• Ik heb echt ongelooflijk veel stress door het school. Ik weet dat ik nu voor mijn vierde dagelijks werk al zeker twee buizen zal hebben, namelijk chemie en fysica, dus twee hoofdvakken van mij (ik doe Latijn-wetenschappen). En ik hou het echt niet meer. Ik heb zoveel schrik dat ik zou moeten blijven zitten en dat zou echt wel klote zijn in het laatste jaar. ]: En nu de examens eraan komen (over twee weken beginnen we), heb ik zoveel stress dat ik me zelfs niet kan concentreren. Ik denk de hele dag aan mijn punten, ben geobsedeerd bezig met continu mijn procenten uit te rekenen en fack man, IK WIL ER DOOR ZIJN! En het is niet dat ik geen moeite doe, het zit me dit jaar gewoon echt niet mee met de leerkrachten.

    Veel reserve heb ik ook niet. Op mijn eerste examens had ik gemiddeld 58 procent. ARGH!


    Iemand anders ook zo gestressed? + Hebben jullie misschien studeer- en/of concentratietips?

    [ bericht aangepast op 24 mei 2012 - 16:27 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dat is best kut :(

    Ik zou het er met je ouders en je mentor over hebben. Blijf wel gewoon studeren hoor en neem regelmatig pauze. Maak voor jezelf een goede planning en zorg ervoor dat je je eraan houdt. Zeg tegen je ouders en je beste vriend(in) dat je een planning hebt, zodat zij je er ook aan kunnen helpen herinneren. Als je leert, zorg dat dat er geen afleidende dingen zijn, zoals tv, telefoon, radio, laptop enz.

    Ik ben nu bezig met mijn examen economie te leren ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Geen tips, ik ben om andere redenen gestressed. Veel success!


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Hmm ik heb zo ook geen tips.. toen ik examens moest doen was ik ook zo bezig, maar ben uiteindelijk wel geslaagd.. door gewoon te gaan leren :l


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Het enige wat je kunt doen is gewoon goed door blijven studeren.. en misschien wat mensen om hulp vragen of wat dan ook..

    zelf heb ik ook echt een verschrikkelijk drukke periode. Ik werk echt iedere avond door tot 11 / 12 uur en sta 's ochtend om half 6 op om verder te leren.. Je moet gewoon zorgen dat je wel echt leuke dingen tussendoor blijft doen. Sowieso wel echt met pauzes. Gewoon met jezelf afspreken een vol uur te werken en dan 20 minuten pauze, en misschien iets meer als je daar behoefde aan hebt.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2012 - 16:31 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb in mijn laatste jaar ook al mijn cijfers gemiddeld anderhalf/twee punten omlaag gehaald. Das echt een rotgevoel, maar het hoeft echt niets te betekenen. Die cijfers staan helemaal los van je CE. Ik snap je dat je bang bent, maar probeer je daar niet op te concentreren, probeer er gewoon voor te gaan. Bovendien; zakken is niet het einde van de wereld, echt niet :)


    Life is hard and then we die