• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Oneens
    Sommigen zullen dit inderdaad doen maar de meesten vinden zichzelf niet goed genoeg en om zich mooi te voelen doen ze dat dan. Sommige mensen hebben zelf ook helemaal niet door dat ze een eetstoornins hebben (een meisje wat ik ken namenlijk, ga het wss morgen aan haar ouders vertelen. Maar dat is meer voor haar eigenbelang)


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."

    Eens.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Even nog een bijvoeging; ik heb het vermoeden dat de mensen die 'eens' zeggen niet eens er ervaring mee hebben. En daarmee bedoel ik niet zelf ervaring, maar ook in zijn/haar omgeving.


    your eyes are like stars in the night.

    Zo ontzettend hard oneens...


    Bad decisions make good stories.

    Cloelia schreef:
    Oneens. Het is zo vreselijk veel meer dan dat.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    -Dubbelpost

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 14:23 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Er zijn er verschillenden waarbij dat inderdaad de oorzaak is, maar in de meeste gevallen is de oorzaak gebrek aan zelfvertrouwen, met als gevolg het willen streven naar perfectie.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik vind het echt erg dat mensen zeggen dat dit waar is.

    Ja, er zijn een paar mensen waarop dat toe treft, maar dat betekent niet dat de meesten aandacht zoeken. Vaak willen ze het zelf niet eens en zijn ze gewoon te 'bang' om ermee te stoppen. Ook komen ze er niet voor uit en vragen niet om aandacht. Ze willen niet eens dat iemand dat merkt, dat vinden ze alleen maar vervelend.

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 14:29 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    ' Nyctophilia '

    Oneens. Het heeft denk ik geen motivatie nodig omdat het simpelweg niet zo is.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nee. Sorry, maar wat een domme stelling.


    Alis volat propriis.

    Histoire schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat eerder onzekerheid de voornaamste oorzaak is.
    En het tegenovergestelde van aandacht tekort kan ook waar zijn. Ze kunnen ook een eetstoornis ontwikkelen omdat ze een teveel aan aandacht krijgen. Als iedereen hen bijvoorbeeld constant zit uit te lachen met hun te hoge gewicht, denk ik niet dat je wilt afvallen omdat je aandacht tekort hebt. Ik denk dan dat net aan de aandacht wilt ontsnappen.
    En er zijn sowieso meerdere oorzaken voor eetstoornissen. Zoiets krijg je niet door zomaar wat aandacht tekort te hebben. Oneens dus.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Het kan wel een reden zijn. Als je volledig genegeerd word en gepest dan kan ik nog best begrijpen dat je een eetstoornis krijgt. Je bent onzeker en wilt dat mensen je leuk vinden. Een de meeste meiden die leuk gevonden worden zijn dun.
    Daardoor gaan ze aan zichzelf twijfelen en niet meer eten.

    [ bericht aangepast op 22 april 2012 - 15:39 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Het is één van de manieren waarop een eetstoornis ontstaan kan, maar er zijn nog veel meer andere manieren!


    I'm not stupid, I like to think I'm just misunderstood.

    Jezabels schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat het een samenloop van allerlei gebeurtenissen is. Mensen die onzeker zijn over hoe ze eruit zien, hebben niet noodzakelijk aandacht nodig. Ik heb zelf niet in die situatie gezeten, maar ik denk dat het gewoon is om 'mooi' te zijn en ze gewoon zelf alles op een rijtje moeten zetten. Maar aandachttrekkerij is het, denk ik, absoluut niet.


    stay safe because I like being alive at the same time as you