• North Carolina heeft onlangs een nieuwe wet aangenomen om het homohuwelijk (dat al verboden was daar) nog illegaler en onwettiger te maken. North Carolina is daarmee de 30e staat die een dergelijke wet aanneemt.

    Interessant detail: De wet zorgt ervoor dat ook andere verbintenissen (partnership contracten en dergelijke) niet meer wettelijk geldig zijn. Dit heeft niet alleen gevolgen voor homoseksuelen, maar ook voor ongetrouwde samenwonde man-vrouw koppels. Dit heeft een aantal gevolgen: Als twee mensen samenwonen maar niet getrouwd zijn tellen ze voor de wet als apart wonend en kan er geen aangifte worden gedaan van huiselijk geweld, omdat ze apart wonen volgens de wet. (als ik het goed heb begrepen)

    Enfin, niet alleen homorechtenactivisten zijn pissig maar dus ook vrouwenrechtenactivisten.

    Obama is de eerste president geworden die een pro-homohuwelijk houding heeft ingenomen, ongetwijfeld om stemmen te winnen van de homoseksuele kiezers. Ik vermoed dat het homohuwelijk hierdoor een belangrijk campagnepunt gaat worden (Amerika kennende misschien een van de belangrijkste) dus het gaat erg interessant worden.

    Oh, en een leuk plaatje:





    Also: Listen to the weird squirrel!

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 21:11 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    I know. But at least you can get married :Y)

    Just keep on supporting those who live in the more oppressive countries!


    And I shall. :Y) Also there shall be cake.

    Ach, dat hele gedoe met Obama die zijn standpunt ineemt tegenover dit alles heeft ook al wat geholpen, dus ik hoop nog de dag te zien dat dit alles helemaal niets meer uitmaakt.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Deze is niet alleen vaag, deze is ook gewoon grof!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Escritura schreef:
    (...)

    And I shall. :Y) Also there shall be cake.

    Ach, dat hele gedoe met Obama die zijn standpunt ineemt tegenover dit alles heeft ook al wat geholpen, dus ik hoop nog de dag te zien dat dit alles helemaal niets meer uitmaakt.


    Ehm... Het is Amerika.

    Obama heeft door een standpunt in te nemen de inzet verhoogd. Hij zal dat gebruiken in zijn campagne, zijn tegenstander zal dat uitbuiten. Zijn tegenstander zal tegen het homohuwelijk zijn.
    Als zijn tegenstander wint word het homohuwelijk misschien verboden door federale wetten of meer van dat soort ongein. En obama is niet populair.

    Daarom kijk ik uit naar de toekomst, en vraag me af wat er gaat gebeuren


    quidquid excusatio prandium pro

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik ben redelijk open minded. Mij maakt het niet uit wie met wie trouwt en wie met wie kinderen krijgt. :Y)

    Ja ik ging filosofie, arbeidsrecht en burgerlijk recht voorbereiden. En ik ben er mee begonnen ondertussen. =)

    Wie met wie trouwt, maakt eigenlijk voor mij ook niet veel uit.
    Je moet wel rekenen dat kinderen uit een incestrelatie meestal een handicap hebben. En dat vind ik gewoon zo erg.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Laten we positief blijven...
    Maar zolang er mensen zijn die open minded zijn, is er hoop!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Flemish schreef:
    (...)
    Wie met wie trouwt, maakt eigenlijk voor mij ook niet veel uit.
    Je moet wel rekenen dat kinderen uit een incestrelatie meestal een handicap hebben. En dat vind ik gewoon zo erg.


    Niet meestal. Ze hebben een verhoogde kans. Dat betekent echter wel dat de kans dat het kind gehandicapt hooguit een paar procent is. Op zich is een keer met een neef of nicht trouwen niet zo heel ernstig. Maar door hoe het erven van genene werkt ed gebeuren er rare dingen als het vaker gebeurt (zo is er een dorpje in spanje waar iedereen 12 vingers heeft)


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Ehm... Het is Amerika.

    Obama heeft door een standpunt in te nemen de inzet verhoogd. Hij zal dat gebruiken in zijn campagne, zijn tegenstander zal dat uitbuiten. Zijn tegenstander zal tegen het homohuwelijk zijn.
    Als zijn tegenstander wint word het homohuwelijk misschien verboden door federale wetten of meer van dat soort ongein. En obama is niet populair.

    Daarom kijk ik uit naar de toekomst, en vraag me af wat er gaat gebeuren


    Meh, al die politieke spelletjes. Er word tenminste meer positieve aandacht aan besteed nu. Ergens heb je wel gelijk, ik hoop dat het niet in eht tegendeel werkt.
    Fact is that marriage should be a human right, no matter if that person is straight, gay, lesbian, bi or trans.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Flemish schreef:
    (...)
    Wie met wie trouwt, maakt eigenlijk voor mij ook niet veel uit.
    Je moet wel rekenen dat kinderen uit een incestrelatie meestal een handicap hebben. En dat vind ik gewoon zo erg.

    Nicht en neef valt nog mee hoor.
    Nja, mij maakt het niet uit. Als ze maar gelukkig zijn. :Y)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik snap het echt niet,
    Als mensen er gelukkig van worden, waarom niet?
    Het maakt toch helemaal niks uit of je homo, lesbi, hetero, of wat dan ook bent?
    Ik vind dat het geen verschil maakt, homo's en lesbiennes zijn hetzelfde als hetero's, en trouwen dat moeten ze gewoon kunnen. En ik vind dat deze wet toch wel een beetje de homo's en lesbiennes discrimineert. Waarom mogen zij dan geen leuk getrouwd leven hebben daar? Geef mij een goede reden, waarom een homo huwelijk anders is dan een hetero huwelijk? Behalve dat ze van het zelfde geslacht zijn, en zelf geen kinderen kunnen krijgen zijn er geen redenen. Althans, dat vind ik.


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Ja, discriminatie is toch verboden door de wet? Dan breekt hij zichzelf, wat een logisch land...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Ja, discriminatie is toch verboden door de wet? Dan breekt hij zichzelf, wat een logisch land...


    Bovendien zijn Amerikanen meestal erg trots op hun vrijheid. Alleen bij het homohuwelijk mag er geen vrijheid zijn. En abortus.


    quidquid excusatio prandium pro

    Wat een mottig land, toch zien mensen het als hét perfecte...
    Naïevelingen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Lol:
    'You don't know what God thinks. What if he changed his mind?'

    Just awesome this ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Dafuq, naar mijn mening moeten die Amerikanen iets meer emanciperen aan de 21e eeuw. But, that's what I'm thinking.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.