• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Matthew

    Ik kijk toe hoe de jongen Nelay ofzoiets in haar pols snijdt. "Laat die onderzoekers met rust, ze plegen toch allemaal zelfmoord als het erop aankomt" zeg ik. Ik kijk Caroline niet aan. Ik wil ze laten merken dat ik niet echt om haar geef, maar ergens eigenlijk wel. Ik laat de bebloede glasscherf in mijn hand spelen waar er geen snee in zit. Kil zijn Matthew, zo krijg jij haar er levend uit. "Als je nu gewoon doet wat ik vraag laat ik je leven ja, wees me dankbaar !" sis ik naar haar toe. Ik sta op en laat de glasscherf op tafel vallen bij de anderen. Ik wacht geduldig af tot het moment dat de jongen beseft dat hij mij moet hebben.

    [Morgen een reactie van mij. Ik ga nu slapen.]

    Nelay
    "Dus de onschuldige maagd heeft bloed aan haar handen," ik slik. Denkt hij dat ik maagd ben? Hoe naïef. Mijn hart klopt hevig wanneer hij ineens op me zit - de glasscherf die gevaarlijk tussen zijn vingers speelt voorspeld niet veel goeds. Verdomme! Ik slaak een geschrokken gil wanneer de broze huid van mijn hand word doorboord met de scherf. "Geen slagaders, dus niet interessant." Mompelt hij bijna.. Teleurgesteld. Als blikken konden doden had hij nu schokkend op de grond. De scherf glijd opnieuw langs mijn huid - deze keer langs de aders bij mijn pols. Vol ongeloof staar ik naar het bloed dat over mijn handpalm lijkt te stromen. "Nu mag iedereen zien dat je bloed aan je handen hebt." Ik knars met mijn tanden wanneer ik mijn blouse openknoop - goddank van het witte topje dat de meeste huid nog bedekt. Met genoeg kennis bind ik mijn pols af waarna ik een zucht slaak en me weer laat zakken. "He! Lig je nu al dood te gaan? Niet eens een afscheidsgroet, een laatste wens?" Opnieuw is zijn lichaam niet ver van het mijne verwijderd. De tranen die bedelend achter mijn irissen prikken worden belemmerd door mijn hoge trots. Ik mag dan klein zijn; een onderdeurtje of smeker ben ik nooit geweest. Mijn tanden lijken mijn onderlip haast te doorboren wanneer zijn huid de mijne raakt.
    "Dit is teleurstellend. Je mag me nog om genade smeken." Zonder aarzelen krullen mijn vingers zich rond zijn hand zodat hij van mijn gezicht af is.
    "Wie zegt dat ik maagd ben?" Ik neem een pauze en knipper een tel onschuldig met mijn ogen. De pijn kan niet op tegen de uitdagende toon in mijn stem. Onderdoen voor iemand? Hell no. "Genade staat niet in mijn taaksomschrijving. Ik herhaal; make me." Ik lik kort langs mijn lippen voor ik hem loslaat en een pluk voor mijn ogen vandaan strijk. Hier valt niet doorheen te praten. Met geen pijn of spel zal ik ooit toegeven.
    [/i]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ayaki.

    "Laat die onderzoekers met rust, ze plegen toch allemaal zelfmoord als het erop aankomt." Ik kijk op. Het is die jongen weer. Ironisch, dat hij het nu voor zijn beulen opneemt.
    'Denk je dat je een wit voetje bij de duivel zal halen? Wat.. amusant,' grijns ik. De jongen schreeuwt naar de andere vrouw in de ruimte. Ze mogen proberen te ontsnappen. Ik ben veel sterker en sneller dan hen allemaal.
    Dan laat hij de glasscherf op tafel vallen. Dus geen zelfmoord? Ik dacht dat het joch levensmoe was.
    'Vijf minuten,' zeg ik, met mijn gezicht nog steeds bij Nelay.
    Deze heeft haar hand om de mijne geklemd en hem van haar gezicht gehaald. Ik werp een blik op het bloed op bed. Het is te weinig naar mijn smaak. Ik moet mijn reputatie wel hooghouden.
    "Wie zegt dat ik maagd ben?" Huh? Ik draai me om naar Nelay.
    "Genade staat niet in mijn taaksomschrijving. Ik herhaal; make me." Er verschijnt een klein sinister glimlachje om mijn gezicht. Ik kom langzaam overeind en pak de glasscherf weer.
    'Ook niet in de mijne, liefje.' Ik werp een blik op de scherf.
    'Glas, wat een ideaal wapen toch eigenlijk. Perfect.. om je tere huidje mee open te rijten.' Opnieuw ga ik op haar zitten. Ik neem de scherf in de mond en scheur moeiteloos haar top open. Op de BH die ze draagt, is haar bovenlijf bloot. Genoeg huid om uit te kiezen dus.
    'Moge je lijk de littekens van vandaag met zich meedragen als het wegrot.' Met een snelle, vaste hand bezorg ik haar de eerste snee in haar buik. Haar lijf schokt, ze probeert zich te verzetten. Ik begin er de lol wel van in te zien. Mijn grijns wordt groter, mijn ogen vervullen zich met ziek plezier.
    Ik breng het horloge naar mijn ogen.
    'Jullie tijd is op,' zeg ik met de demonische grijns. Nog een snee. En nog een. En nog een. Dan hou ik halt, breng mijn hoofd naar haar buik en lik het bloed op.
    'Dit is.. geweldig. Ik wil meer.' Ik kijk naar mijn bebloede handen. Waarom.. waarom kan ik niet meer helder kijken? Mijn ogen worden groot, ik voel mijn hoofd bonken.
    'Aah.. aah.' Ik grijp naar mijn hoofd, knijp de ogen dicht en bijt op mijn tanden. De wereld begint te draaien. Ik grijp me aan haar schouders vast, mijn ogen kruisen kort de hare. Mijn uitdrukking is zuivere verwarring. Mijn ademhaling is gehaast en slordig.
    'W-wat..' Dan glijdt mijn blik over het netwerk aan sneeën dat over haar buik is geëtst. Mijn mond zakt open, mijn ogen worden zo groot dat ze bijna uit hun kassen vallen. Ik kijk naar mezelf, besef nu dat ik op haar zit. Dit heb ik gedaan! Het is mijn schuld!
    'Aah! AAH!' gil ik van pure doodangst. Mijn lichaam trilt. Ik laat de scherf vallen, klim onhandig van haar af en druk me tegen de muur. Nog steeds staan mijn ogen doodsangsten uit.
    'Ik.. nee. Nee! Het spijt me. Help! Iemand, help!' Mijn stem slaat over door het gillen. Ik ruk de deur open en hol de gang op.
    'Help! Iemand! Alsjeblieft! Ze gaat dood! HELP! Ah!' Ik zak door mijn enkel en val op de grond. Ik bijt op mijn lip van de pijn.
    'Iemand! Help!' schreeuw ik. Ik heb het alweer gedaan! Waarom?! Waarom?! Ik krul me op en begraaf mijn gezicht in mijn handen. Ik begin te snikken.
    'Alsjeblieft.. help haar,' smeek ik gesmoord.


    No growth of the heart is ever a waste

    Matthew

    De deur blijft open. Mijn ogen kijken ernaar. Als ik nu ... Ik kijk naar het meisje op het bed. Ik schud mijn hoofd. Ik zie misschien mijn familie weer ! Ik loop de deur uit en ga de 1 of andere deur in en houd die gesloten. De sleutel zit gelukkig aan de binnenkant. Ik draai de deur op slot en steek het licht aan. Mijn ogen worden groot als ik spuiten zie, en alle andere medicatie. Goede keuze Matthew.

    Nelay
    "Ook niet in de mijne, liefje." Zijn blik gaat opnieuw naar de scherf. De scherf die me nu al meer dan genoeg ellende heeft bezorgd.
    "Glas, wat een ideaal wapen toch eigenlijk. Perfect.. om je tere huidje mee open te rijten." Ik voel de zuurstof in mijn keel stokken wanneer hij het laatste, bedekkende kledingstuk aan mijn lichaam ontdoet. De koude luchtstroom zorgt voor kippenvel over mijn broze huid.
    "Moge je lijk de littekens van vandaag met zich meedragen als het wegrot." Mijn ogen worden langzaam groot. Gaat hij...?
    De eerste snee siert mijn huid voor ik heb kunnen protesteren. Een siddering trekt door mijn romp. Afgrijselijk hoe hij mijn zenuwen kan tartten als een ware.. Sadist.
    "Jullie tijd is op," zegt hij uiteindelijk. Met liefde zou ik zijn ogen nu uitkrabben - op hem gaan zitten. Hem vernederen. Tergen tot hij smeekt om míjn genade. En nee - die zou ik hem niet verschaffen. Vol afschuw zie ik toe hoe hij zijn tong langs de wond laat gaan.
    "Dit is.. geweldig. Ik wil meer." Mijn lichaam spant zich automatisch aan - wachtend op nog meer bloed, pijn en sadisme. Maar.. Het komt niet. In plaats daarvan begint hij te beven, te schreeuwen.
    En ineens is daar de Ayaki die ik zag toen ik binnenkwam. Zijn blik glijd over de wonden die zijn handen in mijn lichaam hebben gemaakt. Het bloed.. De plas die zich om me heen verzameld maakt me duizelig. "Ik.. nee. Nee! Het spijt me. Help! Iemand, help!" Wanneer mijn hoofd de grond raakt hoor ik enkel zijn schreeuwende stem op de achtergrond.
    Ik voel de tranen die ik wanhopig probeerde te stelpen langs mijn wangen druipen voor de zwarte waas om mijn gezicht alles volledig verdoofd.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ayaki.

    Ze gaat dood. Door mij. Waarom heb ik dit gedaan! Mijn lichaam schokt door het vele snikken. De vloer is koud. Ik durf me niet meer om te draaien.
    'Help,' fluister ik hees. Ik ril. Nog een slachtoffer door mijn toedoen. Wanneer houdt het op? Waarom kan ik mezelf niet beheersen? Is dit wie ik al die jaren ben geweest?
    Dan maak ik een besluit dat alle chaos in mijn geest tijdelijk op een rij zet. Ik moet haar zelf helpen. Dat ben ik haar verschuldigd. Ook al is er de kans dat ze het niet overleeft, ik moet het proberen! Het is mijn plicht! Ik krabbel overeind en knoop mijn blouse los. Ik durf niet.. durf niet te zien wat ik heb aangedaan. Nu, Ayaki! Ik draai me om en loop weer terug naar de cel.
    'H-het spijt me,' piep ik. Ik ga bij haar op bed zitten. Mijn ogen worden groot. Ze huilt. Mijn schuld. Het is allemaal mijn schuld.
    'Ga niet dood. Ik ga je helpen.' Met trillende handen trek ik haar een stukje overeind en bind mijn blouse om haar bovenlijf heen. Ik voel de kou door mijn blote bovenlijf sneren, maar als ik haar op deze manier kan helpen zal ik elk offer maken.
    'Ze moeten gedesinfecteerd worden. Waar kan ik die middelen vinden?' vraag ik paniekerig.
    'Ik weet niet waar ik ben,' voeg ik verward toe. Ik wrijf over mijn voorhoofd. De verwarring, de angst, de paniek. Ik neem haar in mijn armen en kom overeind. Met Nelay in mijn armen loop ik de gang door.
    'Help! Help! Help!' Ik blijf roepen om gehoor. Verward loop ik door het gebouw, struikel bijna.
    'Ga niet dood...' Dan valt mijn oog op een kamertje met een rood kruis erop. Ik weet de deur te openen en leg haar op de tafel neer, die kennelijk voor deze praktijken gebouwd is. Mijn ogen flitsen over het scala aan middelen. Veel van de namen ken ik niet, maar bij 'jodium' hou ik halt en gris het flesje tevoorschijn. Het is het enige dat ik ken. Ik sluit de deur, graaf in de lades naar zachte kompressen en haal dan voorzichtig mijn blouse van haar lichaam af. De schade is vreselijk. Haar reactievermogen is traag door het bloedverlies. Dan vliegt mijn blik naar haar polsen. Oh nee! Daar heb ik haar-
    Ik aarzel geen moment, knip een stuk linnen af en bind deze strak om de gewonde pols. Dan wend ik me weer tot haar torso en desinfecteer de wonden grondig. Na dit te hebben gedaan leg ik er kompressen op, die ik afsluit met zacht verband. Ik veeg de traan in mijn ooghoek weg en kijk angstig naar de gewonde vrouw.
    'Het spijt me,' fluister ik. Ik laat me op de doktersstoel zakken.
    'Het spijt me zo..' Opnieuw glijdt er een traan naar beneden. En nog een. Ik knijp mijn ogen dicht.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nelay
    Wanneer ik zachtjes met mijn ogen knipper voel ik dat de druk op mijn buik langzaam wegebt. De pijn die achterblijft zorgt ervoor dat ik zachtjes kerm.
    "Het spijt me zo.." Fluistert Ayaki zachtjes. Mijn ogen glijden gedesoriënteerd rond de kamer. Een medicijnpraktijk. Ik kauw een moment bedenkelijk op mijn wang. Ergens wil ik niets liever dan keihard wegrennen - hem in een cel stoppen en weg laten rotten voor wat hij mij heeft aangedaan.
    Aan de andere kant lijkt hij zo kwetsbaar dat ik dat gewoon niet kan.
    Ik slaak een diepe zucht en strijk enkele lokken voorzichtig voor mijn ogen vandaan. De steken langs mijn pols zijn minder dan eerst, maar nog wel fel.
    "Ik zou willen dat je naar me had geluisterd," prevel ik schor terwijl ik zachtjes op mijn onderlip bijt. "Als je die pillen genomen had dan.." Ik frons lichtjes en schud mijn hoofd.
    "Troost je met de gedachte dat ik nog leef door en dankzij jou." Verzucht ik uiteindelijk. Ik wil hem niet nog meer geweten aanpraten. Ik kan niet tegen gevoelens. Ze maken me week, kwetsbaar. En ik wil niet dat de oude Nelay bovenkomt en straks dingen gaat doen waarvan ik spijt krijg. Verschrikkelijk. Ik weet wel degelijk hoe het is om twee kanten te hebben. Geestelijk, dan. In mijn hoofd ben ik nog altijd bezig de goede kant van mijn slechte te scheiden. Zonder resultaat, helaas.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    [Net een spannend stukje en ik zit bij mijn neefjes.. Ik ga zo vragen of ik even op de pc kan..]

    Demi Aimee Cox.

    Een luide zucht verliet mijn mond. Waar die onderzoeker van me zat wist ik niet. Hij was al veel te lang niet meer gekomen. Tss. Nu had ik het wel gehad met hem. Ik stond op van mijn bed en liep naar de deur. Ik wist niet wat er aan de hand was daarbuiten. Ik moest denken aan het laatste wat ik deed toen ik naar hier kwam. Lachen. Oeeh, dat had ik al lang niet meer gedaan. Ik sloot mijn ogen en liet me langs de deur naar beneden glijden. Mijn billen belandden op de koude, betonnen vloer. Mijn kleedje was meer zwart dan wit, en ik wou me zo graag douchen. Ik haalde een hand door mijn zwarte lange haren en liet mijn bruine ogen de kamer afzoeken. De galsscherven lagen er nog, van die keer dat ik het niet meer uithield. Er werd op de deur geklopt, en het eten werd binnengebracht. Nou bedankt om te wachten tot ik vanvoor de deur was hoor. "Vriendelijk, heel erg bedankt" zei ik sarcastisch. Oh shit. De deur ging terug open en een bewaker keek me boos aan. "Wat zei je daar ?" "Niets" mompelde ik, "Nog tegenspreken ook ? Genoeg". Hij tastte in zijn zakken en haalde een zwart zweepje tevoorschijn. Mijn ogen werden groot. Alsjeblieft zeg me dat dat is om me vast te binden. Hij nam me vast en scheurde mijn kleedje open. Dankje, frisse lucht had ik net nodig. Ik ging op de grond zitten. Een snijdende pijn ging door mijn rug. Zo'n 50 keer. Elke keer kwam er een ijzige gil. Hij liep weg en liet me alleen. Met mijn bloed, mijn kapotte kleedje dat ik niet meer aankon, en ohja, niet te vergeten, mijn eten.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2012 - 18:24 ]

    Charléne Luna Adams
    Met opgetrokken knieën zat ik in een hoekje van de ijskoude cel. Mijn donkerrode haren hingen in slierten voor mijn gezicht, en ik staarde naar de vieze vloer. Ik deed dit al een jaar, maar ik was er nog steeds niet aan gewend. Ik was er klaar mee, ik wou dit niet.
    Door de kou trilde mijn lichaam een beetje, en ik probeerde het te onderdrukken, maar tevergeefs. Een zachte zucht verliet mijn mond.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Zack Owen Martin

    Ik liet me neervallen in de bureaustoel en keek naar de pc. Eens kijken. Ik scrolde door de lijst me experimenten. Hun toestand stond er ook bij vermeld. De meesten waren er slecht aan toe. Ik klikte maar direct op 'Openstaande Experimenten' en scrolde weer naar beneden. Mijn ogen bleven hangen op een meisje genaamd Charléne. Ik klikte op haar naam. Als eerste verscheen een foto van haar. Het was een mooi meisje, zeker weten, maar wat er nu nog zo overblijven wist ik niet. Ik keek naar haar toestand en zag dat ze het meeste last had van de koude. Ze zat hier al een jaar lang. Ik stond op en liep naar de medicatiezaal. Ik nam wat pilletjes en liet die in een klein potje vallen. Ik liep naar de waterfles, nam een glas en deed er water in. Ik keek even of er niemand was en bukte me. Vlug nam ik een deken uit de kast en liep met alle dingen de deur uit. Kamer 27b. Mijn ogen gingen over alle cellen tot ik bij de juiste cel aankwam. Ik viste een pasje uit mijn zak en liet die door het machientje gaan. De deur opende zich met een klik. Ik duwde ze open en daarna direct ook weer dicht. Ik zag een meisje zitten in het hoekje van de kamer. Ze was zo mager geworden. Langzaam liep ik naar haar toe, maar ik stopte even bij de tafel. Ik zette het potje medicijnen en het water op de tafel en liep met het deken verder haar kant op. Toen ik voor haar stond ging ik voor haar zitten en gaf haar het deken. "Ik ben je nieuwe onderzoeker, Zack" zei ik.

    Charléne Luna Adams

    Ik tilde zwakjes mijn hoofd op, en keek tegen een jongen aan. ''Ik ben je nieuwe onderzoeker, Zack.'' zei hij, terwijl hij een deken gaf. Misschien was deze niet zo erg als de vorige.. Ik nam dankbaar de deken aan, en wikkelde die om me heen. ''Bedankt.'' zei ik zacht, want veel harder kon ik niet praten; mijn stem was redelijk schor geworden het afgelopen jaar.
    Ik voelde me al iets opwarmen door de deken, en een kleine glimlach sierde mijn lippen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Heb je Matthew laten vallen? ):]

    [Nee, ik heb Matthew doen weglopen, haha]