• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Cosette schreef:
    (...)


    [Ik heb niet alles gevolgd, maar Ayaki en Nelay zitten in dezelfde cel als Caroline en Matthew.
    Ayaki heeft Nelay aangevallen, maar Ayaki helpt haar nu weer. Heel verwarrend, ik weet het verder niet.
    Caroline en Matthew waren aan het ruziën en Matthew is weggelopen en teruggekomen. Nu reanimeert Caroline Matthew. Verder weet ik het niet.]

    @Cosette, sorry ik kan geen samenvatting geven aangezien ik zelf ook een tijdje niks heb gepost ivm 'afwezige' onderzoeker :'D. Het enigste dat ik weet is dat Samantha 60 zweepslagen op haar rug heeft gekregen en nu samen een cel deelt met Cambrue dacht ik (:
    @Password; haha, dankjewel! :3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Waar is het ergens op de dag? Dan weet ik een beetje hoe ik kan inspringen.]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Caroline Rosemary Davis.

    Matthew zucht. Ik ben bang dat het zijn laatste adem is en ik laat de tranen over mijn wangen lopen. Ze lopen over mijn gezicht en druppen op de grond. Doordat ik nog steeds aan het reanimeren ben, vallen een paar tranen op Matthew's lichaam. De kracht om zijn leven te redden vloeit weg uit mijn handen. Ik slik de nieuwe opkomende tranen weg en ga door. Tegen mijn wil in.
    "Matt-" De rest stokt in mijn keel en ik buig voor de derde keer over hem heen om hem mond op mond te geven. Ik haal adem, maar het gaat schokkerig. Als hij het niet red, kan ik mezelf alles aan doen. Dan is het mijn schuld. Mijn stomme schuld. Wat ben ik toch een vreselijk rot wijf.
    Ik zucht en ga door. Ik geef al mijn energie en merk dat het bijna op is.
    "Matthew, kom op.. anders.." Ik wil niet aan de rest denken. Ik wil het niet, maar alles flitst voorbij in mijn gedachten.

    Zack Owen Martin

    Ik stond op van mijn bureaustoel en nam een nieuw glas. Ik deed er wat water in en nam mijn koek met chocolade uit mijn zak. Als ze geen chocolade at, had ik een probleem. Nou, ik had sowieso al een probleem als ze te weten komen wat ik doe, maar dat boeit niet. Ik nam haar dossier mee en stak voelde af ik mijn pen nog in de witte jas had zitten. Ik liep de deur uit, rechtstreeks naar haar kamer. Met het pasje liet ik de deur opengaan. Ik liep naar binnen. Ik zette het glas op tafel en legde de koek ernaast. "Wat voel je nu ?" vroeg ik eerst maar.

    Cosette schreef:
    [Waar is het ergens op de dag? Dan weet ik een beetje hoe ik kan inspringen.]


    [Ik heb geen idee..]

    Charléne Luna Adams

    Ik stopte met het getik toen Zack weer binnenkwam, met een glas drinken en een koekje. Hij legde het op de tafel, en keek me aan. ''Wat voel je nu?'' vroeg hij, en het duurde even voordat ik antwoord gaf. ''Ben een beetje duizelig.'' mompelde ik. ''En ik voel me een beetje slapjes, maar verder is alles oké.'' glimlachte ik. Dat slappe gevoel was wel normaal hier, gewoonweg door het gebrek aan voedsel en drinken, en de medicijnen natuurlijk.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Matthew

    Ik voelde natte druppeltjes op mijn lichaam. Een mond op de mijne. Oké, dat is nieuw. Ze prevelde een paar dingetjes. Oh wacht, ja, ik begreep het al ! Ik dacht na wat ik kon doen dat niet al te veel energie koste. Oh ik wist het al ! Ik liet mijn mondhoeken omhoog krullen en raakte voor 1 seconde haar hand aan met 1 van mijn handen, maar die viel al rap weer neer naast mijn lichaam. Ik haalde adem vanzelf, zodat ze zeker wist dat ik er weer was.

    Zack.

    Ik knikte en schreef op.

    Duizelig.
    Late reactie. -Niet helemaal zeker.-
    Slapjes. -Medicatie of Voedsel, onduidelijk.-


    Ik legde het mapje weg en glimlachte. "Tot zover het saaie gedeelte" zei ik. Ik nam het glas en het koekje en ging voor haar zitten. "Als je geen chocolade eet, mag je me slaan, echt waar" zei ik. Ik keek even naar haar gezicht. Haar wangen waren wat ingevallen, maar ja, kon ook niet anders. Ze kregen hier amper eten.

    [Ach wat, ik doe gewoon wat.]

    Grayson Bent Saol

    Met gesloten ogen zit ik in mijn kopje thee te roeren. Dat is mijn bakje troost in de ochtend en voor ik het gehad heb, moet niemand aan mijn kop komen zeuren. Koffie drink ik niet, het smaakt me niet en ik krijg er teveel energie van. Dan ga ik stuiteren als een springbal en zo hoeven die freaks me niet te zien. Straks denken ze dat ik er ook eentje ben. Ik draai het theezakje om mijn lepeltje en wring het zo uit. Het kleffe ding vliegt in de vuilbak en ik kan eindelijk van mijn Oolong genieten. Na de eerste slokken verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Ik neem het dossier dat voor me ligt en begeef me naar één van de kantoortjes[?]. Daar gooi ik het bundeltje papieren nonchalant op het bureau en vlei mezelf in de grote, comfortabele stoel die er achter staat. Mijn kopje thee zet ik zorgvuldig neer. Ik typ in de computer een commando in om Samantha Lauren Billington naar hier te sturen. Ik weet dat zodra het verzonden is, het bevel ergens door een intercom zal schallen. Terwijl ik wacht, begin ik alvast wat te lezen. Ze was oorspronkelijk niet mijn experiment, maar ik heb er geen problemen mee iemand over te nemen.

    [ bericht aangepast op 1 mei 2012 - 20:52 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Charléne Luna Adams

    ''Ben je gek? Ik ben dol op chocolade.'' mompelde ik, en lachte even. Ik pakte het koekje aan, en begon er gulzig aan te eten.
    Nadat ik het op had, klopte ik de kruimels van mijn kleding en keek hem dankbaar aan. ''Dat was lang geleden, dankjewel.'' glimlachte ik. Ik nam een paar slokjes drinken.

    Samantha Lauren Billington

    Ik lag op mijn bed en dommelde bijna in slaap, totdat er een hard geluid door mijn cel galmde. Van schrik viel ik uit mijn bed, en direct voelde ik een snijdende pijn door mijn lichaam gaan. Die verdomde zweepslagen.. Goed, ik moest dus naar ene Grayson komen. Ik krabbelde overeind en opende de deur van mijn cel die net met een klikje open was gegaan, en gelijk toen ik een stapje buiten mijn cel zette werd ik ruw vastgegrepen door twee bewakers. Tranen prikten in mijn ogen aangezien ze geen rekening hielden met mijn rug, waarvan ik de korstjes open voelde breken.
    Ik werd naar het kantoortje geleid. Toen ik eenmaal aankwam deed één van de bewakers de deur open, gooide me erin en sloot de deur weer. Ik ging recht staan, en probeerde de pijn in mijn rug te negeren terwijl ik kil naar de persoon keek. Geen emoties tonen, dat is het beste.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Zack Owen Martin.

    Ik glimlachte. "Het is graag gedaan hoor," zei ik, "Mijn experimenten doen het altijd veel beter dan de anderen na een tijdje, en ze zien niet in dat het gewoon door het voedsel komt" zei ik. Ik keek naar de camera's die in haar cel hingen en zuchtte zachtjes. "Over een uurtje ben ik weer terug, ik moet even een paar beelden wissen" grinnikte ik, alsof het niets was. Ik stond op en haalde het pasje weer door het machientje, opende de deur en sloot hem weer. Ik liep rechtstreeks naar mijn kantoortje en deed wat ik altijd deed na een bezoekje aan het experiment, camerabeelden sabboteren.

    Charléne Luna Adams

    Ik lachtte even. ''Is goed, tot zo dan.'' mompelde ik glimlachend, en nadat hij de deur achter zich had gesloten krabte ik even aan mijn achterhoofd. Waarom deed hij zo aardig, eigenlijk? Hij was anders, en ik was er blij mee.
    Ik ging op het oncomfortabele bed zitten, en ging languit liggen terwijl ik naar het plafond staarde.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Caroline Rosemary Davis.

    Matthew's mondhoeken krullen omhoog, nadat ik voor de vierde keer mond op mond had toegebracht. Ik voel bij zijn pols en merk dat zijn hartslag verbeterd. Hij haalt nu uit zich zelf adem. Ik zucht even en laat me in elkaar zakken. Ik ben echt kapot.
    "Kan ik iets voor je doen? Iets halen, of zoiets?" Vraag ik zachtjes, maar verstaanbaar. Ik kijk naar hem en zie dat zijn hand nog steeds bloed. Ik trek mijn labjas uit, trek er een stuk witte stof van af en bidt dat strak, maar niet te strak om zijn hand. Met een andere lap stof veeg ik het bloed van zijn arm en de druppels van zijn hoofd. Het lijkt wel alsof hij een zware nachtmerrie gehad heeft.

    Matthew

    "Kan ik iets voor je doen ? Iets halen, of zoiets ?" vroeg ze zachtjes. Ze klonk uitgeput. Ik haalde diep adem en voelde hoe ze iets om mijn hand bond. Ik voelde weer hoe mijn rug begon te branden, wat me een goed gevoel gaf. Voel je pijn, dan leef je nog. Ik opende mijn hazelnootbruine ogen en liet ze naar haar dwalen. Eerste schudde ik mijn hoofd. Daarna liet ik een geruistloze 'Dankje' over mijn lippen rollen, maar bleef haar aankijken. Ze had me gered, en ik wist niet waarom.