• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Frodo schreef:
    Totaal oneens.
    Ze doen dit om zich mooi te voelen, net zoals de modellen die ze overal te zien krijgen, om net als hen te zijn. Ze krijgen uiteindelijk wel aandacht, ja, maar misschien is dit ongewenste aandacht. Want ze zouden er nu niet bepaald trots op moeten zijn dat ze anorexia hebben.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    ONEENS!!!
    Sommigen willen misschien aandacht, maar dat is zeker niet de voornaamste reden!!! Het gaat vaak ook om mensen die onzeker zijn, en denken dat anderen liever dunne mensen, 'modellen', zien, om zich mooi te voelen. Of omdat ze het zwaar hebben en daardoor gewoon geen eetlust meer hebben, of juist het tegenovergestelde, die juist extra veel beginnen eten om niet aan andere dingen te hoeven denken. En als het dan gaat om mensen die aandacht willen, zullen dit meestal mensen zijn die te weinig aandacht hebben, die niemand hebben bij wie ze terecht kunnen met hun problemen. Gewoonlijk gaat het gewoon om een samenloop van omstandigheden.

    Histoire schreef:

    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Oneens.
    Anorexia zit tussen je oren, deze mensen zijn psychisch in de war, hebben een extreem slecht zelfbeeld, zijn onzeker en lopen hier niet graag mee te koop.


    If they don't chase you when you walk away... Keep walking.

    Oneens, en de redenen die ik kan bedenken, zien hier al allemaal opgesomd.
    Eens, er zijn zoveel redenen waardoor je een eetstoornis kan ontwikkelen, deze is er ééntje van.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Eens en oneens.
    Ik denk dat dit voor een deel van de eetstoornis gevallen wel speelt. Ieder mens met ogen ziet hoe lelijk die magere modellen zijn, je bent wel heel wanhopig als je zoals hen wil worden. Meiden die (op uitzonderingen van modellen, die het doen voor hun werk) zeggen dat ze zich dik voelen en ook zo mager willen worden, vind ik vreselijke aandachttrekkers. Of ze zijn gewoon gek in hun hoofd, kan ook.
    Voor andere situaties (onzekerheid, depressie, eenzaamheid etc.) is het alles behalve aandachttrekkerij.


    i put the fun in funeral

    Oneens.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Audacity schreef:
    Eens en oneens.
    Ik denk dat dit voor een deel van de eetstoornis gevallen wel speelt. Ieder mens met ogen ziet hoe lelijk die magere modellen zijn, je bent wel heel wanhopig als je zoals hen wil worden. Meiden die (op uitzonderingen van modellen, die het doen voor hun werk) zeggen dat ze zich dik voelen en ook zo mager willen worden, vind ik vreselijke aandachttrekkers. Of ze zijn gewoon gek in hun hoofd, kan ook.
    Voor andere situaties (onzekerheid, depressie, eenzaamheid etc.) is het alles behalve aandachttrekkerij.


    Weet je wat Karl Lagerfeld trouwens laatst zei? Dat alle mensen die dunne modellen lelijk vinden, dikke moeders waren die met een bak chips op de bank zaten ._.

    NO MORE CHANEL FOR ME, ik vind het echt zó vreselijk om die afgepeigerde modelletjes over de catwalk te zien strompelen... Doe mij maar vrouwen met vlees.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    (...)

    Weet je wat Karl Lagerfeld trouwens laatst zei? Dat alle mensen die dunne modellen lelijk vinden, dikke moeders waren die met een bak chips op de bank zaten ._.

    NO MORE CHANEL FOR ME, ik vind het echt zó vreselijk om die afgepeigerde modelletjes over de catwalk te zien strompelen... Doe mij maar vrouwen met vlees.


    O, geef mij maar een zak chips en een tv en ik vermaak me uitstekend hoor :'D.
    Maar serieus, een vrouw met rondingen is toch tien keer zo aantrekkelijk als zo'n levend skelet? Ooit, ergens in een verre toekomst zul je alleen nog maar mooie ronde vrouwen op de catwalk zien.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    O, geef mij maar een zak chips en een tv en ik vermaak me uitstekend hoor :'D.
    Maar serieus, een vrouw met rondingen is toch tien keer zo aantrekkelijk als zo'n levend skelet? Ooit, ergens in een verre toekomst zul je alleen nog maar mooie ronde vrouwen op de catwalk zien.


    Vind ik ook, haha. Maar dan wel lekkere chips en niet zo'n lullig zakje, lololol. Volgens mij is hij vergeten erbij te vertellen, dat die "dikke moeders met een zak chips" de hele dag hun benen uit hun kont hebben gerend voor hun gezin, een lieve man hebben een een horde kinderen en dat ze eindelijk rust heeft door even een leuk programma te kijken en wat chips te eten, haha.
    Denk ik ook, tenminste, dat hoop ik.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    (...)

    Weet je wat Karl Lagerfeld trouwens laatst zei? Dat alle mensen die dunne modellen lelijk vinden, dikke moeders waren die met een bak chips op de bank zaten ._.

    NO MORE CHANEL FOR ME, ik vind het echt zó vreselijk om die afgepeigerde modelletjes over de catwalk te zien strompelen... Doe mij maar vrouwen met vlees.

    Alsof er maar ´skeletten´ over de catwalk lopen. Er zijn genoeg normaal dunne modellen.
    Ik word zo moe van dat gezeik over dunne modellen of dun zijn. Genoeg mensen zijn van naturen zo dun, die kunnen er niks aan doen en er is zeker niks mis mee.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Alsof er maar ´skeletten´ over de catwalk lopen. Er zijn genoeg normaal dunne modellen.
    Ik word zo moe van dat gezeik over dunne modellen of dun zijn. Genoeg mensen zijn van naturen zo dun, die kunnen er niks aan doen en er is zeker niks mis mee.


    Hm, ik ben het hier niet mee eens. Waarom? Omdat er genoeg gezonde vrouwen zijn met mooie rondingen en omdat mannen dan misschien ook meer aangetrokken worden door mode ;P


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    bij sommige misschien wel , maar zeker niet bij allemaal. Bij de meeste is dat uit te weinig zelfvertrouwen of omdat ze zich niet goed voelen in hun vel.


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Ik ken er wel zo een, ja. Maar voor de rest oneens.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Leela schreef:
    (...)

    Hm, ik ben het hier niet mee eens. Waarom? Omdat er genoeg gezonde vrouwen zijn met mooie rondingen en omdat mannen dan misschien ook meer aangetrokken worden door mode ;P

    Ik zeg toch niet dat die er niet zijn, trouwens die modellen hebben ook wel rondingen. En wat is er mis met een dun model, of dun zijn, zolang het geen skeletten zijn? Ik ben ook dun en heb ook rondingen, een vriendin van mij is dun en heeft niet zo veel rondingen, omdat haar skeletbouw nu eenmaal zo is. En het is een prachtig meisje, soms ben ik echt jaloers op haar bouw hoor.
    Dun betekent niet meteen een skelet zijn.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Ik zeg toch niet dat die er niet zijn, trouwens die modellen hebben ook wel rondingen. En wat is er mis met een dun model, of dun zijn, zolang het geen skeletten zijn? Ik ben ook dun en heb ook rondingen, een vriendin van mij is dun en heeft niet zo veel rondingen, omdat haar skeletbouw nu eenmaal zo is. En het is een prachtig meisje, soms ben ik echt jaloers op haar bouw hoor.
    Dun betekent niet meteen een skelet zijn.


    Ja, maar het gaat hier over eetstoornissen dus we hebben het over lelijk dun.


    i put the fun in funeral