• North Carolina heeft onlangs een nieuwe wet aangenomen om het homohuwelijk (dat al verboden was daar) nog illegaler en onwettiger te maken. North Carolina is daarmee de 30e staat die een dergelijke wet aanneemt.

    Interessant detail: De wet zorgt ervoor dat ook andere verbintenissen (partnership contracten en dergelijke) niet meer wettelijk geldig zijn. Dit heeft niet alleen gevolgen voor homoseksuelen, maar ook voor ongetrouwde samenwonde man-vrouw koppels. Dit heeft een aantal gevolgen: Als twee mensen samenwonen maar niet getrouwd zijn tellen ze voor de wet als apart wonend en kan er geen aangifte worden gedaan van huiselijk geweld, omdat ze apart wonen volgens de wet. (als ik het goed heb begrepen)

    Enfin, niet alleen homorechtenactivisten zijn pissig maar dus ook vrouwenrechtenactivisten.

    Obama is de eerste president geworden die een pro-homohuwelijk houding heeft ingenomen, ongetwijfeld om stemmen te winnen van de homoseksuele kiezers. Ik vermoed dat het homohuwelijk hierdoor een belangrijk campagnepunt gaat worden (Amerika kennende misschien een van de belangrijkste) dus het gaat erg interessant worden.

    Oh, en een leuk plaatje:





    Also: Listen to the weird squirrel!

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 21:11 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Thafuck?
    Ik snap Amerika soms echt niet. :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb daar echt zo'n hekel aan. Waarom zou je mensen verbieden van elkaar te houden.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Dafuq, dat slaat echt helemaal nergens op.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Nja, wat ben je aan een huwelijk in een andere staat? Niets.
    Je kan wel in een andere staat gaan trouwen, maar als je dan terug gaat naar je eigen staat, wordt het nog steeds niet erkend...

    Ik vind het goed dat België homohuwelijken wettelijk heeft gemaakt en dat er mooie tegemoetkomingen zijn voor die koppels voor kinderen en dergelijke. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wat een geweldig land is het toch


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Serieus? -.-
    Kijk, ja, ik ben voor zo'n dingen blij dat ik in België woon.
    Tss, die activisten hebben zeker wel een reden om pist te zijn. Persoonlijk, ik zou toch ook wel pist zijn?
    Wat is erger? Incest of homoseksualiteit?
    Ik vind incest, hoor, slecht voor de mensheid, blabla.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 21:13 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Peetniss schreef:
    Ik heb daar echt zo'n hekel aan. Waarom zou je mensen verbieden van elkaar te houden.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dus ze vinden incest minder erg dan twee "vreemde" mannen die met elkaar trouwen?

    Waar is de logica toch heen dezer dagen?:W


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Peetniss schreef:
    Ik heb daar echt zo'n hekel aan. Waarom zou je mensen verbieden van elkaar te houden.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Menen ze het serieus, waarom doet men daar zo moeilijk over, nog steeds! In welke eeuw leven we?
    Ik ben blij dat we leven waar we leven, hoewel het hier niet per se beter is, qua wetten ja, qua apreciatie...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dan hebben we het over fucking 2012. Anno hier en nu. Wat zijn mensen idioten.
    Wij waren de eersten en wanneer was dat? Fucking 10 jaar geleden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Preach. Ignorant people.
    Maybe I'll go get married to my girlfriend, just to go there and show it off.

    /I ranted about this so much today, i'm too tired to go through the motions again.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik heb eerlijk waar nog geen enkel argument tegen het huwelijk van een homostel gehoord dat mij op een of andere manier logisch in de oren klonk. Waarom kunnen ze dan niet gewoon twee mensen gelukkig laten zijn?
    Ik ga nu mijn mond houden want niemand zit te wachten op een heel essay, maar dit is gewoon belachelijk.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Escritura schreef:
    Preach. Ignorant people.
    Maybe I'll go get married to my girlfriend, just to go there and show it off.

    /I ranted about this so much today, i'm too tired to go through the motions again.


    Listen to the squirrel (cat)

    And you did xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Escritura schreef:
    Preach. Ignorant people.
    Maybe I'll go get married to my girlfriend, just to go there and show it off.

    /I ranted about this so much today, i'm too tired to go through the motions again.


    That's the spirit!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...