• Hey people,
    Ik moet dit even kwijt. En misschien dat jullie me hier bij kunnen helpen. Ik zit in een HAVO/VWO klas, dus voor het volgende schooljaar moeten we kiezen of we HAVO of VWO willen gaan doen. (en we krijgen ook een advies van onze mentor, maar mijn mentor is shit.) Je moet een 7,5 gemiddeld staan om naar VWO te gaan, ik sta een 7,7. Het zou dus kunnen. Maar, als ik naar VWO ga, moet ik mijn beste vriendinnen loslaten. Alle gezellige, aardige mensen waar ik veel mee om ga gaan naar HAVO. Ook mijn 2 allerbeste vriendinnen uit mijn klas en mijn crush gaan HAVO doen. Mijn ouders zeggen: 'Als je VWO kan, moet je het gewoon proberen.' Maar ik haal nu de laatste weken wel steeds slechtere cijfers, dus ik twijfel. Ik wil liever HAVO met goede cijfers, dan VWO en dat ik het dan moeilijk krijg. Met HAVO kan je ook een goede baan krijgen.
    Misschien denken jullie nu van, meid, stel je niet aan. Maar dit is wel echt iets waar ik mee zit. Het gaat wel om mijn toekomst.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 21:23 ]


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Al die mensen heb je later niet meer nodig. Ga VWO doen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    Al die mensen heb je later niet meer nodig. Ga VWO doen.


    Ookal lijkt het nu moeilijk om zonder ze te zijn enzo. Je zal ze sowieso ooit is moeten loslaten.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik zou VWO kiezen, je maakt ook weer nieuwe vrienden. :3


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    Wat voor opleiding wil je gaan doen? HBO of universiteit? Ik zou daar eerst eens naar kijken, dat is belangrijker dan je vriendinnen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik zou VWO gaan doen. Ik heb het zelfde probleem, al mijn vriendinnen gaan naar HAVO en ik naar VWO. Maar ik heb nu ook ingezien dat ik ze toch altijd zal zien; er bestaan pauzes & vakanties & weekends (: Met VWO kun je alle kanten op, zelfs universiteit. Zo heb ik gedacht. Maar uiteindelijk moet je het zelf beslissen.


    Swag,♥ Van Inge(L)

    Met VWO heb je meer kansen, je kunt altijd weer terug naar de HAVO. Ik zou voor VWO kiezen. En je zit toch op dezelfde school? Als het goed is zie je elkaar dan nog in de pauzes... En je maakt heus wel nieuwe vrienden ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Kies wat je hart wilt!
    zo te horen wil je eigenlijk met je vriendinnen mee.
    Dus dat zou ik dan ook gaan doen.


    xx


    He like girls how eat carrots!

    Ik zou VWO proberen. Ik bedoel, je kan het altijd proberen toch? Er zijn bij ons veel mensen die VWO doen maar als het niet lukt alsnog naar HAVO gaan. :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik zou gewoon VWO proberen, als je dat kunt. Je kunt altijd nog een niveau terugzakken. Stijgen is veel lastiger en misschien krijg je later spijt als je nu al voor HAVO kiest.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Als ik jou was zou ik Havo doen, je kunt daarna altijd nog VWO doen als je dat zou willen.


    To infinity and beyond •

    Ik zou HAVO gaan doen :3

    Doe het hoogste dat je aankan. Anders ga je later spijt hebben.
    Je kan altijd nieuwe vrienden maken in je klas en je ziet je oude vrienden toch ook nog?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Gossie, ik heb niet eens de keuze om met mijn vriendinnen mee te gaan of niet omdat we sowieso allemaal een andere opleiding gaan doen. Dat zal uiteindelijk toch wel gebeuren en het gaat hier om je toekomst. Met VWO kan je sowieso al snel meer bereiken. Ik zou willen dat ik naar VWO kon gaan, maar nee. Als ik jouw was zou ik aan je eigen toekomst gaan denken en gewoon VWO gaan doen. Die slechtere cijfers komt waarschijnlijk alleen maar omdat het het einde van het jaar is en je er een beetje door heen zit...


    Believe in yourself.

    Ik zou VWO doen. Ik had precies hetzelfde toen ik moest kiezen tussen de MAVO en HAVO, toen ben ik ook naar HAVO gegaan, en ik heb daar gewoon nieuwe vrienden gemaakt en met mn MAVO vrienden ga ik nog steeds heel erg goed mee om (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Je ziet de mensen toch buiten school?
    Als het VWO later niet goed gaat kan je nog Havo gaan doen, maar VWO zal vast wel meevallen.


    Today will be Girl's Day party with you~