• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Jayden Orlando White
    "Ik weet heus wel dat ze medicijnen in het eten steken. Het is nogal raar als brood met boter naar plastiek smaakt' Begon ze uit het niets. Haar benen had ze naar beneden laten zakken, maar haar ogen straalde nogsteeds iets uit waardoor ze er schuchter uitzag. 'Geloof me als ik dit zeg. Bij jou zijn dat geen Medicijnen die wij normaal gesproken toedienen. De dingen die in het brood en de boter zitten zijn voornamelijk bouwstoffen en bacteriën die zorgen dat jullie lichaam beter bestand is tegen ziektes dat jullie jezelf beter kunnen beschermen tegen koorts of buikgriep.' Leg ik uit. Ik zou nooit zo sneaky medicijnen toedienen die schadelijk kunnen zijn en teg tweede. De maagsappen waren niet bestand tegen de vreemde vorm van de atomen van het medicijn waardoor het eigelijk alleen maar per spuit of per hele pil tegeven was.


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Demi Aimee Cox

    "Ohja" zei ik toen, "Daarom dat er natuurlijk elk jaar nieuwe mensen moeten komen omdat de andere dood zijn" ging ik toen verder, "Natuurlijk, dat ik daar niet eerder op was gekomen". Ik stond op en liep de ruimte door. Het kleedje was best wijd. Niet zo'n ziekenhuiskleedje, maar gewoon een wijd kleedje dat langs boven goed aanspande maar vanonder wijd werd. Ik liep de kamer door, heel onschuldig, maar eigenlijk zocht ik naar iets van eten. Ik draaide me om, "Waarom worden we eigenlijk ondervoed ?" vroeg ik dan, alsof het niets was.

    Jayden Orlando White
    "Daarom dat er natuurlijk elk jaar nieuwe mensen moeten komen omdat de andere dood zijn. Natuurlijk, dat ik daar niet eerder op was gekomen" De sarcasme droop er haast vanaf. 'Geloof me dat is niet van het eten.' Zeg ik bits. Ik pakte een spuit. 'Dit is I39. Een spuitje met andere bacteriën erin. Tot nu toe 10 doden en 20 ernstig zieke.' Ik voelde hij ik op mijn lip beet om mijn emotie erachter weg te laten. "Waarom worden we eigenlijk ondervoed ?" vroeg ze daarna terwijl ze door de kamer loopt. 'Dat snap ik zelf ook niet. Ik kan jullie niet meer eten schenken ik ben niet de baas al zou ik jullie wel meer eten willen geven. Sommige zien eruit als anorexia pacienten. Belachelijk dun. Daaraan gaan ook mensen dood. Maar het komt niet vaak voor dat iemand dood gaan aan ziektes.' Sluit ik een soort van af.


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Demi Aimee Cox

    Ik draaide me om en schrok toen hij een spuitje omhoog hield. Ik luisterde maar half naar wat hij zei. Ik zette een paar stapjes achteruit waardoor ik tegen een tafel aanbotste en me naar de tafel omdraaide. Toen ik zag dat er niets was gevallen draaide ik me weer direct om naar hem en liep langs de tafel nog een stukje verder weg. De zekerheid, sarcasme en brutaliteit van daarnet maakte weer plaats voor angst. Ik wilde dit helemaal niet ! "Het is geen medicijn" zei ik toen zachtjes. Om medicijnen uit te testen moest je een ziekte hebben, en ik was kerngezond, "Waarvoor dient het ?".

    Jayden Orlando White
    Ze deinsde meteen achteruit en ik liet de spuit weer op de tafel "vallen." en loop langzaam naar haar toe. 'Sjeez Rustig ik zal je nu niet meteen een spuit geven.' Zeg ik terwijl ik haar rustig benader en 5 meter van haar af op een stoel ga zitten. 'Het is geen medicijn.' Zegt ze bijna niet hoorbaar zo zacht zei ze het. 'In theorie is het wel. Al lijken wij niet ziek dat zijn we meestal wel. Alles wat wij mensen willen is leven. Voor altijd. Niet ouder worden. Laat ik het zo zeggen. Onsterfelijk worden. Niet meer dood gaan enzovoort.' Leg ik uit. Ik dacht dat ze het fijner zou vinden als ze wist waad het middel toe zou dienen. Geloof me ik had medelijden me haar. Het was eigelijk oneerlijk, maar ze had ervoor getekend zodat haar ouders geld kregen voor een leven. Plus ze moest Zr. Haar handtekening zetten en haar ouders mochten haar niet dwingen. Zehad alleen de pech dat ze niet alles in het contract gelezen had...


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Cambrue Andove
    Het meisje had zichzelf zoals gewoonlijk op de tafel in het midden van de tafel gesetteld. Haar lichtblauwe irissen gleden over haar blote benen - tot de glazige wand opzij schoof en een nieuw gezicht tevoorschijn kwam€ het meisje hield haar hoofd schuin en verstrengelde haar vingers met elkaar. Het was ten strengste verboden zomaar iets te doen - dat was haar met de jaren wel geleerd. Ze streek haar donkere lokken voor haar ogen vandaan en slaakte een ingehouden zucht.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Demi Aimee Cox

    Jong blijven voor altijd. Nooit doodgaan. Is dat echt wat mensen willen ? Ik zuchtte zachtjes en keek naar de ruimte tussen de 2 stoelen. Ik wou huilen nu. Wetend dat ik nooit naar huis zou kunnen, want ofwel ging ik dood, ofwel bleef ik hier. Mijn familie had geld nodig, ja, daarom tekende ik direct. Ik had het bedrag gezien, maar de rest niet. Niet de grote letters, niet de kleine letters. Een traan gleed over mijn wang naar beneden en spatte uit elkaar op mijn bil. Het kleedje was kort, en het was hier koud. Ik slikte en veegde de traan van mijn gezicht. "Doen ze die testen niet op dieren in plaats van op tieners die het contract alleen maar tekenen omdat ze het beste willen voor hun familie ?".

    Jayden Orlando White
    "Doen ze die testen niet op dieren in plaats van op tieners die het contract alleen maar tekenen omdat ze het beste willen voor hun familie ?" Arme meid. Ze huilde en ikchad de neiging om haar te knuffellen en te troosten, want ze leek zoveel op mijn zusje. 'Op dieren werkt het niet. En ik ben hier zelf ook geen expert in. Ik ben alleen maar Onderzoeker odat ik een goede diploma heb en niet wou dat mijn zusje hier kwam.' Zeg ik als ik weer op mijn lip bijt. Ik pak een zakdoekje uit mijn jas en geef het aan haar. 'Zou ik misschien wel een klein flesje van rond de 20ml uit je lichaam mogen halen? Dan kan ik het onderzoeken.' Zeg ik met een vriendelijke glimlach. Ik hoefde het eigelijk niet te vragen, want ze moest gehoorzamen. Maar misschien zou het haar op haar gemak stellen. 'En ik zou meer eten en misschien wat warmere kleding voor je kunnen regelen. Het lijkt wel of je bevriesd.' Geef ik nog toe. Het was waar ik kon makkelijk extra eten of warmere kleren regelen voor haar.


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Demi Aimee Cox.

    De bange, schuchtere blik nam plaats voor grote ogen die hoop uitstraalden. Ik begon te knikken maar bedacht me dan dat het wanhopig overkwam. Nee wacht, ik was wanhopig, natuurlijk. "Als je wilt" zei ik met mijn gezicht gericht naar mijn handen, "En dat flesding mag je ook wel" zei ik toen maar. Niet dat ik een andere keuze had, want dit was wat ik moest doen. Ik keek weer op. Mijn donkere chocoladebruine ogen zochten naar zijn blik. Ik wou niet eens weten wat er nu in mijn ogen te zien was, maar dat was vast een twinkeling van hoop.

    Steven Lenn Dros
    Ik keek de kleine kamer rond. Wat was het hier toch saai en kaal. Ik hoorde het meisje zuchtte en keek haar aan. Owja het onderzoek. 'Hee' zei ik 'Ik ben je nieuwe onderzoeker' Wat er met haar vorige onderzoeker was gebeurd, was mij niet verteld. Maar ergens hoefde ik het ook helemaal niet te weten. 'Ik zie dat je hier al vier jaar zit, dus ik denk dat je wel weet hoe het gaat'. Ik voelde in mijn witte jaszak voor de medicijnen, maar merkte toen dat ik ze was vergeten. ‘wacht even’ zei ik en liep toen meteen de kamer uit om de medicijnen te halen. Snel liep ik naar het kantoortje en zag daar de medicijnen liggen, hoe kon ik die nou vergeten. Ik griste het van het bureau en liep weer terug naar de onderzoekskamer.


    Always look on the bright side of life.

    [Sorry dat ik nu pas reageer...]
    Jayden Orlando White
    Ze kreg hoop toen ik het zei, maar haar ogen gingen naar haar handen. Ik pakte een leeg flesje en deed er een naald in zodat hij 20ml bloed uit haar aderen kon zuigen. Pijn deed het niet dat was zeker. Tenzei je bang was voor naalden. Ik begeleidde haar naar een stoel en liet haar erop zitten. Haar ogen zochten mijn blik die ze ook vond en ik zag een twinkeling van hoop. Een kleine, vriendelijke, glimlach begon rond mijn lippen te spelen. 'Dit kan even pijn doen.' Zeg ik zacht terwijl ik haar arm strek. Ik doe mijn wijs en middelvinger bij elkaar en laat hem twee keer op de binnenkant van haar arm komen zodat de aderen omhoog komen en ik laat de naald in haar huid gaan. Haar huid was zacht en teer dat voelde je. Ik haalde de achterkant van de spuit naar achteren zodat het bloed in de binnenkant van het flesje zou lopen en ik haalde hem eruit toen ik 20ml had. Ik laat een watje met alcohol over het minescule wondje gaan en glimlach even. 'Als je wilt mag je nu wat eten. In de kamer hiernaast is mijn kamer en ik heb een koelkast met onaangeraakt eten waar je best wat van mag.' Zeg ik vriendelijk. Hopelijk zou ze me zien als een vriend inplaats van een vijand of gewoon een onderzoeker.


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Cambrue Andove
    "Ook hallo," lonkte haar stem ironisch richting de jongen. Ze stond op, streek haar jurkje recht - hij reikte tot net onder haar dijen, en glimlachte de nieuwe, stuntelige onderzoeker toe. De medicijnen in zijn handpalmen zorgden voor automatische rillingen. Ze wist nog hoe ze hier als klein meisje - gillend en schreeuwend wed gemarteld tot ze de medicijnen had binnengekregen. Na al die jaren hadden ze haar lichaam gebroken, maar ergens - diep in haar hoofd flakkerde hetzelfde vuur. Ze knipperde kort met haar ogen en sloeg haar armen beschermend over elkaar.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Demi Aimee Cox.

    De naald kwam in mijn arm, maar veel voelde ik er niet van. Van naalden voor bloed te trekken was ik niet bang, nooit geweest ook. Andere naalden daarentegen ... Hij zei iets over eten. Ik knikte maar besloot eerst maar naar mijn cel tegaan en daar het eten op te eten. Ik stond op en liep de deur uit. Bewakers namen me al direct vast. Ik werd er echt moe van, al die beveiling. Ik kwam uit bij mijn cel waar ik direct mezelf op het eten stortte. Nog 1 voordeel was dat het bed goed lag, en dat ik warme dekens had. Na het eten dronk het het glas water op dat erbij stond en deed mijn zwarte haren los. Ik kroop onder de dekens, in de hoop zo warmer te worden. Ik sloeg alle dekens om me heen en ging in het hoekje van mijn bed tegen de muur zitten. Zachtjes begon ik de woorden van Skyscraper te zingen.

    Steven Lenn Dros
    Ze stond op en glimlachte zwak naar me. Ik zag dat ze rilde toen ze de medicijnen in mijn hand zag. Ze sloeg haar armen beschermend over elkaar en even kreeg ik medelijden met haar. Maar ze had hier voor getekend, al snapte ik niet waarom. ‘Je hoeft alleen deze medicijnen te slikken’ zei ik en ik gaf haar de medicijnen ‘Wil je er uhh wat water bij?’ vroeg ik. Ik weet niet of dat gebruikelijk is, maar ik zou nooit zonder water die dingen kunnen wegslikken.


    Always look on the bright side of life.

    Cambrue Andove
    Ze heeft nooit getekend - helemaal nooit. Enkel de laatste paar schamele jaren werden mensen gevráágd om hun kinderen aan te melden in ruil voor geld. Ze was gewoon.. Ze hadden iemand nodig die sterk was en daar.. Daar was zij. Ze schudde haar hoofd langzaam, terwijl ze de pillen in haar handpalm bestudeerde. Ze beet zacht op haar onderlip - van de vorige was ze twee dagen ziek geweest, ze had dood kunnen zijn als er geen morfine was geweest. Ze slikte de capsules langzaam door, en ging toen op de onderzoekstafel zitten. Van medicijnen werd ze nog altijd duizelig. De kamer die draaide, haar hoofd die tolde. Ze begroef kort haar nagels in haar handpalmen om vervolgens een zucht te slaken.


    Feel the fire, but do not succumb to it.