• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Soms beginnen mensen er inderdaad mee om aandacht te krijgen en slaan er uiteindelijk in door en ontwikkelen zo een eetstoornis.
    Maar dat hoeft niet. Het kan ook een ziekte in je hoofd zijn dat je bijvoorbeeld niet kan stoppen met eten of niet kan stoppen met afvallen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    sjesus he! plaats ff een normale stelling!
    oneens, er kunnen heel veel andere redenen zijn, en trouwens, deze stelling is niet leuk voor mensen die het hebben gehad of die er iemand aan hebben verloren.


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Ten eerste, anorexia en boulimia zijn niet de enige eetstoornissen. Niet alle meisjes met een eetstoornis zijn dun, sommigen hebben juist overgewicht. BED en compulsive overeating zijn ook eetstoornissen, en komen vaker voor dan je zou denken. Het overkomt zelfs mensen die eerst anorexia hebben gehad.
    Dan, de oorzaken van een eetstoornis liggen niet vast. Deskundigen zijn er nog niet over uit wat de voornaamste oorzaak is en misschien is die er wel niet, want iedereen ontwikkelt en beleeft een eetstoornis op een andere manier. Vaak is het wel een (meestal on-)bewuste schreeuw om aandacht, omdat het 'slachtoffer' psychisch in de knoop zit of in een andere lastige situatie zit. Sowieso, meestal heeft iemand met een eetstoornis wél aandacht nodig.
    Oneens dus, er zijn veel meer oorzaken, maar dit is wél een onderdeel ervan.
    (En ja, ik spreek uit ervaring.)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    HAHAHAHAHA. Onzin.

    Oneens.


    Intersectional feminist

    Oneens, ik vind niet dat eetstoornissen te maken hebben met aandacht, maar meer met zelfvertrouwen


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ja natuuuuurlijk. Voel alsjeblieft mijn sarcasme.


    Everything Looks Better When The Sun Goes Down!

    Bullshit.


    26 - 02 - '16

    Zeker Weten Oneens
    Er zijn zoveel reden dat mensen een eetstoornis krijgen


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    oneens. van aandachtstekort ga je geen psychologische ziekte ontwikkelen. Er is meer voor nodig.
    Wat je wel hebt, zijn fakers die dan zeggen dat ze altijd kotsen en zeggen dat ze dik zijn om dan de dag erna met een topje dat heel de buik blootlaat rond te lopen --'
    maar mensen met een echte stoornis zullen net proberen dit zo veel mogelijk te verbergen, want ze willen niet dat iemand hun 'controle' over hun lichaam overneemt.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Oneens, ze hebben eerder gebrek aan zelfvertrouwen en de meeste krijgen juist téveel aandacht


    Why drink and drive, When you can smoke and fly!

    licht eraan. Sommige mensen doen het voor de aandacht en willen dat mensen zeggen dat ze dun is.
    Maar het heeft vaak met de oorzaken te maken die mensen meemaken..


    x

    Leela schreef:
    Ik ga hier niet eens op in, wat een belachelijke stelling. Degenen die zéggen dat ze er eentje hebben en zich ondertussen volproppen met marsen, dat zijn de aandachtshoeren. Mensen met een eetstoornis hebben hulp nodig, geen negatieve vorm van andacht. Vaak hebben zie mensen een minderwaardigheidscomplex opgelopen door de jaren heen. Oneens dus.

    [ bericht aangepast op 23 april 2012 - 19:27 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    JohnHWatson schreef:
    oneens. van aandachtstekort ga je geen psychologische ziekte ontwikkelen. Er is meer voor nodig.
    Wat je wel hebt, zijn fakers die dan zeggen dat ze altijd kotsen en zeggen dat ze dik zijn om dan de dag erna met een topje dat heel de buik blootlaat rond te lopen --'
    maar mensen met een echte stoornis zullen net proberen dit zo veel mogelijk te verbergen, want ze willen niet dat iemand hun 'controle' over hun lichaam overneemt.

    Oh juist wel, verwaarlozing is een van de belangrijkste oorzaken van psychische problemen. Aandacht te kort betekent niet per definitie die huppels die willen horen dat ze dun zijn, het kan ook een serieus probleem zijn zoals verlatingsangst of verwaarlozing.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens!
    Het is niet omdat je veel eet dat je te weinig aandacht hebt! Mensen kunnen met andere problemen zitten waar de buitenwereld niet van afweet. Die hij/zij niet durft te vertellen,... En dan kan het zijn dat mensen zich gaan 'afreageren' in eten. Dan gaan ze hun problemen proberen te verwerken in eten.
    Besluit: niet veel mensen kunnen iets doen aan een eetstoornis.


    If it is meant to be, it will be !