• Een tienjarige jongen is in Mechelen gestorven, nadat een zogenaamd 'wurgspel' bij hem thuis dramatisch afliep. Volgens experts zou de jongen het eerste dodelijke slachtoffer in Vlaanderen kunnen zijn van deze levensgevaarlijke rage. Ze roepen op tot preventie. Dat staat vandaag in verschillende Vlaamse kranten.

    (...)

    Bij het wurgspel of 'le jeu du foulard' knijpen de kinderen zichzelf de keel dicht met een sjaal of broeksriem, waardoor hun hersenen geen zuurstof meer krijgen. Het zorgt voor hallucinaties en een roes. Als de knoop niet tijdig gelost wordt, kent het spel een fatale afloop. Volgens de krant zou er onder de vriendjes van het slachtoffer al enige tijd gepraat zijn over wurgspelletjes.

    bron: Hln.be

    En dan zeggen ze tegen ons 'de jeugd van tegenwoordig...'


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ja, ik hoorde het gisteren al.
    Ik dacht toen echt van: "En waar zijn die onschuldige spelletjes gebleven zoals tikkertje en verstoppertje?"
    Echt gewoon ziek.

    RainbowShine schreef:
    Nu moet ik denken aan een aflevering van Criminal minds.
    Ik snap niet dat mensen zoiets bij hunzelf doen.


    i put the fun in funeral

    Uneventful schreef:
    Ja het blijkt een trend te zijn, echt onbegrijpelijk. Ugh.


    26 - 02 - '16

    .________________________.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Rachellina schreef:
    Ja, ik hoorde het gisteren al.
    Ik dacht toen echt van: "En waar zijn die onschuldige spelletjes gebleven zoals tikkertje en verstoppertje?"
    Echt ziek gewoon.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Dat is echt te ziek voor woorden.


    Searching heavens for another earth

    Dafuq...


    None but ourselves can free our minds.

    Limerry schreef:
    Ziek. Dit is gewoon ziek om zoiets te doen.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Frodo schreef:
    What the-

    Dat is gewoon het toppunt van ziekheid. Het toppunt van een woord dat niet eens bestaat


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik vind dit heel sneu. Er zijn 'werelden' waar wurgspellen voorkomen, zoals bijvoorbeeld BDSM. In zulke werelden wordt dat door de juiste mensen alleen bij volwassenen gedaan die daarbij instemmen en met heel veel zorg om niet te ver te gaan of blijvende schade achter te laten.

    Om het dan zo roekeloos te zien bij zulke jonge kinderen, die nog geen heel goed besef hebben van wat er mis kan gaan tot zoiets gebeurd ... Erg, erg sneu. Rust zacht kleine jongen, hopelijk weerhoud jouw voorbeeld anderen van dezelfde jammerlijke misstap. ):


    Til hug og blod.

    Omg, wie gaat er nou ooit aan zo'n spel beginnen!


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Seriously, dat wurgspel is echt bizar. Waarom zou je jezelf voor de lol wurgen?


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    En dit noemen ze een spel? O_o
    Lol is anders..


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Proxime schreef:
    Seriously, dat wurgspel is echt bizar. Waarom zou je jezelf voor de lol wurgen?

    Dan komt er een stofje in je lichaam vrij en daar wordt je high van. Still, zoals ik al zei, een overdosis heroïne lijkt mij een prettigere manier om te sterven.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Navigate schreef:
    Oja, daar heb ik vorig jaar al eens wat van gehoord.
    Ziekelijk gewoon.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.