• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Eens

    Totaal oneens.
    Ze doen dit om zich mooi te voelen, net zoals de modellen die ze overal te zien krijgen, om net als hen te zijn. Ze krijgen uiteindelijk wel aandacht, ja, maar misschien is dit ongewenste aandacht. Want ze zouden er nu niet bepaald trots op moeten zijn dat ze anorexia hebben.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ooh vreselijk oneens. Er kunnen heel veel oorzaken zijn van een eetstoornis... Misschien is het bij sommigen wel een zakken van aandacht trekken maar meestal zijn er veel dingen meer aan de hand! Dingen die je op het eerste zicht misschien niet verwacht van die persoon maar het is echt niet waar dat het altijd aandachttrekkerij is...


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Oneens. Het is zo vreselijk veel meer dan dat.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Oneens.
    Ik denk dat het een samenloop van allerlei gebeurtenissen is. Mensen die onzeker zijn over hoe ze eruit zien, hebben niet noodzakelijk aandacht nodig. Ik heb zelf niet in die situatie gezeten, maar ik denk dat het gewoon is om 'mooi' te zijn en ze gewoon zelf alles op een rijtje moeten zetten. Maar aandachttrekkerij is het, denk ik, absoluut niet.

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 8:55 ]

    Gedeeltelijk eens en oneens. Meestal is dat wel het geval, wanneer iemand mooi gevonden wil worden. Maar soms kan het ook aan hele andere dingen liggen, bijvoorbeeld wanneer je ouders in de scheiding liggen (ik noem maar even wat).


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Ja natuuuuurlijk. Voel alsjeblieft mijn sarcasme.


    your eyes are like stars in the night.

    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Oneens. Natuurlijk niet, en kijk maar voor de rest van de redenen dat ik dit vind naar het bericht van Histoire =P


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    HARRYMARRYME schreef:
    Ooh vreselijk oneens. Er kunnen heel veel oorzaken zijn van een eetstoornis... Misschien is het bij sommigen wel een zakken van aandacht trekken maar meestal zijn er veel dingen meer aan de hand! Dingen die je op het eerste zicht misschien niet verwacht van die persoon maar het is echt niet waar dat het altijd aandachttrekkerij is...


    You can't stop the waves, but you can learn to surf

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Eens en oneens.
    Er zijn er echt wel die een eetstoornis ontwikkelen omdat ze aandacht willen van anderen. (Daar is een vriendin van mij het goede vb van geweest)Ze beginnen dan pro-ana sites op te zoeken en dergelijke hoe ze het best veel kunnen afvallen, zonder te beseffen dat het niet goed is. En zonder dat ze ook wel een eetstoornis willen ontwikkelen. Maar voor ze het weten raken ze in een slecht patroon en is het zover.

    Maar bij heel veel mensen komt het gewoon door een samenloop van omstandigheden en gebeurtenissen. Veelal is het hen ook niet om het mager zijn te doen, maar zijn ze door bepaalde zaken gaan walgen van eten of willen ze het gewoon niet meer. Bij anderen is het dan wel ontstaan door immense onzekerheid.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Eens en Oneens,

    er zijn mensen die door een aandacht tekort, bijvoorbeeld thuis, dit soort dingen gaan doen. Als de ouders er dan achter komen heb je weer aandacht. Je gaat naar pro ana sites, krijgt daar steun en voelt je even in het middelpunt van de belangstelling staan.

    Maar aan de andere kant komt het door dingen die gebeuren, onzekerheden en dat soort dingen.


    Miep

    Nee man, sommigen misschien maar de meesten omdat ze een gebrek aan zelfvertrouwen hebben


    All I wanna be is somebody to you.