayMalfoy)
    Opdracht 1
    8. Elbrich (TheRumIsGone) Uitstel tot 13 mei
    9. Marleen (Mylox)
    Opdracht 1
    10. Michelle (Aragog)
    Opdracht 1
    11. Yvonne (MsHutcherson)
    Opdracht 1
    12. B'Elanna (NightAir) Dyslexie
    Opdracht 1
    13. Dirkje (Parachutes)
    Opdracht 1
    14. Daniela (Myrddin) Uitstel tot 12 mei
    15. Meike (Doitsu) Uitstel tot 16 mei


    Wees niet bang om vragen te stellen!
    Als je je username verandert, geef dat dan zo snel mogelijk door!


    Opdracht één:

    Beschrijf een eigen verzonnen fantasy-wereld. Er zijn hierbij wel een aantal voorwaarden:
    - Het land moet bewoonbaar zijn.
    - Gebruik aub niks met deze wereld (dus iets zoals Harry Potter. Graag ook geen futuristisch iets, of science-fiction).
    - Nog geen personages uitgebreid uitwerken i.v.m. andere opdrachten.
    Een tekening is optioneel. Jij moet hem gemaakt hebben en als hij duidelijk en netjes is gemaakt, kun je altijd pluspunten verwachten. Als wij (de juryleden) erachter komen dat hij van internet is gejat, krijg je minpunten.
    Minimum: 1000 woorden.
    Maximum: 2500 woorden.

    Wij letten bij deze opdracht op:
    - Originaliteit.
    - Creativiteit.
    - Vertelvolgorde (loopt het niet allemaal door elkaar?).
    - Grammatica, spelling en interpunctie's, tijd en alinea's zou ik ook graag niet missen! ;]
    Deadline: 11 mei, 23.59u.

    Wees niet bang om vragen te stellen, maar stel deze het liefst in het topic! Succes!


    Opdracht twee:

    Deze komt online als iedereen de eerste opdracht heeft ingeleverd!



    Omdat dit mijn eerste wedstrijd is, zou ik graag ook willen horen wat jullie van mijn deel van de wedstrijd vinden. En hulp is altijd welkom!
    Ik hoop dat het een leuke wedstrijd voor jullie wordt!

    [ bericht aangepast op 14 mei 2012 - 16:50 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ga echt meedoen lijkt me stoere wedstrijd.
    via pb graag. die check ik elke dag
    noemm me maar gewoon Yvonne.

    ben volgende week van vrijdag tot en met zaterdag op vakatnie en dan van zaterdag tot donderdag op kamp ik weet nniet of dat een probleem is of dat ik dan die opdracht eerder of later als nog mag inleveren. (is het dan wel met aftrekpunten)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    abo


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Yvonne, als je je nog niet eerder ingeschreven had, dan ben je te laat nu. Aife was offline en kon dus de lijst niet updaten, maar er zijn al tien deelnemers.

    Ja toch? *Kijkt naar andere juryleden*

    [ bericht aangepast op 21 april 2012 - 18:33 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    @ Cosette, er mogen maximaal 15 ;D


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik kijk scheel D:

    Maar ik beloof dat ik bij het jureren aandachtiger zal zijn (bat)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik schrok al, ik dacht; EINDELIJK een leuke wedstrijd, ben ik te laat :'D
    Hahaha.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    hè kan het nu nog wel of nietxD
    en anders kijk ik ook scheel


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Jawel ^^


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [fiew. gelukkig. xD start goedxD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    leuk ik wil wel mee doen ik zit vol fantasie
    mijn naam is trouwens B'Elanna (het is best moeilijk dus noemen mijn vriendinnen me meestal bella :3 )
    en die meldingen hoeven niet hoor ik kijk zowat 3x perdag op zo'n topic


    i just tank god cow's don't fly

    NightAir schreef:
    leuk ik wil wel mee doen ik zit vol fantasie
    mijn naam is trouwens B'Elanna (het is best moeilijk dus noemen mijn vriendinnen me meestal bella :3 )
    en die meldingen hoeven niet hoor ik kijk zowat 3x perdag op zo'n topic


    Keken je ouders veel Star Trek? (cat)
    Ik moest meteen aan de B'elanna van Star Trek voyager denken. vind het een geweldige naam trouwens.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Zo, ik ben weer terug.
    Ik heb nu (als het goed is) de deelnemerslijst bijgewerkt. Ben ik iemand vergeten?

    En ik ga nu de opdracht hierin de beginpost zetten en alle vragen even doorkijken... De vragen die ik oversla, zijn door de anderen gewoon 'goed' beantwoord, dus daar ga ik ook niet extra op antwoorden ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Escritura schreef:
    Moet alleen de wereld beschreven worden, of ook de bewoners?
    En ik bedoel niet specifieke karakters, want er is gezegt dat dit voor een voglende odpracht is. Maar ik bedoel dus het ras dat er woont beijvoorbeeld.
    En de dieren, etc.


    Escritura schreef:
    Okay, vraag.

    Ik maak vaker mijn eigen fantasielanden.
    Daarbij pak ik een blanke fantasiekaart van het internet;
    Like this one.
    Die bewerk ik dan zodat hij helemaal anders is en bij het land in mijn hoofd past.
    Voorbeeld van onafgemaakt fantasie land die ik trouwens misschien voor deze odpracht gebruik dus neit jaten okay dank u.

    Hij komt dus wel van het internet maar verder heb ik hem helemaal zelf bewerkt. Mag dit? (cat)


    Allebei toegestaan ^^
    De verdere vragen waren al duidelijk genoeg beantwoord...


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik moet van een vriendin van mij vragen of ze nog mee mag doen, ze is momenteel eventjes geband, maar zou graag een plaatsje krijgen. Is dat mogelijk?
    Haar naam is Melissa
    Haar profiel is: BKopenwater


    “To live will be an awfully big adventure.”

    myMOMENTS schreef:
    Ik moet van een vriendin van mij vragen of ze nog mee mag doen, ze is momenteel eventjes geband, maar zou graag een plaatsje krijgen. Is dat mogelijk?
    Haar naam is Melissa
    Haar profiel is: BKopenwater

    Van mij mag het...
    Hoe zit het verder met de meldingen?


    Deep inside, I've never felt alive