• North Carolina heeft onlangs een nieuwe wet aangenomen om het homohuwelijk (dat al verboden was daar) nog illegaler en onwettiger te maken. North Carolina is daarmee de 30e staat die een dergelijke wet aanneemt.

    Interessant detail: De wet zorgt ervoor dat ook andere verbintenissen (partnership contracten en dergelijke) niet meer wettelijk geldig zijn. Dit heeft niet alleen gevolgen voor homoseksuelen, maar ook voor ongetrouwde samenwonde man-vrouw koppels. Dit heeft een aantal gevolgen: Als twee mensen samenwonen maar niet getrouwd zijn tellen ze voor de wet als apart wonend en kan er geen aangifte worden gedaan van huiselijk geweld, omdat ze apart wonen volgens de wet. (als ik het goed heb begrepen)

    Enfin, niet alleen homorechtenactivisten zijn pissig maar dus ook vrouwenrechtenactivisten.

    Obama is de eerste president geworden die een pro-homohuwelijk houding heeft ingenomen, ongetwijfeld om stemmen te winnen van de homoseksuele kiezers. Ik vermoed dat het homohuwelijk hierdoor een belangrijk campagnepunt gaat worden (Amerika kennende misschien een van de belangrijkste) dus het gaat erg interessant worden.

    Oh, en een leuk plaatje:





    Also: Listen to the weird squirrel!

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 21:11 ]


    quidquid excusatio prandium pro



    Also, this.
    Ja, het is zeer sarcastisch, maar daarmee schiet je bijna ieder argument tegen het homohuwelijk neer.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    vriendin van mij: Amerika is zo geweldig, alles is daar zo goedkoop en de mensen zijn er aardig

    ja leuk voor je, maar homo's mogen daar niet trouwen

    Flemish schreef:
    Serieus? -.-
    Kijk, ja, ik ben voor zo'n dingen blij dat ik in België woon.
    Tss, die activisten hebben zeker wel een reden om pist te zijn. Persoonlijk, ik zou toch ook wel pist zijn?
    Wat is erger? Incest of homoseksualiteit?
    Ik vind incest, hoor, slecht voor de mensheid, blabla.

    Nicht en neef zijn geen incest meer. In België mag je ook met je neef of nicht trouwen en kinderen krijgen. :Y)
    Je mag alleen niet in rechte (bloed)lijn en in de (bloed)zijlijn tot en met de 3e graad gaan (tante of nonkel/oom). Neef of nicht is de 4e lijn en is dus legaal. :Y)

    Goh, dit leer ik dus bij burgerlijk recht. x)

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 21:24 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Hoppus schreef:
    Dafuq, dat slaat echt helemaal nergens op.


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Tigger schreef:
    (...)

    Listen to the squirrel (cat)

    And you did xD


    The squirrel has a fucking point. ^^
    I hate narrowmindedness, sue me. :'D


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Scandal schreef:
    Nja, wat ben je aan een huwelijk in een andere staat? Niets.
    Je kan wel in een andere staat gaan trouwen, maar als je dan terug gaat naar je eigen staat, wordt het nog steeds niet erkend...

    Ik vind het goed dat België homohuwelijken wettelijk heeft gemaakt en dat er mooie tegemoetkomingen zijn voor die koppels voor kinderen en dergelijke. =)


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Escritura schreef:
    (...)

    The squirrel has a fucking point. ^^
    I hate narrowmindedness, sue me. :'D


    So do I! I LOVE LESBIANS! (cat)

    Kidding xD I just dont understand why people want to impose their own beliefs on others...


    quidquid excusatio prandium pro

    People are complicated creatures, and sometimes so annoying...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Scandal schreef:
    (...)
    Nicht en neef zijn geen incest meer. In België mag je ook met je neef of nicht trouwen en kinderen krijgen. :Y)
    Je mag alleen niet in rechte (bloed)lijn en in de (bloed)zijlijn tot en met de 3e graad gaan (tante of nonkel/oom). Neef of nicht is de 4e lijn en is dus legaal. :Y)

    Goh, dit leer ik dus bij burgerlijk recht. x)


    Moet jij niet jezelf voorbereiden op iets?
    Kijk ja, bij wet is het misschien wel niet meer, maar persoonlijk vind ik het véél raarder dan homokoppels.
    Maar op incest ligt er dan ook een grotere taboe.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Tchaikowski schreef:
    Thafuck?
    Ik snap Amerika soms echt niet. :W


    comfort in c h a o s

    Tigger schreef:
    (...)

    So do I! I LOVE LESBIANS! (cat)

    Kidding xD I just dont understand why people want to impose their own beliefs on others...


    Exactly. Not everyone has to belief that gaymarriage is right.
    als mensen willen geloven dat het niet goed is, of walgelijk, - Ze doen maar.
    Maar dan mogen ze die meningen lekker bij zichzelf houden en hoeven die neit op te dringen aan anderen.

    Tegenwoordig denken gelukkig al veel meer mensen op deze manier, ondersteuning voor de LGBT community is al veel gegroeid, but stuff like this just makes me sad and annoyed.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Flemish schreef:
    (...)

    Moet jij niet jezelf voorbereiden op iets?
    Kijk ja, bij wet is het misschien wel niet meer, maar persoonlijk vind ik het véél raarder dan homokoppels.
    Maar op incest ligt er dan ook een grotere taboe.

    Ik ben redelijk open minded. Mij maakt het niet uit wie met wie trouwt en wie met wie kinderen krijgt. :Y)

    Ja ik ging filosofie, arbeidsrecht en burgerlijk recht voorbereiden. En ik ben er mee begonnen ondertussen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Don't let them! Ze zijn het niet waard!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Escritura schreef:
    (...)

    Exactly. Not everyone has to belief that gaymarriage is right.
    als mensen willen geloven dat het niet goed is, of walgelijk, - Ze doen maar.
    Maar dan mogen ze die meningen lekker bij zichzelf houden en hoeven die neit op te dringen aan anderen.

    Tegenwoordig denken gelukkig al veel meer mensen op deze manier, ondersteuning voor de LGBT community is al veel gegroeid, but stuff like this just makes me sad and annoyed.


    I know. But at least you can get married :Y)

    Just keep on supporting those who live in the more oppressive countries!


    quidquid excusatio prandium pro

    Veel van de regels in Amerika zijn zo vaag. Hier weer een zeer goed voorbeeld.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo