• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Jezabels schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat het een samenloop van allerlei gebeurtenissen is. Mensen die onzeker zijn over hoe ze eruit zien, hebben niet noodzakelijk aandacht nodig. Ik heb zelf niet in die situatie gezeten, maar ik denk dat het gewoon is om 'mooi' te zijn en ze gewoon zelf alles op een rijtje moeten zetten. Maar aandachttrekkerij is het, denk ik, absoluut niet.


    Not everything in life is temporary

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    That is a perfect copy of reality.

    Jezabels schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat het een samenloop van allerlei gebeurtenissen is. Mensen die onzeker zijn over hoe ze eruit zien, hebben niet noodzakelijk aandacht nodig. Ik heb zelf niet in die situatie gezeten, maar ik denk dat het gewoon is om 'mooi' te zijn en ze gewoon zelf alles op een rijtje moeten zetten. Maar aandachttrekkerij is het, denk ik, absoluut niet.


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Nee, gewoon nee.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Nee, natuurlijk niet. Dat kan aan zoveel dingen liggen. Aandachttekort kan er eentje zijn van de zovelen. Ik heb bijv. geen hongergevoel en eet daardoor te weinig en te laat. Het kan aan een psychische stoornis liggen, te weinig zelfvertrouwen. Aandachttekort is alleen een mogelijkheid.


    To live would be an awfully big adventure

    Een samenhang van.


    No growth of the heart is ever a waste

    Degene die het ontwikkelen voor de aandacht hebben er geen eens eentje en zijn er zo vanaf. Bitches.
    Oneens dus.


    Your make-up is terrible

    HARRYMARRYME schreef:
    Ooh vreselijk oneens. Er kunnen heel veel oorzaken zijn van een eetstoornis... Misschien is het bij sommigen wel een zakken van aandacht trekken maar meestal zijn er veel dingen meer aan de hand! Dingen die je op het eerste zicht misschien niet verwacht van die persoon maar het is echt niet waar dat het altijd aandachttrekkerij is...


    comfort in c h a o s

    Aurelia schreef:
    Een samenhang van.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ligt eraan wie om wie het gaat --'

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 12:19 ]


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Aurelia schreef:
    Een samenhang van.

    + Ik denk dat 't onbewust wel en schreeuw om aandacht/hulp is.

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 12:32 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja, want een eetstoornis is écht wel een keuze. --' /sarcasme


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oneens, het kan verschillende reden hebben. Sommige ontwikkelen het door een gebrek aan aandacht, andere door een gebrek aan zelfvertrouwen en weer andere omdat ze vinden dat ze het niet waart zijn om te eten/leven. Het kan zo veel reden hebben.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, sommige doen dat omdat ze onzeker zijn en op andere willen lijken. Ze hebben zelf helemaal geen zelfvertrouwen en daarom doen de meeste dat.

    Ik ga hier niet eens op in, wat een belachelijke stelling. Degenen die zéggen dat ze er eentje hebben en zich ondertussen volproppen met marsen, dat zijn de aandachtshoeren. Mensen met een eetstoornis hebben hulp nodig, geen negatieve vorm van andacht. Vaak hebben zie mensen een minderwaardigheidscomplex opgelopen door de jaren heen. Oneens dus.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!